Dat kan ik al beter begrijpen, maar volgens mij had mw. Bussemaker het niet over bezuiniging op het onderwijs, maar over vrouwen die te afhankelijk zijn van hun man. Vrouwen moesten maar minder in hun gezin investeren, maar liever financieel onafhankelijk worden. Om dat te beargumenteren wordt dan gezegd dat de samenleving hun studie voor een groot deel betaald heeft, dus moeten vrouwen maar met hun studie een baan gaan zoeken, omdat ze dat op de een of andere manier aan de samenleving verschuldigd zouden zijn. Dat vind ik nou volslagen onzin.Afgewezen schreef:Natuurlijk. Maar je ook wel realistisch zijn. Als er bezuinigd moet worden, kun je niet vrolijk doorgaan met potverteren onder het motto dat het allemaal zo nuttig en nodig is.
Ik heb helemaal geen problemen met bezuinigen op het onderwijs, mits het maar op verstandige wijze gebeurt, maar deze hele discussie ging niet zozeer over geld of bezuinigingen of onderwijs, maar over emancipatie. Mw. Bussemaker sleept er vervolgens een slecht argument over onderwijs bij, en daar heb ik wèl problemen mee.