Laten we dan maar hopen dat ik het nu ook fout heb. Ik las zojuist dat de minister-president straks om 19.00 uur tijdens de tv-toespraak niet zal meedelen dat er een lockdown komt.eilander schreef:Ik dacht even aan je eerdere uitspraak: "Over een jaar hoor je er niemand meer over." Nu zit je weer helemaal aan de andere kant.
COVID-19
-
- Verbannen
Re: Wuhan virus
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Om meer inzicht te kunnen krijgen zou je van beide landen de bevolkingssamenstelling en een aantal andere factoren moeten weten.elbert schreef:Ik heb dat plaatje ook gezien. Het gaat om deze:Herman schreef:Het gaat om de grafiekjes die ik las bij Maarten Keulemans op zijn twitter. Ook te lezen op de liveblog NOS van gisteren:
https://nos.nl/liveblog/2327147-scholen ... waren.html
Ik ben niet overtuigd van het verhaal van Keulemans (dat kinderen minder besmettelijk zijn) en wel omdat er een grote sprong in besmettelijkheid lijkt te zitten tussen 10-19 jarigen enerzijds (heel laag) en 20-29 jarigen anderzijds (heel hoog, vooral in Zuid-Korea). Dat is niet logisch. Ik denk daarom dat de besmettelijkheid vooral wordt bepaald door mobiliteit: mensen van 20-29 jaar zijn het meest mobiel van alle bevolkingsgroepen.
Als de kinderen thuis werden gehouden (en ik denk dat het bij deze cijfers het geval is), dan is hun mobiliteit heel laag en is er van die groep ook weinig besmetting te verwachten. De grote verschillen tussen Zuid-Korea en Italië kunnen verklaard worden doordat er in Z-Korea veel meer getest wordt, ook bij mensen met nauwelijks klachten. Daarom is de situatie in Italië ook ernstiger, denk ik.
In Italië is 23% van de bevolking >= 65 jaar.
Veel jongeren wonen in hetzelfde huis als de ouderen.
Van Zuid Korea weet ik dat niet, maar het zou het onderzoeken waard zijn.
Hij schetste 3 scenario's.Jantje schreef:Laten we dan maar hopen dat ik het nu ook fout heb. Ik las zojuist dat de minister-president straks om 19.00 uur tijdens de tv-toespraak niet zal meedelen dat er een lockdown komt.eilander schreef:Ik dacht even aan je eerdere uitspraak: "Over een jaar hoor je er niemand meer over." Nu zit je weer helemaal aan de andere kant.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Duitsland volledig op slot.
Ook bezoek aan kerk, moskee of synagoge is verboden, net als het bezoek van verenigingen, sportclubs en speeltuinen. ,,Er zullen controles worden uitgevoerd“, zei de regeringsleider
Ook bezoek aan kerk, moskee of synagoge is verboden, net als het bezoek van verenigingen, sportclubs en speeltuinen. ,,Er zullen controles worden uitgevoerd“, zei de regeringsleider
-
Tja...Jeremiah schreef:Duitsland volledig op slot.
-
- Verbannen
Waar lees je dat?Jeremiah schreef:Duitsland volledig op slot.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Even wat te lachen:
https://www.telegraaf.nl/video/87899046 ... -vertaling
https://www.telegraaf.nl/video/87899046 ... -vertaling
- Niet meer zo actief -
In Nederland gaan we nu ook het Britse model toepassen.DDD schreef:Dat lijkt me dan een goede reden om de grenzen met GB te sluiten. Ik ben wel heel benieuwd of het ook tot Italiaanse toestanden leidt. De temperaturen gaan omhoog. Van een afstand bezien, is het een interessant experiment.
Dan heb ik iets verkeerd begrepen. Dat was toch zeker niet hetzelfde als wat hierboven stond? Ik heb de hele toespraak gehoord, maar misschien snapte ik het Britse model niet goed.
Het is al wekenlang duidelijk dat het virus niet meer tegen te houden is. Dat was eigenlijk al helder toen de Italianen hun cordon sanitaire doorbraken. Maar ik dacht dat GB niets wilde doen om de uitbraak te vertragen, maar alleen de capaciteit van de gezondheidszorg wilde vergroten.
