Wat doen we vandaag?

Ad Anker
Moderator

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ad Anker »

[*]
GerefGemeente-lid schreef:
Ad Anker schreef:Ik zit op de Verborgen Hoek.
Aha. Dus je mocht zondag naar de 'kerk'?
Zeker. De bazuin gaf ook een zeker geluid. Was er erg blij mee. Daar was jij vast heel benieuwd naar. ;)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Klopt wat Ditbenik zegt: je mag overal aan meedoen, maar er is geen enkele verplichting. Ik ben deze weken voor de 12e keer op een Vakanz-park, dus niet echt een beginner.
De praktijk is overigens wel dat de meeste gasten aan veel activiteiten meedoen. Logisch natuurlijk, want anders kan je beter niet naar een Vakanz-park gaan.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:
Zeker. De bazuin gaf ook een zeker geluid. Was er erg blij mee. Daar was jij vast heel benieuwd naar. ;)
Zeker...
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:Klopt wat Ditbenik zegt: je mag overal aan meedoen, maar er is geen enkele verplichting. Ik ben deze weken voor de 12e keer op een Vakanz-park, dus niet echt een beginner.
De praktijk is overigens wel dat de meeste gasten aan veel activiteiten meedoen. Logisch natuurlijk, want anders kan je beter niet naar een Vakanz-park gaan.
Je hebt de letter van de wet en de geest van de wet. Niet verplicht zijn is anders dan je niet verplicht voelen. En daarin versta ik GG-lid.
Bruna

Bericht door Bruna »

Ad Anker schreef:[*]
Ik begreep dat Oudemirdum alleen diensten hield voor eigen leden. Wij hopen daar ook in de buurt te zijn.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Bruna schreef:
Ad Anker schreef:[*]
Ik begreep dat Oudemirdum alleen diensten hield voor eigen leden. Wij hopen daar ook in de buurt te zijn.
Klopt. Wij hadden een livestream en een live preek in de schuur op de camping. Je zou naar Urk kunnen rijden, daar ben je als gast iig in de GGiN welkom.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Terri schreef:
Maanenschijn schreef:Wij zijn dit jaar geweest op https://noa-vakanties.nl/reizen/Oostenrijk.

Zeer schappelijke prijzen. Voorzieningen zijn eenvoudig, geen zwembad, maar een zwemmeertje dichtbij. De kinderen hebben veel aanspraak gehad met andere jongelui. Goede controle op gedrag en eventueel drankgebruik. Wat dat betreft niks te klagen gehad.

Voor een volgend jaar denken we na over meer een trektocht: 15 dagen weg, waarvan bijv 4 of 5 campings bezoeken en in die omgeving mooie dingen doen. Dat vergt wel een goede voorbereiding en organisatie, vooral het snel in- en uitpakken. Het leukst zou dat zijn om met enkele gezinnen te doen, zodat de jongelui ook buiten het eigen gezin gezelligheid hebben.

Maar ik denk dat we behoorlijk off-topic raken en horen we inmiddels meer in het ‘vakantie’ onderwerp thuis :)
Doet me denken aan een programma wat ik ooit zag: 'We zijn er bijna' .
Dat waren overigens wel 60+ ers. :)
Gisteravond is er weer een uitzending van deze serie gestart… maar ons idee heeft zeker gelijkenissen. Alleen dan met een gemiddeld (veel) jongere leeftijd :).
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Ad Anker schreef:
Tiberius schreef:Klopt wat Ditbenik zegt: je mag overal aan meedoen, maar er is geen enkele verplichting. Ik ben deze weken voor de 12e keer op een Vakanz-park, dus niet echt een beginner.
Je hebt de letter van de wet en de geest van de wet. Niet verplicht zijn is anders dan je niet verplicht voelen. En daarin versta ik GG-lid.
Wat een eensgezindheid... :super
GerefGemeente-lid
Verbannen

