Wat doen we vandaag ? [6]

Lassie

Re: Wat doen we vandaag ? [6]

Bericht door Lassie »

laten we het dan maar niet over onze bruiloft hebben....

(manlief heeft zelf de liederen begeleid op z'n gitaar).

Afbeelding
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Gijs83 schreef:
Maarre in het sfeertje van Marnix voel ik toch al niet zo thuis. Zelf de liturgie bepalen(ook waar de dominee over preekt?) en een band, nee hoor is bij ons gelukkig niet toegestaan. Ik zie al een drumstel bij ons in de kerk staan, dat is ook maar een heidens instrument. Die sommige de kerk binnen halen... :bobo
Dit vind ik wel erg hoogmoedig klinken :hum
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:Ik zie al een drumstel bij ons in de kerk staan, dat is ook maar een heidens instrument. Die sommige de kerk binnen halen... :bobo
Weet je was pas een heidens instrument is, Gijs? Een orgel! De eerste orgels werden gebruikt om gladiatorengevechten van muzikale omlijsting te voorzien, en werden meegevoerd ten strijde om de soldaten aan te moedigen. Pas later is het de kerken binnengekomen.
Nee, lees het orkest uit Psalm 150 eens na, of verdiep je eens in de tempeldienst.
~~Soli Deo Gloria~~
Marnix

Bericht door Marnix »

Gijs83 schreef:
MarthaMartha schreef:
Hendrikus schreef:
Marnix schreef:
Zeer zeker wel. Maar daarvoor hoeven we niet eerst de overleggen of de organist dat wel kan / wil spelen :)
goesso :super
kan Hendrikus tenminste ook weer lekker slapen :slurp
Maarre in het sfeertje van Marnix voel ik toch al niet zo thuis. Zelf de liturgie bepalen(ook waar de dominee over preekt?) en een band, nee hoor is bij ons gelukkig niet toegestaan. Ik zie al een drumstel bij ons in de kerk staan, dat is ook maar een heidens instrument. Die sommige de kerk binnen halen... :bobo
Tja.... waar jij je thuis voelt weet ik.... en dat mag je vinden. Of het Bijbels is een tweede.... trommels enzo worden in de Bijbel gewoon gebruikt om God te loven en te prijzen. Bij een trouwdienst als bruidspaar liederen, soms zelfs trouwtekst enzo aandragen is niet ongewoon. We gaan heus de preek niet zelf schrijven hoor :)

En ach, Calvijn vond het orgel een duivels instrument.... Kan je nagaan hoe dingen veranderen... Dus jou smaak en persoonlijke voorkeur zijn voor mij niet maatgevend ;)
vlinder schreef:
Marnix schreef:(...) concept liturgie voor de trouwdienst. Die moet vervolgens gekeurd worden door Joanne, dan kunnen we met de dominee er naar kijken... of die het er een beetje mee eens is, nog eigen inbreng wil hebben...
Whahahahah :haha :haha Ik zie het al helemaal voor me. Nee dominee, we hebben het helemaal geregeld. Als u onze liturgie nou voorleest, blijven we het met elkaar eens....
Haha... je vergeet dat liturgie heel wat anders is dan de inhoud. De liturgie is de opbouw van de dienst, wat er gezongen wordt en gelezen misschien... wie begeleidt. We hebben wel een voorkeur voor thema en tekst.... daar gaan we het met de dominee over hebben. We gaan niet de inhoud van de dienst voor hem bepalen.... daar heeft hij voor gestudeerd dus dat laten we graag aan hem over. Met dat "eigen inbreng" doelde ik dus op inbreng mbt de liturgie, welke liederen we graag zouden willen zingen, welke tekst we erg mooi vinden. En dat brengen we dus in... vragen we goedkeuring voor. En hij heeft de doorslaggevende stem.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

niet zo gek veel. En dat ga ik dan 's nachts compenseren. Domdomdom, want dat levert morgen weer precies hetzelfde plaatje op.
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Lassie schreef:laten we het dan maar niet over onze bruiloft hebben....

(manlief heeft zelf de liederen begeleid op z'n gitaar).

Afbeelding

Wat een leuke pic!!!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Vanmorgen vergaderen in Lassiestad, en de rest van de dag bezig in het grootste dorp van Nederland, tot diep in de avond.
Van mij heb je vandaag geen last :huhu
~~Soli Deo Gloria~~
hmprff

Bericht door hmprff »

Hendrikus schreef:en de rest van de dag bezig in het grootste dorp van Nederland
das toch Reeuwijk?
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Marnix

Bericht door Marnix »

Volgens mij is het Den Haag. Heeft nooit stadsrechten gekregen. Ook al heeft het wel stadsallure... maar officieel is Den Haag een dorp.

Net als bijvoorbeeld Apeldoorn en Ede, beiden toch wel wat groter dan Reeuwijk volgens mij :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
hmprff

Bericht door hmprff »

Marnix schreef:Volgens mij is het Den Haag. Heeft nooit stadsrechten gekregen. Ook al heeft het wel stadsallure... maar officieel is Den Haag een dorp.

Net als bijvoorbeeld Apeldoorn en Ede, beiden toch wel wat groter dan Reeuwijk volgens mij :)
ik heb altijd geleerd dat reeuwijk het grootste dorp van nederland is (terwijl het heel weinig inwoners heeft).
Jij vergeet dat Reeuwijk echt groot is:
- reeuwijkse plassen
- heeeeeeeeeeel veel boerderijen met enorme lappen grond
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Orchidee schreef:
Gijs83 schreef:
Waarom :quoi
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:Ik zie al een drumstel bij ons in de kerk staan, dat is ook maar een heidens instrument. Die sommige de kerk binnen halen... :bobo
Weet je was pas een heidens instrument is, Gijs? Een orgel! De eerste orgels werden gebruikt om gladiatorengevechten van muzikale omlijsting te voorzien, en werden meegevoerd ten strijde om de soldaten aan te moedigen. Pas later is het de kerken binnengekomen.
Nee, lees het orkest uit Psalm 150 eens na, of verdiep je eens in de tempeldienst.
Tja, maar leid een drumstel niet tot een werelds leven :quoi
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Gijs83 schreef:
Orchidee schreef:
Gijs83 schreef:
Waarom :quoi
Jij denkt, dat het bij jullie ALLEEN maar goed is...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Gijs83 schreef:
Hendrikus schreef:
Dat hoeft helemaal niet...
Bij mijn dochter, zit een jongen in de klas, en die speelt/heeft les op een drumstel...en dat is beslist geen wereldse jongen, die daar wereldse bedoelingen mee heeft...
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Orchidee schreef:
Gijs83 schreef:
Hendrikus schreef:
Dat hoeft helemaal niet...
Bij mijn dochter, zit een jongen in de klas, en die speelt/heeft les op een drumstel...en dat is beslist geen wereldse jongen, die daar wereldse bedoelingen mee heeft...
En dat speelt hij in een kerk?
Gesloten