1ste Nationale ramp van 2011 ?

Afgewezen

Re: 1ste Nationale ramp van 2011 ?

Bericht door Afgewezen »

refo schreef:Wat er allemaal waar en niet waar is: ik weet het ook niet.

Nederland begint wel op een coffeshop te lijken. Aan de voordeur willen we allemaal makkelijke dingen kopen, die het leven veraangenamen. We willen alleen niet weten waar het vandaan komt. Want wee degene die het maakt! Die besmeren we met pek en bestrooien we vervolgens met veren, als er iets misgaat.
Volgens mij ging het erover dat men geen openheid van zaken geeft. Dat is wat anders dan wat jij hier nu zegt.
Mara

Bericht door Mara »

refo schreef:In Limburg geldt nu ook GRIP 4 .
Ach ja, klinkt nogal "Telegraafachtig" :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

jvdg schreef:Men maakt zich ook zorgen over schadelijke stoffen die met het bluswater/schuim in het grondwater c.q. de rivier terecht komen (mobiel afval).
Dat was dus dag 1 al, zoals je toen schreef.

We hoorden daarna in dit topic diverse geluiden dat we moesten vertrouwen op de berichten dat er geen schadelijke stoffen voor de volksgezondheid waren vrijgekomen.
We konden ook de boel wel eens te veel opkloppen.... :nonnon

Helaas blijkt nu het tegendeel al, enkele dagen later.
refoma

Bericht door refoma »

Wel heel frappant: De lucht is schoon na de brand, dat bleek uit metingen. Maar de akkerbouwer met zoveel hectare spruiten mag deze hoogstwaarschijnlijk niet meer verkopen...
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

oesterschelpje schreef:Een vriend van ons werkt in het bedrijf wat naast het rampbedrijf ligt.
Hoeft dus niet op het werk te komen vanwege .... het gif wat daar ligt!!!

Hij reageerde als volgt;
Mensen worden opzettelijk dom gehouden, dan ontstaat er tenminste geen paniek!!
Zal best wat inzitten. Nu ook al besloten dat er geen groot gezondheidsonderzoek komt. De uitkomst mocht eens tegenvallen...
parsifal

Bericht door parsifal »

Mister schreef:
oesterschelpje schreef:Een vriend van ons werkt in het bedrijf wat naast het rampbedrijf ligt.

Hij reageerde als volgt;
Zal best wat inzitten. Nu ook al besloten dat er geen groot gezondheidsonderzoek komt. De uitkomst mocht eens tegenvallen...
Of het is gewoon zo dat de standaard gezondheidsonderzoeken goed genoeg lijken te zijn en dat er gezien de huidige metingen extra onderzoek weinig toegevoegde waarde zal hebben, volgens de verwachtingen. Zo'n onderzoek kost een hoop geld en daarom is het goed om pas een onderzoek te starten als er aanwijzingen zijn dat er iets goed mis is (zoals gif in metingen van de lucht). De directe omgeving van het bedrijf zal echt wel onderzocht worden.

Het lijkt nu alsof men denkt dat er bij het RIVM een stel mensen zitten die het ene jaar volop paniek willen zaaien (griep) en twee jaar daarna om het te compenseren ongefundeerde "we hebben niets gevaarlijks gemeten" naar buiten brengt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
refo

Bericht door refo »

Op nos.nl las ik gisteravond en vanmorgen al een openbaarmaking van het slootwateronderzoek uit de nacht van 5/6 jan.

http://content1d.omroep.nl/c712009be7b0 ... icht_4.pdf

Er wordt dus helemaal niet zo geheimzinnig gedaan.
Mara

Bericht door Mara »

parsifal schreef:
Mister schreef:

Hij reageerde als volgt;
Of het is gewoon zo dat de standaard gezondheidsonderzoeken goed genoeg lijken te zijn en dat er gezien de huidige metingen extra onderzoek weinig toegevoegde waarde zal hebben, volgens de verwachtingen. Zo'n onderzoek kost een hoop geld en daarom is het goed om pas een onderzoek te starten als er aanwijzingen zijn dat er iets goed mis is (zoals gif in metingen van de lucht). De directe omgeving van het bedrijf zal echt wel onderzocht worden.

Het lijkt nu alsof men denkt dat er bij het RIVM een stel mensen zitten die het ene jaar volop paniek willen zaaien (griep) en twee jaar daarna om het te compenseren ongefundeerde "we hebben niets gevaarlijks gemeten" naar buiten brengt.
Vergeet niet de belangen die er toch wel ! achter zitten ! (mex griep, dat is ook toegegeven in een uitstekend gemaakte docu)

Ik weet inmiddels dat bepaalde onderzoeken opgestuurd worden naar het RIVM. Als er bij jou of bij mij een raar beestje wordt gevonden, wordt dat stante pede gemeld aan het RIVM. En zij bepalen of dat behandeld moet worden ja of nee.
Je moet luisteren naar wat ze NIET zeggen !
Er dreigt geen direct gevaar.
Nee dus....?
oesterschelpje

Juist, de echte boodschap zit verborgen achter het geen er niet gezegd wordt!

