Gelezen, gedacht, gehoord...

Tiberius
Administrator

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Tiberius »

Ik begrijp niet dat ze in zulke situaties geen mediator inhuren, bijvoorbeeld iemand als Steef Post. Dat scheelt een hoop ellende. En ja, ook modder.
Zo iemand zal wel een paar centen kosten, dat geloof ik graag, maar met dit soort berichten zullen de giften van donateurs scherp terugvallen.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Misschien wil Steef Post het in dit geval wel gratis doen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Tiberius schreef:Ik begrijp niet dat ze in zulke situaties geen mediator inhuren, bijvoorbeeld iemand als Steef Post. Dat scheelt een hoop ellende. En ja, ook modder.
Zo iemand zal wel een paar centen kosten, dat geloof ik graag, maar met dit soort berichten zullen de giften van donateurs scherp terugvallen.
De - ingehuurde - dhr. Visser en dhr. Schaafsma zijn - tenminste volgens hun linkedin - toch mediator?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Kennelijk is er maar van één kant vertrouwen in hen.
Gezien de mensen die erbij betrokken zijn (die ik behalve Schaafsma allen behoorlijk goed ken), verwacht ik dat Post beter zou passen als mediator.
helma

Bericht door helma »

Dat had ik inderdaad ook graag gezien, en was een neutralere keus geweest.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

In welk opzicht zijn dhr. Visser en dhr. Schaafsma niet neutraal? Zijn het "vriendjes" van bestuursleden?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
samanthi

Bericht door samanthi »

Ik zie het echt als een aanval van de tegenstander, zijn listen zijn ons niet onbekend, eerst mochten we niet op het Malieveld, dat was achteraf ook door de Heere bestuurd, het had niet gekund doordat het een modderpoel was door de boeren protesten, toen kwam er negativiteit vanuit de pers en nu van binnenuit, lees de kerkgeschiedenis maar na, daar zie je dat steeds terug komen, lukt het er om de gemeente door vervolging of belastering te vernietigen, dan van binnenuit proberen, zoiets zie ik hier ook.

Wat heeft de Prolife beweging de Heere nodig laten we hen daarom ook voor Zijn genade troon neerleggen.
Laatst gewijzigd door samanthi op 10 dec 2020, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
helma

Bericht door helma »

De interne strijd raakt mij meer dan de tegenstand van buitenaf :ouin
samanthi

Bericht door samanthi »

helma schreef:De interne strijd raakt mij meer dan de tegenstand van buitenaf :ouin
Ja Helma dat is echt het geniep...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Lastig. Je ziet dat zulke problemen wel vaker ontstaan wanneer de oprichters van een (familie)bedrijf of stichting de macht feitelijk overdragen en zich achteraf dan niet meer kunnen vinden in een nieuwe beleidslijn van nieuwe leidinggevenen. De vraag is of het dan slim is om zo de pers op te zoeken.
samanthi

Bericht door samanthi »

Erskinees schreef:Lastig. Je ziet dat zulke problemen wel vaker ontstaan wanneer de oprichters van een (familie)bedrijf of stichting de macht feitelijk overdragen en zich achteraf dan niet meer kunnen vinden in een nieuwe beleidslijn van nieuwe leidinggevenen. De vraag is of het dan slim is om zo de pers op te zoeken.
Daar gaat het niet echt over
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

samanthi schreef:Ik zie het echt als een aanval van de tegenstander, zijn listen zijn ons niet onbekend, eerst mochten we niet op het Malieveld, dat was achteraf ook door de Heere bestuurd, het had niet gekund doordat het een modderpoel was door de boeren protesten, toen kwam er negativiteit vanuit de pers en nu van binnenuit, lees de kerkgeschiedenis maar na, daar zie je dat steeds terug komen, lukt het er om de gemeente door vervolging of belastering te vernietigen, dan van binnenuit proberen, zoiets zie ik hier ook.

Wat heeft de Proline beweging de Heere nodig laten we hen daarom ook voor Zijn genade troon neerleggen.
Helaas gebeurt het zo vaak op zo'n soort manier.. Ik kan het niet anders zien als een aanval van de boze.
Laten we allemaal bidden voor, of eigenlijk tegen deze aanvallen. Want het gebed is toch een onderdeel van onze wapenrusting.

Iedereen die betrokken is heel veel sterkte.
DDD

Bericht door DDD »

De oprichters lijken niet veel gevoel voor verhoudingen te hebben. Ik vind het een kwalijke zaak dat zij hun visie op het conflict rechtstreeks aan Gods zaak verbinden. Het besef dat wij mensen zijn die een beperkt blikveld kunnen hebben, lijkt te ontbreken. Daarvoor hoef ik alleen maar de tekst van de oprichters te lezen.

Ongetwijfeld zullen er dingen zijn misgegaan. Maar waarom zou een nieuw bestuur dat zich met een moeilijke kwestie geconfronteerd ziet, verantwoording moeten afleggen aan voormalige bestuursleden? Alleen al het idee is raar, mijns inziens. Zeker als het een conflict betreft met mensen die eerst door de voorgangers zijn aangesteld. Natuurlijk is een goede overdracht belangrijk, en kan het soms verstandig zijn om eens navraag te doen bij oude bestuursleden. Maar van vier verstandige mensen mag je toch verwachten dat ze ook zonder de bemoeienis van de oprichters tot een redelijk verstandige beslissing komen.

Ik vind zo'n oproep dus niet van veel wijsheid getuigen. Meer vuur dan licht, zouden de ouden zeggen.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef:....... Maar van vier verstandige mensen mag je toch verwachten dat ze ook zonder de bemoeienis van de oprichters tot een redelijk verstandige beslissing komen. ....
Idd. Maar @Tiberius, die betrokkenen (behalve dhr. Schaafsma) naar eigen zeggen redelijk kent geeft - alhier - aan dat de keuze voor de mediators zijns inziens niet de beste is.

Dat redelijk verstandig is niet zo aannemelijk blijkbaar.

En dhr. Schaafsma is betrokken geweest bij Siriz/VBOK, daar zou SOL helemaal niets mee te maken moeten willen hebben.
DDD

Bericht door DDD »

Redelijk verstandig is niet heel of buitengewoon verstandig. Dat even ter toelichting. Ik heb geen bezwaar tegen héél verstandige besluiten, maar wel tegen heel onverstandige persverklaringen.
Plaats reactie