Ditbenik schreef:
Ditbenik schreef:Wel vreemd dan dat je het niet eens bent met degenen die zeggen dat je nergens aan mee hoeft te doen. Je wordt ook niet geacht om ergens aan mee te doen.
Mijn ervaring is anders. :mad
Dat maakt het nog vreemder. Je schreef:
Overigens bevestigt dit tevens waarom ik dus nóóit naar zo'n vakantiepark zou gaan. De gedachte aan al die verplichting alleen al...
Die opmerking suggereert dat je er nog nooit geweest bent. Vervolgens melden diverse personen die wel met VakanZ zijn mee geweest dat deelname aan activiteiten niet verplicht is en dat je ook niet geacht wordt om er aan mee te doen. Daar blijf je het mee oneens en dat komt dan omdat je ervaring anders is. Dan vraag ik me af op welk 'VakanZ-park' je bent geweest.
Toen mijn kinderen nog thuis waren gingen we 1x met een bungalowtent, 1x met een vouwwagen, een aantal keren met een caravan naar een reguliere camping. Daarna huurden we een huis ergens in Oost-Europa (daar ontmoette we mensen die daar zaten via O&S. Ook die hadden geen verplichtingen.) Tegenwoordig gaan we buiten het hoogseizoen. Ik hecht er aan om enigszins 'incognito' op vakantie te gaan en daarom ga ik niet op christelijk park zitten. Maar in Nederland heb ik al zeker 20x de kerkdiensten, Sing-ins en preekbesprekingen of Bijbelstudies en een aantal zanguurtjes van VakanZ bijgewoond. Mij is nooit iets van enige verplichting of 'geacht worden' gebleken en ik heb in die jaren toch heel wat mensen gesproken. Ik ben dan ook erg benieuwd op welk VakanZ-park jij die andere ervaring hebt opgedaan.
Het was een bezoek aan bekenden die op een camping zaten, terwijl ik in de buurt op vakantie was.

En tijdens dat bezoek kreeg ik genoeg indrukken.

Verder ga ik ook graag 'incognito' op vakantie en dan het liefst in een huisje. Dan hoor of zie ik 's morgens vroeg geen bekenden.
Bruna

Bericht door Bruna »

Ditbenik schreef:
Ditbenik schreef:Wel vreemd dan dat je het niet eens bent met degenen die zeggen dat je nergens aan mee hoeft te doen. Je wordt ook niet geacht om ergens aan mee te doen.
Mijn ervaring is anders. :mad
Dat maakt het nog vreemder. Je schreef:
Overigens bevestigt dit tevens waarom ik dus nóóit naar zo'n vakantiepark zou gaan. De gedachte aan al die verplichting alleen al...
Die opmerking suggereert dat je er nog nooit geweest bent. Vervolgens melden diverse personen die wel met VakanZ zijn mee geweest dat deelname aan activiteiten niet verplicht is en dat je ook niet geacht wordt om er aan mee te doen. Daar blijf je het mee oneens en dat komt dan omdat je ervaring anders is. Dan vraag ik me af op welk 'VakanZ-park' je bent geweest.
Toen mijn kinderen nog thuis waren gingen we 1x met een bungalowtent, 1x met een vouwwagen, een aantal keren met een caravan naar een reguliere camping. Daarna huurden we een huis ergens in Oost-Europa (daar ontmoette we mensen die daar zaten via O&S. Ook die hadden geen verplichtingen.) Tegenwoordig gaan we buiten het hoogseizoen. Ik hecht er aan om enigszins 'incognito' op vakantie te gaan en daarom ga ik niet op christelijk park zitten. Maar in Nederland heb ik al zeker 20x de kerkdiensten, Sing-ins en preekbesprekingen of Bijbelstudies en een aantal zanguurtjes van VakanZ bijgewoond. Mij is nooit iets van enige verplichting of 'geacht worden' gebleken en ik heb in die jaren toch heel wat mensen gesproken. Ik ben dan ook erg benieuwd op welk VakanZ-park jij die andere ervaring hebt opgedaan.
Het was een bezoek aan bekenden die op een camping zaten, terwijl ik in de buurt op vakantie was.

En tijdens dat bezoek kreeg ik genoeg indrukken.

Verder ga ik ook graag 'incognito' op vakantie en dan het liefst in een huisje. Dan hoor of zie ik 's morgens vroeg geen bekenden.
Je bent geen BN’er maar BR’er. Bekende Refo.
Om niet te veel te struikelen over de letter R maken we er BRoeder van!
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ad Anker schreef:
Zulke rare gevoelens moet je direct en hardhandig de kop indrukken.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ik koester ze. :hum
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik vind het sowieso lastig een goed vakantieritme te vinden. Dus als je dan ook nog een stapel officieuze kampverplichtingen erbij moet gaan behandelen, dan zit je helemaal in de knel. Niettemin overwegen we volgend jaar ook te bivakkeren op een camping.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bruna schreef:Je bent geen BN’er maar BR’er. Bekende Refo.
Om niet te veel te struikelen over de letter R maken we er BRoeder van!
Welnee. Niemand kent me.

Gelukkig niet zeg. Als dat zo zou zijn, ging ik helemaal niet meer op vakantie.

Verder opnieuw zeer eens met @Ad Anker en ook met @Herman. Al begrijp ik geen snars van het feit dat hij alsnog overweegt om naar een camping te gaan.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ja dat begrijp ik ook niet. Als het niet je ding is, moet je het gewoon niet doen, lijkt me.
Evenals bijvoorbeeld de Duikenburgse dagen en de Wegwijs, waar we het ook wel eens over hadden.
Plaats reactie