Toch kan het sneller gaan dan je denkt.Anker schreef:[Ik ben me aan het bezinnen. Momenteel zie ik het zo. De SGP stelt in haar beginselprogram dat het regeerambt de vrouw niet toekomt. Door aanpassing van het reglement (een opgelegde keuze, daar ben ik van overtuigd) wordt de mogelijkheid geboden dat vrouwen op kieslijsten geplaatst worden. Het Bijbelse principe dat het regeerambt de vrouw niet toekomt blijft weliswaar in het beginselprogram staan. Omdat die notie geen juridische waarde heeft is dus wel duidelijk een wissel omgezet. Natuurlijk zal het (nog) niet voorkomen dat een SGP-vrouw naar de rechter stapt omdat voor haar geen plaats is op de lijst dus in de praktijk zal het zo'n vaart niet lopen. Mijn moeite ligt in het feit dat het reglement wel ruimte biedt voor een voor de SGP niet-bijbelse praktijk. Dat is voor het eerst dat dit in onze gezindte zo wordt geregeld.
Plaatselijk kan er een vrouw gekandideerd worden. En ik vermoed dat dat in sommige plaatsen ook wel gaat gebeuren. Dus in dat opzicht kan ik de zorg van tegenstanders wel voorstellen.