Wij hebben ooit een keer een training gehad in de opleiding,leren luisteren en hoe breng ik mijn boodschap het beste over.
Daarin moest je voor jezelf een lijstje maken, met wat je wel wilde zeggen en wat je niet wilde zeggen.
Daarna moesten we met elkaar in gesprek en elkaar trainen met scherpe vragen om een antwoord proberen te ontlokken.
Maar de ander moest steeds dezelfde boodschap herhalen, idd, zoals ze dat hier ook hebben gedaan.

Voor als nog is er geen gevaar voor de volksgezondheid....
Na metingen is gebleken dat er geen gevaarlijke stoffen in de lucht zijn.

Pfffft, gelukkig jongens, geen gevaar voor de volksgezondheid. :jongle
Jaja, vergeet dat belangrijke wazige deel niet, voor als nog.....of in de lucht....
Slag om de arm, voor alsnog kun je als je in het nauw komt heel makkelijk wegkletsen, toen was het mij nog niet bekend....
In de lucht...., ja maar op de grond dan....?
Hebben jullie de eerste uren na de brand daar iets over gehoord?
Nee, men richtte de aandacht op de gemeten stoffen in de lucht, over de grond werd bewust niet gepraat!
parsifal

Bericht door parsifal »

oesterschelpje schreef:Juist, de echte boodschap zit verborgen achter het geen er niet gezegd wordt!

Wij hebben ooit een keer een training gehad in de opleiding,leren luisteren en hoe breng ik mijn boodschap het beste over.
Daarin moest je voor jezelf een lijstje maken, met wat je wel wilde zeggen en wat je niet wilde zeggen.
Daarna moesten we met elkaar in gesprek en elkaar trainen met scherpe vragen om een antwoord proberen te ontlokken.
Maar de ander moest steeds dezelfde boodschap herhalen, idd, zoals ze dat hier ook hebben gedaan.

Voor als nog is er geen gevaar voor de volksgezondheid....
Na metingen is gebleken dat er geen gevaarlijke stoffen in de lucht zijn.

Pfffft, gelukkig jongens, geen gevaar voor de volksgezondheid. :jongle
Jaja, vergeet dat belangrijke wazige deel niet, voor als nog.....of in de lucht....
Slag om de arm, voor alsnog kun je als je in het nauw komt heel makkelijk wegkletsen, toen was het mij nog niet bekend....
In de lucht...., ja maar op de grond dan....?
Hebben jullie de eerste uren na de brand daar iets over gehoord?
Nee, men richtte de aandacht op de gemeten stoffen in de lucht, over de grond werd bewust niet gepraat!
Natuurlijk kijkt men eerst naar de lucht. Het gaat om volksgezondheid. Als bij Tjernobyl alles direct op de grond was gevallen dan waren er ook minder problemen geweest. Juist gif in de lucht is link omdat we dat massaal inademen. Op de grond gebeurt weinig. Rot als in een sloot alle vissen sterven (en ik bedoel ook echt rot), maar het is niet het eerste waar mensen zich druk om maken bij de brand in een chemische fabriek.

Stel nu dat het werkelijk zo is dat er niets abnormaals in de gemeten lucht is gevonden. Wat had men naar buiten moeten brengen? Iets van "We hebben niets schadelijks kunnen ontdekken, maar we verwachten dat u morgen allemaal gestikt ben of tenminste terminaal ziek en als het meevalt moet u er niet op rekenen dat u ooit nog gezonde kinderen krijgt"?
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
oesterschelpje

Als er werkelijk niks aan de hand was geweest, had men dat open en eerlijk kunnen communiceren.
Dat gebeurde niet!!

Om acht uur vanmorgen kwam op het nieuws dat er vanmiddag een bijeenkomst werd belegd voor ongeruste omwonenden.
Tot 4 keer toe vroeg een journalist wat ze ongeruste bewoners gingen vertellen om ze een gerust gevoel te geven, er kwam geen duidelijk antwoord maar een wazig erom heen geklets.
Het was werkelijk tenenkrommend!

Je kunt mijn posting overdreven in het belachelijke proberen te trekken, maar nogmaals, luister naar wat er NIET wordt gezegd.
Willem

Bericht door Willem »

oesterschelpje schreef:Als er werkelijk niks aan de hand was geweest, had men dat open en eerlijk kunnen communiceren.
Dat gebeurde niet!!