Op zich niet eens zo'n heel gek idee, in die zin dat de economische kosten van de huidige strategie enorm zijn. En feitelijk is dat alleen nodig omdat onze gezondheidszorg niet goed functioneert. Want als er iets minder kansberekening was gedaan en wat beter voorraadbeheer en veel grotere reservecapaciteit, was dit allemaal niet nodig geweest. Ik zou graag zien dat er een parlementair onderzoek komt naar de relatie tussen de privatisering in de zorg en deze capaciteitsbeperkingen.
Het is al wekenlang duidelijk dat het virus niet meer tegen te houden is. Dat was eigenlijk al helder toen de Italianen hun cordon sanitaire doorbraken. Maar ik dacht dat GB niets wilde doen om de uitbraak te vertragen, maar alleen de capaciteit van de gezondheidszorg wilde vergroten.
Op zich niet eens zo'n heel gek idee, in die zin dat de economische kosten van de huidige strategie enorm zijn. En feitelijk is dat alleen nodig omdat onze gezondheidszorg niet goed functioneert. Want als er iets minder kansberekening was gedaan en wat beter voorraadbeheer en veel grotere reservecapaciteit, was dit allemaal niet nodig geweest. Ik zou graag zien dat er een parlementair onderzoek komt naar de relatie tussen de privatisering in de zorg en deze capaciteitsbeperkingen.
- FlyingEagle
Immuniteit opbouwen werkt toch alleen als onze omringende landen dat ook doen?
Ik zie dit op Twitter langskomen.
Rekensom:Bij 70% geïnfecteerden met #coronanederland zijn dat 11 mio NL-ers, waarvan 5% IC bed nodig heeft. Dat zijn 550.000 mensen. Op z'n best hebben we 2000 IC bedden. Verblijf op IC gemiddeld twee weken. Ieder bed moet dan 275 keer gebruikt worden. Dan zijn we 10 jaar verder!
Hopelijk zijn dit hele foute cijfers...
Rekensom:Bij 70% geïnfecteerden met #coronanederland zijn dat 11 mio NL-ers, waarvan 5% IC bed nodig heeft. Dat zijn 550.000 mensen. Op z'n best hebben we 2000 IC bedden. Verblijf op IC gemiddeld twee weken. Ieder bed moet dan 275 keer gebruikt worden. Dan zijn we 10 jaar verder!
Hopelijk zijn dit hele foute cijfers...
Ik neem aan dat we binnen twee maanden wel 10000 IC-bedden kunnen hebben. Dat kon China toch ook?
Voor personeel zal het wel lastiger zijn. Op zich zijn er voor deze specifieke gevallen vrij standaard maatregelen nodig, begreep ik. In GB vraagt de regering aan autofabrikanten om de juiste medische hulpmiddelen te maken. Dat is wel een inventieve oplossing.
Toch blijft het aangrijpend, als je leest dat ook zoveel jonge mensen op de IC liggen. Dat was twee weken geleden bij mij althans nog helemaal niet zo doorgedrongen.
Voor personeel zal het wel lastiger zijn. Op zich zijn er voor deze specifieke gevallen vrij standaard maatregelen nodig, begreep ik. In GB vraagt de regering aan autofabrikanten om de juiste medische hulpmiddelen te maken. Dat is wel een inventieve oplossing.
Toch blijft het aangrijpend, als je leest dat ook zoveel jonge mensen op de IC liggen. Dat was twee weken geleden bij mij althans nog helemaal niet zo doorgedrongen.
Die twee weken kloppen al niet, heb ik net gehoord van een IC arts. Verreweg de meesten liggen minimaal 4 weken, maar vaak nog langer op de IC.
Ze hebben geen idee hoe het komt dat de meeste mensen vrij makkelijk herstellen en dat een klein percentage zeer ernstige klachten ontwikkelt. Heeft niet zozeer met onderliggend lijden en/of leeftijd te maken.
Ze hebben geen idee hoe het komt dat de meeste mensen vrij makkelijk herstellen en dat een klein percentage zeer ernstige klachten ontwikkelt. Heeft niet zozeer met onderliggend lijden en/of leeftijd te maken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dat is inderdaad ook heel opvallend. Er lijkt niet echt een tussencategorie te zijn, afgezien van de ernstige hoofdpijnklachten. Dat had ik toen het virus in China was, nog niet echt begrepen.