COVID-19

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: COVID-19

Bericht door Zita »

@learsi, wil je aub gewoon links gebruiken, in plaats van zulke vreemde verwijzingen? Verder: je berichten zijn tamelijk controversieel en neigen naar complottheorieën. Onderbouw je berichten, òf plaats ze niet.
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: COVID-19

Bericht door -DIA- »

https://www.rtvoost.nl/nieuws/1520179/S ... -de-deuren
Een grote uitbraak van corona, Engelse variant, in Enter, een steenworp (zou je kunnen zeggen) van Rijssen.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Valcke
Berichten: 7634
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

-DIA- schreef:https://www.rtvoost.nl/nieuws/1520179/S ... -de-deuren
Een grote uitbraak van corona, Engelse variant, in Enter, een steenworp (zou je kunnen zeggen) van Rijssen.
Kinderen maken corona bijna altijd heel mild door. Naast de kinderen zijn ook enkele leerkrachten besmet. Het is natuurlijk goed dat het in de gaten wordt gehouden. Overigens heb ik ook van andere scholen gehoord waar dit gaande is. M.i. niet iets om je specifiek heel ongerust over te maken.
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Valcke schreef:
-DIA- schreef:https://www.rtvoost.nl/nieuws/1520179/S ... -de-deuren
Een grote uitbraak van corona, Engelse variant, in Enter, een steenworp (zou je kunnen zeggen) van Rijssen.
Kinderen maken corona bijna altijd heel mild door. Naast de kinderen zijn ook enkele leerkrachten besmet. Het is natuurlijk goed dat het in de gaten wordt gehouden. Overigens heb ik ook van andere scholen gehoord waar dit gaande is. M.i. niet iets om je specifiek heel ongerust over te maken.
Bij ons op de lagere school zijn klassen af en aan in quarantaine. Een aantal kinderen zijn een aantal behoorlijk ziek ziek geweest met torenhoge koorts.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

De cijfers de laatste tijd toch wel zorgelijk. Het 7 dagen gemiddelde van het aantal besmettingen is toch ruim 20% hoger dan vorige week maandag. Met verlichte maatregelen is het goed om het in de gaten te houden. Dit soort stijgingen zou je over een paar weken wel eens kunnen gaan zien onder de leeftijdsgroepen die nog niet gevaccineerd zijn in de ziekenhuizen en de ICs.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1492
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Eerst eens kijken wat morgen de metingen vanuit het riool aangeven.
Er zijn veel meer mensen getest, waaronder nu kinderen, en het percentage postief is veel lager dan afgelopen maanden geweest is (wel een tiende procent hoger dan vorige week).

Al het gedoe rond het vaccin van AZ is nu het meest schadelijk. Daardoor gaan meer slachtoffers vallen dan nodig is.
Overigens zijn er mensen die na vaccinatie een auto-ongeluk hebben gehad. Moeten we dan mensen die gevaccineerd zijn voortaan voor de rest van hun leven verbieden om auto te rijden?
In de "normale" bevolking zijn, omgerekend, evenveel gevallen van trombose. En in het VK was dit effect niet te zien terwijl daar veel vaccinaties zijn uitgevoerd. Paniek om niets, maar wel schadelijk omdat nu meer mensen risico lopen.
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Ik maak mij inderdaad ook zorgen over de besmettingen. Op school is het schering en inslag. En isolatie en quarantaine hebben een grote impact in gezinnen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Tjechie had weinig besmettingen vorig voorjaar, mede door hard ingrijpen. Nu is dit aan de hand
https://nos.nl/artikel/2372470-ziekenhu ... geren.html

Ik hoop dat in Nederland niet pas harder ingegrepen wordt als het die kant ook opgaat. Dan is het te laat. Al was het in Tsjechie tussen de tweede en derde golf al wel erger dan het nu in Nederland is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1492
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Tsjechië, en andere landen in Centraal-Europa, hebben de golf die wij vorig voorjaar gehad hebben niet gehad.
Je ziet dat die landen nu alles in een keer over zich heen krijgen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Delftenaar schreef:Tsjechië, en andere landen in Centraal-Europa, hebben de golf die wij vorig voorjaar gehad hebben niet gehad.
Je ziet dat die landen nu alles in een keer over zich heen krijgen.
Maar wel een stuk zwaarder dan andere landen over twee golven verspreid. Tsjechie heeft al meer dodelijke slachtoffers dan Belgie (ik heb voor Tsjechie niet de cijfers opgesplitst naar leeftijd).
Belgie, Frankrijk, Engeland en Italie (en mogelijk ook de Stockholm regio in Zweden) hebben twee keer een vreselijke klap gehad.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Er is een Bretonse variant opgedoken, jawel, ontdekt in Bretagne. Tot nu toe 6 gevallen.
Het bijzondere is dat hij niet via de neus/keelwat is te vinden, maar uitsluitend door bloedonderzoek.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Mara schreef:Er is een Bretonse variant opgedoken, jawel, ontdekt in Bretagne. Tot nu toe 6 gevallen.
Het bijzondere is dat hij niet via de neus/keelwat is te vinden, maar uitsluitend door bloedonderzoek.
Ik zag een tweet van Marc Bonten dat het mogelijk dieper in de luchtwegen zit. Bij griep betekent dat vaak minder besmettelijk, maar gevaarlijker als het eenmaal binnen is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

parsifal schreef:
Mara schreef:Er is een Bretonse variant opgedoken, jawel, ontdekt in Bretagne. Tot nu toe 6 gevallen.
Het bijzondere is dat hij niet via de neus/keelwat is te vinden, maar uitsluitend door bloedonderzoek.
Ik zag een tweet van Marc Bonten dat het mogelijk dieper in de luchtwegen zit. Bij griep betekent dat vaak minder besmettelijk, maar gevaarlijker als het eenmaal binnen is.
In 2013 bleek er ook een gevaarlijke griepvariant rond te waren, die een dubbele longontsteking veroorzaakte.
We hoorden dat pas op de SEH van de arts.
Deze variant zat niet in de griepvaccinatie en ik heb er nauwelijks iets over kunnen lezen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

In het RD stond deze week een artikel over de toestand in Genemuiden. "Zwartewaterland steekt met kop en schouders uit boven Nederland. Het aantal positief geteste mensen lag de afgelopen twee weken op 1400 per 100.000 inwoners. „Zorgelijk”, zegt burgemeester Eddy Bilder. „Frustrerend ook.” Genemuiden is de grote brandhaard."

Nu kijk ik regelmatig op het coronadashboard, naar de situatie in onze gemeente. Ik dacht: 'Laat ik ook eens even in Genemuiden kijken.' Nu zijn de meest recente cijfers: 55 besmettingen en dat is 242,5 per 100.000 inwoners. Dat is hoog.
In de grafiek die er bij staat, zie je echter helemaal geen 1.400 per 100.000 staan. Sterker nog, deze 242,5 van nu is met stip de hoogste in een lange tijd. Ik heb eerder het idee dat het 140 moet zijn i.p.v. 1.400.
Of begrijp ik nu iets niet goed?
Plaats reactie