DDD schreef:Er is toch hopelijk niemand die gelooft dat Corona over twee jaar geen probleem meer is? Dan zou er wel een wonder moeten gebeuren, in ieder geval.
Daar mag je best om bidden, maar verder is er niets mis mee om met gezond verstand inschattingen te maken. De komende jaren hebben we nog lockdowns, of de overheid zorgt voor opschaling van de zorg, of er komt een goed geneesmiddel, of de keuze wordt gemaakt om oude en ongezonde mensen te laten overlijden. Voor alle opties is iets te zeggen, maar ik snap je commentaar niet helemaal. Ik zou eerder zeggen: iemand die betwijfelt of de komende jaren corona nog speelt, gedraagt zich zelf als profeet.
Ik geloof inderdaad dat over twee jaar corona geen maatschappij ontwrichtend probleem meer is. Persoonlijk denk ik dat dit in de loop van volgend jaar al zo zou zijn.
Ik volg sinds de opkomst van omicron een paar nieuwssites uit Zuid Afrika en verbaas mij hoe zij met Covid omgaan. Ze gaan gewoon door met leven zonder veel restricties. Geen lockdown alleen wat mondkapjes in de publieke ruimte een een zeer lage vaccinatiegraad ( 25-30%) Boosteren doen ze niet.
Hieronder trouwens een moedgevend bericht .Omicron zorgde voor een korte sterke stijging maar is daar snel over de piek heen. De sterke stijging is niet te zien in de ziekenhuizen. Daar is wel een stijging maar veel minder dan bij de Delta variant.
https://www.thesouthafrican.com/news/br ... -december/
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.