Wat doen we vandaag?

Rens

Bericht door Rens »

albion schreef:
ben je niet bij een kerkelijke gemeente en komen die dan geen kennis maken of je opzoeken???! 'k weet niet in welke gemeente je kerkt, maar de kerken die er zijn worden toch behoorlijk druk bezocht, of heb ik dat verkeerd? :?
Ik heb tot nog toe 1 keer een ouderling op kennismakingsbezoek gehad, nu alweer bijna een jaar geleden. Ja, en 1 keer de Ds. thuisgeweest, nu een halfjaar terug.

Het aardige is weer wél dat m'n huisarts ook lid is van die gemeente, en een rij achter me zit in de kerk (ger.kerk. Harskamp), maar zo'n 95% is Harskamper/Otterloër......die zie je in Wekerom dus niet terug. Er wonen maar enkelen in Wekerom.

Maar het is en blijft een gesloten gemeenschap voor mensen die van "buiten" komen. Ook de niet-kerkelijken zijn met dezelfde geslotenheid overgoten.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Rens schreef:... maar zo'n 95% is Harskamper/Otterloër......die zie je in Wekerom dus niet terug.
Dan houd je dus 5% over.
Maar die lopen ook geen storm bij jou, begrijp ik?

Overigens 2x per jaar kerkenraadsbezoek is best wel veel.

Wat doe je zelf om in te burgeren?
Oftewel: van welke verenigingen ben je lid, in welke commissies zit je in het bestuur, etc.
albion

Bericht door albion »

Rens schreef:
albion schreef:
ben je niet bij een kerkelijke gemeente en komen die dan geen kennis maken of je opzoeken???! 'k weet niet in welke gemeente je kerkt, maar de kerken die er zijn worden toch behoorlijk druk bezocht, of heb ik dat verkeerd? :?
Ik heb tot nog toe 1 keer een ouderling op kennismakingsbezoek gehad, nu alweer bijna een jaar geleden. Ja, en 1 keer de Ds. thuisgeweest, nu een halfjaar terug.

Het aardige is weer wél dat m'n huisarts ook lid is van die gemeente, en een rij achter me zit in de kerk (ger.kerk. Harskamp), maar zo'n 95% is Harskamper/Otterloër......die zie je in Wekerom dus niet terug. Er wonen maar enkelen in Wekerom.

Maar het is en blijft een gesloten gemeenschap voor mensen die van "buiten" komen. Ook de niet-kerkelijken zijn met dezelfde geslotenheid overgoten.
dacht je dat het in het noorden anders was? Dat lijkt me een nog stugger volkje! in barneveld heb je toch wel wat meer import? waarom niet kerken in de buurt (wekerom/barneveld/lunteren/ede)
of aansluiten bij een of andere vereniging. ze zullen je best wel op halen en wegbrengen neem ik aan. heb je geen interesses waar je contacten kan krijgen met anderen? lees je graag, ga dan eens naar een bibliotheek, daar kom je ook wel in contact met mensen.[/quote]
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
vandendijk

Bericht door vandendijk »

ga dan eens naar een bibliotheek, daar kom je ook wel in contact met mensen.[/quote][/quote]

zeker toch niet bij de mannen van het leugenbankje :?: Of zou Rens dat graag doen?
albion

Bericht door albion »

vandendijk schreef:ga dan eens naar een bibliotheek, daar kom je ook wel in contact met mensen.
[/quote]

zeker toch niet bij de mannen van het leugenbankje :?: Of zou Rens dat graag doen?[/quote]

nou dat zal wel niet, maar in een bibliotheek zijn genoeg mensen die het over iets anders hebben dan 'over wat de buurvrouw/man doet' of van heb je het al gehoord...... :| [/quote]
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Lassie

Bericht door Lassie »

niet veel. vroeg naar bed denk ik (vandaag gewerkt)
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik ben nu aflevering 1 van "40 dagen zonder seks" aan het kijken. Wel heftig.... maar toch ook wel goed denk ik.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
vandendijk

Bericht door vandendijk »

Vroeg uit bed voor mijn doen, want om 8.00 uur stonden heren van NOHE-Overstap al aan de deur. Voor kennismakingsgesprek over het toekomstige werk daar, daarna effe achter de pc(later op de dag nog vaker), nog effe met de jobcoah langs wat uitzendbureaus geweest en vanavond naar de kerk(Bijbellezing Ds.van Dieren over de tempeldienst). Vragen over dit soort mededelingen stuur een pb'tje of kom in de chat.
Rens

Bericht door Rens »

vandendijk schreef:ga dan eens naar een bibliotheek, daar kom je ook wel in contact met mensen.
[/quote]

zeker toch niet bij de mannen van het leugenbankje :?: Of zou Rens dat graag doen?[/quote]

In Wekerom komen 's middags (bij redelijk weer) altijd een groepje mannen bijeen op en rond een paar bankjes, met rollators of scoot's..............en ik heb eigenlijk niet veel zin om daarbij te gaan zitten......het "trekt" niet écht om als een ouwe bab te gaan zitten beppen over weet ik veel van wat er in het dorp gebeurd......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
henriët

Bericht door henriët »

henriët

Bericht door henriët »

nou tiberius,
ik geloof dat er al het eea aan het verbeteren is.....
je ziet, met heel kleine stapjes
maar t is niet precies gedaan zoals jij zo keurig had gepost... :shock:
ik doe maar een end en dit komt er uit.... :roll:
dus ja, nu nog leren de foto hier te zetten'...
Marco

Bericht door Marco »

Ben vandaag naar de begrafenis van een neef (man van m'n nicht) geweest. Moeilijk (hij was 39 jaar, laat vrouw en 5 kinderen achter), maar heel troostvol. Juist van een begrafenis kan een getuigenis uitgaan, en dat was heel sterk het geval - al blijft het verdriet.
aritha

Bericht door aritha »

Marco schreef:Ben vandaag naar de begrafenis van een neef (man van m'n nicht) geweest. Moeilijk (hij was 39 jaar, laat vrouw en 5 kinderen achter), maar heel troostvol. Juist van een begrafenis kan een getuigenis uitgaan, en dat was heel sterk het geval - al blijft het verdriet.
Was er sprake van een ziekte?
Kun je iets zeggen over het getuigenis?
Als je wilt...
Marco

Bericht door Marco »

Uit een boom gevallen..

Weduwe (mijn nicht dus), predikant en kinderen vertelden van hoe hij was. Dat hij geloofde. En dat hij in de hemel mag zijn, eeuwig mag leven. Zoals een bloembol lelijker wordt, maar er iets wonderlijks gebeurt als je hem in de grond stopt, zo heeft Jezus ons beloofd dat wie in Hem gelooft in onvergankelijkheid zal opstaan, ook al is hij in vergankelijkheid ten grave gedragen.

En:
Wie hoopt op de HEER krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput (Jes. 40:31).

En aan de houding van de aanwezigen was dat te merken.
Lassie

Bericht door Lassie »

niet veel!

vanavond oppassen.
Gesloten