Mara schreef:Je moet de zaken niet om gaan draaien. Wij worden gevraagd om de deur open te doen met een geschrokken gezicht, want ze zien er eng uit. Dat is als eerste. Het is een raar duivels feest, overgewaaid uit Amerika en moeten wij ons dan aan gaan passen met een Bijbeltekst?vlinder schreef:Dat is niet de juiste vraag. De juiste houding is: Wie Mij zal belijden voor de mensen zal ik belijden voor de Vader.Mara schreef:
Beetje laat advies![]()
En ik denk niet dat zoiets op prijs zal worden gesteld.
Ze komen toch vragen aan de deur om snoepjes? Juist dan kan je ze iets meegeven. Het mooie schaapje op de voorkant willen ze misschien wel bewaren...kinderen zijn ontvankelijk voor hebbedingetjes. De Heere kan het zegenen. Als ik alles moet laten wat niet op prijs gesteld wordt, kan ik dan nog wel een levende christen in deze samenleving zijn? Je kunt deze doosjes ook van tevoren maken. Bij mij in de kast liggen ze klaar voor de collecte-kinderen. Ze krijgen wat geld (als ik het in huis heb), en snoepjes met een tekst uit de Bijbel daarop.
Als er kinderen komen voor een collecte, is dat een heel andere insteek!
Ik wens niet mee te doen aan dit soort duivelse onzin. Ik vind het schandelijk dat er ouders zijn die hier hun kinderen aan blootstellen.
En denk jij hen dan te kunnen "bekeren", of indruk te maken op hun ouders, met een doosje tik tak (wat ze waarschijnlijk niet lusten) en met een Bijbeltekstje?
Lijkt mij een tikkeltje naief.
Ik denk niet dat ik ze kan bekeren, maar dat is mijn taak ook niet. Mijn taak is om het Woord door te geven. De rest mag de Heere doen, dat hoef ik niet te doen. Werpt uw brood uit op het water en gij vindt het na vele dagen. Het Woord zal niet ledig tot de Heere wederkeren (al weet ik dat deze teksten niet te pas en te onpas gebruikt mogen worden). Deze kinderen bereik je niet snel normaal gesproken, juist in deze situatie ligt er een kans... Noem het naïef, ik noem het liever gebruik maken van de middelen en de Heere bepaald wat er mee gebeurd.