parsifal schreef:Dan blijft mijn vraag:
Hoe nodig je je collegas/buren uit om mee te gaan naar de kerk?
Misschien is het weggegooid geld om maar iets met een reclame te proberen doen. Misschien is het mogelijk om de boodschap van Paulus te vertalen in een 30 seconde boodschap die nu begrepen wordt (al zou ik graag een voorbeeld zien).
Nu wordt gebruik gemaakt van de niet perse Christelijke motieven van buiten-kerkelijken. Is dat verkeerd? Als ik nieuwe Christenen zie in de kerk waar ik ga, dan zijn er aardig wat van hen via die andere motieven eerst in de kerk gekomen. "Een warme omgeving, waar mensen in je geinteresseerd zijn, terwijl ik nog niemand ken in deze stad", of "die leuke/knappe vrouw/man die Christen blijkt te zijn en waar ik graag wat meer bij in de buurt ben". Nu gebruik je zeker dit laatste voorbeeld niet als uithangbord, maar het spreken van de taal van de ontvanger is wel goed. Handelingen 17 is ook verschillend van Handelingen 2.
Jona's boodschap in Ninevé duurde lang geen 30 seconden "Nog veertig dagen, dan zal Nineve worden omgekeerd."
Maar het oordeel aankondigen in blijkbaar niet meer de taak van de kerk in de wereld.