Wij mogen, nee moeten op de werken oordelen. En zolang een dame op de preekstoel staat, en zich niet voor God verootmoedigt, de zonde latende,en zich bekeert, is ze op weg naar eeuwige rampzaligheid.Curatorium schreef:Zoals ik zei: "Dat laatste is tegen Gods Woord ja."
Ik zeg niet dat ik voor vrouwen op de preekstoel ben (dat is totaal niet zo), ik zeg alleen dat we niet hun godzaligheid mogen (en kunnen!) veroordelen, omdat ik weet dat er genoeg vrouwelijke predikanten zijn die de Heere beter kennen dan een vrouw uit de verre geschiedenis.
Een predikante is vreemd vuur op het altaar:
Lev. 10:1 En de zonen van Aäron, Nadab en Abihu, namen een ieder zijn wierookvat, en deden vuur daarin, en leiden reukwerk daarop, en brachten vreemd vuur voor het aangezicht des HEEREN, hetwelk hij hen niet geboden had.
2 Toen ging een vuur uit van het aangezicht des HEEREN, en verteerde hen; en zij stierven voor het aangezicht des HEEREN.
(zie dat anderen mij al voor waren...)Jes 5:20 Wee dengenen, die het kwade goed heten, en het goede kwaad; die duisternis tot licht stellen, en het licht tot duisternis; die het bittere tot zoet stellen, en het zoete tot bitterheid!