Welk boek ben jij nu aan het lezen?
"de schaduw van de wind" van Carlos Ruiz Zafón
"een duizelingwekkend verhaal tegen de schitterende achtergrond van een mysteriues Barcelona, ten tijde van het Franco-regime"
"een duizelingwekkend verhaal tegen de schitterende achtergrond van een mysteriues Barcelona, ten tijde van het Franco-regime"
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- Wilma van den Berg
t is een heerlijk overzichtelijk boek, met uitsluitend goede verzetsmensen, slechterikken en meelopers. De grens tussen goed en kwaad is kraakhelder, en uiteraard staan de hoofdpersonen zonder enige aarzeling aan de juiste zijde. T is wel ontspannendChristiaan schreef:Wie heeft dat geschreven?henriët schreef:reis door de nacht![]()
had t nog nooit gelezen, en er werd me gezegd dat dat een gebrek zou zijn....

Heb ik misschien een andere Reis door de nacht gelezen?Zita schreef:t is een heerlijk overzichtelijk boek, met uitsluitend goede verzetsmensen, slechterikken en meelopers. De grens tussen goed en kwaad is kraakhelder, en uiteraard staan de hoofdpersonen zonder enige aarzeling aan de juiste zijde. T is wel ontspannendChristiaan schreef:Wie heeft dat geschreven?henriët schreef:reis door de nacht![]()
had t nog nooit gelezen, en er werd me gezegd dat dat een gebrek zou zijn....
- Christiaan
Worden er nou nooit eens iets ándere boeken gelezen dan al die "kerkgebonden boeken"???
je zou er compleet depressief van worden zeg........
Moderatorbericht:
Oké Rens, speciaal voor jou dan:Rens schreef:Worden er nou nooit eens iets ándere boeken gelezen dan al die "kerkgebonden boeken"???
Paul Scheffer, Het land van aankomst
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Eveneens zéér lezenswaardig:
de onnavolgbare, maatschappijkritische, verhalen van ons aller Heer van Stand

de onnavolgbare, maatschappijkritische, verhalen van ons aller Heer van Stand

Moderatorbericht:
net gelezen:cosmo schreef:Richard Dawkins - The God Delusion
Alistair McGrath: The Dawkins Delusion

Nu aan het lezen: "Omhoog kijken in platland" onder redactie van Cees Dekker, Rene van Woudenberg en Gijsbert vd Brink.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Vast niet. :roll:cosmo schreef:Is dat een reactie op de The God Delusion?parsifal schreef:net gelezen:cosmo schreef:Richard Dawkins - The God Delusion
Alistair McGrath: The Dawkins Delusion![]()
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jij wordt depressief van boeken als "Betrouwbare gids naar de hemel"?Rens schreef:Worden er nou nooit eens iets ándere boeken gelezen dan al die "kerkgebonden boeken"???
Ik lees ook wel andere boeken hoor, maar die zijn vaak al uit voor ik ze hier neerzet. Simon Carmiggelt bijvoorbeeld, leest heel lekker weg.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Kerkgebonden boeken? 'Betrouwbare gids naar de hemel', is een zeer aan te raden boek. En prekenboeken zijn toch het voedsel van een wedergeboren ziel? Alleen de dode zal het bij zulk een leven niet uithouden en het is zoeen een last om zulke boeken te lezen in plaats van een lust.Unionist schreef:Jij wordt depressief van boeken als "Betrouwbare gids naar de hemel"?Rens schreef:Worden er nou nooit eens iets ándere boeken gelezen dan al die "kerkgebonden boeken"???
Ik lees ook wel andere boeken hoor, maar die zijn vaak al uit voor ik ze hier neerzet. Simon Carmiggelt bijvoorbeeld, leest heel lekker weg.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
- jakobmarin
nou, nou, wat zijn dat nou voor opmerkingen? Dus als je geen kerkgebonden boeken leest ben je een dode? :roll:caprice schreef:Kerkgebonden boeken? 'Betrouwbare gids naar de hemel', is een zeer aan te raden boek. En prekenboeken zijn toch het voedsel van een wedergeboren ziel? Alleen de dode zal het bij zulk een leven niet uithouden en het is zoeen een last om zulke boeken te lezen in plaats van een lust.Unionist schreef:Jij wordt depressief van boeken als "Betrouwbare gids naar de hemel"?Rens schreef:Worden er nou nooit eens iets ándere boeken gelezen dan al die "kerkgebonden boeken"???
Mij lijkt de bijbel voldoende, of niet dan? De een is nou eenmaal minder geïnteresseerd in theologie. Overigens vind ik de 'Betrouwbare Gids' een prachtig boek, maar niet noodzakelijk tot zaligheid.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Nee, dat zeg ik niet, dat je een dode bent als je geen 'kerkgebonden' (ongelukkige naam) boeken leest. Natuurlijk is de Bijbel genoeg, maar werkt de Heere ook niet juist door de prediking? De ziel zal er toch wel lust in hebben om zaken verklaard te horen worden uit Gods Woord, of deze te lezen.jakobmarin schreef:nou, nou, wat zijn dat nou voor opmerkingen? Dus als je geen kerkgebonden boeken leest ben je een dode? :roll:caprice schreef:Kerkgebonden boeken? 'Betrouwbare gids naar de hemel', is een zeer aan te raden boek. En prekenboeken zijn toch het voedsel van een wedergeboren ziel? Alleen de dode zal het bij zulk een leven niet uithouden en het is zoeen een last om zulke boeken te lezen in plaats van een lust.Unionist schreef:Jij wordt depressief van boeken als "Betrouwbare gids naar de hemel"?Rens schreef:Worden er nou nooit eens iets ándere boeken gelezen dan al die "kerkgebonden boeken"???
Mij lijkt de bijbel voldoende, of niet dan? De een is nou eenmaal minder geïnteresseerd in theologie. Overigens vind ik de 'Betrouwbare Gids' een prachtig boek, maar niet noodzakelijk tot zaligheid.
Theologie kan inderdaad weer anders zijn. Dat dient niet altijd tot stichting.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck