ik vind voorstellen en dwing ze in te gaan gevoelsmatig ongekend ver uit elkaar liggen.MV schreef:Het laatste (dat zingen) is m.i. van ondergeschikte betekenis. Alhoewel eerbied passend is.Afgewezen schreef:Qua spiritualiteit: wij zijn gevallen zondaren, wij kunnen slechts zalig worden door een éénzijdig Godswerk.MV schreef:In wat voor opzicht Afgewezen?Afgewezen schreef:Ik voel me wel verwant met OGG en GGiN!
Het gaat erom dat wij met God verzoend worden door Jezus Christus en dat we hier ook weet van hebben.
Maar qua theologie (geen algemeen aanbod) en qua overbodige franje (langzaam zingen, galmende ouderlingen) ben ik kritisch ten opzichte van de GGiN.
Het tweede is bespreekbaar. M.i. is er wel een aanbod, maar dan zoals verwoordt in de DL: ......."door middel van de uiterlijke prediking alleen, noch door aanrading,"......... oftewel de weg wordt een ieder voorgesteld en de vergeving aangeboden aan diegene die gelooft en zich bekeert.
Het laatste is letterlijk bijbels het eerste is een ingewikkelde conclusie nav een ingewikkelde als dan discussie