Om acht uur vanmorgen kwam op het nieuws dat er vanmiddag een bijeenkomst werd belegd voor ongeruste omwonenden.
Tot 4 keer toe vroeg een journalist wat ze ongeruste bewoners gingen vertellen om ze een gerust gevoel te geven, er kwam geen duidelijk antwoord maar een wazig erom heen geklets.

Je kunt mijn posting overdreven in het belachelijke proberen te trekken, maar nogmaals, luister naar wat er NIET wordt gezegd.
Kap even met deze onzin. Luister naar wat er NIET wordt gezegd...., Als jij nu van mening bent dat als men aangeeft dat er GEEN gevaar is voor de volksgezondheid dat je dan PER DEFENITIE wordt belazerd omdat je enkel luisterd naar wat er NIET wordt gezegd dan zou ik voortaan alle journaals overslaan.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Willem schreef:
oesterschelpje schreef:Als er werkelijk niks aan de hand was geweest, had men dat open en eerlijk kunnen communiceren.
Dat gebeurde niet!!

Kap even met deze onzin. Luister naar wat er NIET wordt gezegd...., Als jij nu van mening bent dat als men aangeeft dat er GEEN gevaar is voor de volksgezondheid dat je dan PER DEFENITIE wordt belazerd omdat je enkel luisterd naar wat er NIET wordt gezegd dan zou ik voortaan alle journaals overslaan.
Nou moet je niet kwaad worden omdat je geen gelijk krijgt Willem, als je op nu.nl klikt zie je wel degelijk dat er meer aan de hand is dan wat eerst werd gezegd, en je hoeft ook niet zulke onverschillige taal te bezigen, want dat past je niet.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
parsifal

Bericht door parsifal »

Dat gebeurde niet!!

Een arts, wetenschapper of ambtenaar moet gewoon zeggen wat hij weet en niet meer dan dat. Als er gezocht is naar gevaarlijke stoffen in de lucht en die zijn niet gevonden dan moet je zeggen dat er geen abnormale hoeveelheden gevaarlijke stoffen in de lucht zijn gevonden en niet dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid.
Er wordt naar mijn idee precies gezegd wat ik zou verwachten als er werkelijk onderzoek wordt gedaan naar de gezondheidsrisicos en er niets aantoonbaars schadelijks in de lucht is gevonden.

De gevolgen voor de brandweerlui, politie en de vergiftiging van de grond direct om het bedrijf zullen ook wel verder onderzocht worden, maar dat is vanuit volksgezondheidsperspectief minder relevant voor de bevolking als geheel (en de mensen met gezondheidsklachten zullen heus wel de behandeling krijgen waarvan de artsen denken dat het het beste is).
Mara

Bericht door Mara »

parsifal schreef:
Dat gebeurde niet!!

Een arts, wetenschapper of ambtenaar moet gewoon zeggen wat hij weet en niet meer dan dat. Als er gezocht is naar gevaarlijke stoffen in de lucht en die zijn niet gevonden dan moet je zeggen dat er geen abnormale hoeveelheden gevaarlijke stoffen in de lucht zijn gevonden en niet dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid.
Er wordt naar mijn idee precies gezegd wat ik zou verwachten als er werkelijk onderzoek wordt gedaan naar de gezondheidsrisicos en er niets aantoonbaars schadelijks in de lucht is gevonden.

De gevolgen voor de brandweerlui, politie en de vergiftiging van de grond direct om het bedrijf zullen ook wel verder onderzocht worden, maar dat is vanuit volksgezondheidsperspectief minder relevant voor de bevolking als geheel (en de mensen met gezondheidsklachten zullen heus wel de behandeling krijgen waarvan de artsen denken dat het het beste is).

Goed dat je Tsjernobyl er nog even bijhaalt. Kijk naar de gevolgen, nog steeds !
Maar okay, dat is een ander soort ramp.
Maar onderschat de gevaren van die stoffen niet !
Als je een aantal jaren auto's gespoten hebt, of huisschilder bent geweest en je hebt je maskertje niet goed gebruikt, is de kans groot dat je lijdt aan een verschrikkelijke ziekte. Door de oplosmiddelen.
Die konden nu vrijelijk in de sloot stromen, er was dan wel een dammetje opgeworpen, maar het is heus wel in de grond komen.
Natuurlijk gaan ze niet de keiharde waarheid vertellen, want die weten ze zelf ws nog niet eens. De deskundigen praten elkaar nog tegen.
Hoogleraar rampenkunde, toxicologen, milieubeheer, er wordt van alles op ons losgelaten.
Ten tijde van de Bijlmerramp werd het ook min of meer verdoezeld, maar nog steeds zijn daar mensen met gezondheidsproblemen.
Laatst gewijzigd door Mara op 08 jan 2011, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie