Hoe is je stemming op dit moment? [2]
Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]
Dank jullie allen.
Vlinder, meestal draag ik ook een bril (-11.5, dus redelijke jampotglazen) en geen smoking.
Mijn baard is er al ruim een jaar af.
Dia, mijn avatar heb ik gekozen na de aanslag vorig jaar in Noorwegen. Zweden lijdt mee met Noorwegen.
Vlinder, meestal draag ik ook een bril (-11.5, dus redelijke jampotglazen) en geen smoking.
Mijn baard is er al ruim een jaar af.
Dia, mijn avatar heb ik gekozen na de aanslag vorig jaar in Noorwegen. Zweden lijdt mee met Noorwegen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
- Johann Gottfried Walther
elbert schreef:Van harte gefeliciteerd parsifal!parsifal schreef:goed
Gods zegen samen toegewenst.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Beetje boos. Halloween komt er aan en dus ook de jaarlijks terugkerende vervelende brieven in de bus. Met het verzoek om met angstig gezicht de deur open te doen, wanneer er morgenavond na zonsondergang wordt aangebeld en de kindjes van snoep te voorzien. 

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara schreef:Beetje boos. Halloween komt er aan en dus ook de jaarlijks terugkerende vervelende brieven in de bus. Met het verzoek om met angstig gezicht de deur open te doen, wanneer er morgenavond na zonsondergang wordt aangebeld en de kindjes van snoep te voorzien.
tip: maak zakjes snoep met iets erin van de Bijbel; klein traktaatje ofzo voor kinderen
Gefeliciteerd Parsifal en vrouw! Veel gelukkige jaren samen. Knap stel zo.. al haal je het niet bij mijn man hoor...
geintje.
Ja, Mara, ik vind dat Halloween ook niks.. vooral niet omdat het Hervormingsdag is. De duivel zet er weer eens wat tegenover.. Ik zat net nog te denken om een Lutherroos op te zoeken en die op te hangen.. Die andere rommel komt mijn huis niet in.
Tja, maar die arme bloegies van keinders weten er niets van.. die liggen nu al te griezelen in bed.. Doe maar lief tegen ze.. hopelijk dromen ze dan van die aardige refo-mevrouw.. slapen ze heel wat beter van.

Ja, Mara, ik vind dat Halloween ook niks.. vooral niet omdat het Hervormingsdag is. De duivel zet er weer eens wat tegenover.. Ik zat net nog te denken om een Lutherroos op te zoeken en die op te hangen.. Die andere rommel komt mijn huis niet in.
Tja, maar die arme bloegies van keinders weten er niets van.. die liggen nu al te griezelen in bed.. Doe maar lief tegen ze.. hopelijk dromen ze dan van die aardige refo-mevrouw.. slapen ze heel wat beter van.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
huisman schreef:parsifal schreef:goed
Je stemming is zeer begrijpelijk....van harte gefeliciteerd !

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....

N.a.v. bovenstaande
Ga maar eens aandelen kopen in hoofdpijnpoeders....Afgewezen schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Inmiddels:

Of doosjes Tik-Tak met daaromheen een wikkel maken met een Bijbeltekst bijvoorbeeld: De Heere is mijn herder o.i.d.helma schreef:Mara schreef:Beetje boos. Halloween komt er aan en dus ook de jaarlijks terugkerende vervelende brieven in de bus. Met het verzoek om met angstig gezicht de deur open te doen, wanneer er morgenavond na zonsondergang wordt aangebeld en de kindjes van snoep te voorzien.
tip: maak zakjes snoep met iets erin van de Bijbel; klein traktaatje ofzo voor kinderen
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Een goed digitaal gesprek doet wonderenSimon schreef:Ga maar eens aandelen kopen in hoofdpijnpoeders....Afgewezen schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Beetje laat adviesvlinder schreef:Of doosjes Tik-Tak met daaromheen een wikkel maken met een Bijbeltekst bijvoorbeeld: De Heere is mijn herder o.i.d.helma schreef:Mara schreef:Beetje boos. Halloween komt er aan en dus ook de jaarlijks terugkerende vervelende brieven in de bus. Met het verzoek om met angstig gezicht de deur open te doen, wanneer er morgenavond na zonsondergang wordt aangebeld en de kindjes van snoep te voorzien.

En ik denk niet dat zoiets op prijs zal worden gesteld.

Dat is niet de juiste vraag. De juiste houding is: Wie Mij zal belijden voor de mensen zal ik belijden voor de Vader.Mara schreef:Beetje laat adviesvlinder schreef:Of doosjes Tik-Tak met daaromheen een wikkel maken met een Bijbeltekst bijvoorbeeld: De Heere is mijn herder o.i.d.helma schreef:Mara schreef:Beetje boos. Halloween komt er aan en dus ook de jaarlijks terugkerende vervelende brieven in de bus. Met het verzoek om met angstig gezicht de deur open te doen, wanneer er morgenavond na zonsondergang wordt aangebeld en de kindjes van snoep te voorzien.
tip: maak zakjes snoep met iets erin van de Bijbel; klein traktaatje ofzo voor kinderen![]()
Ze komen toch vragen aan de deur om snoepjes? Juist dan kan je ze iets meegeven. Het mooie schaapje op de voorkant willen ze misschien wel bewaren...kinderen zijn ontvankelijk voor hebbedingetjes. De Heere kan het zegenen. Als ik alles moet laten wat niet op prijs gesteld wordt, kan ik dan nog wel een levende christen in deze samenleving zijn? Je kunt deze doosjes ook van tevoren maken. Bij mij in de kast liggen ze klaar voor de collecte-kinderen. Ze krijgen wat geld (als ik het in huis heb), en snoepjes met een tekst uit de Bijbel daarop.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Je moet de zaken niet om gaan draaien. Wij worden gevraagd om de deur open te doen met een geschrokken gezicht, want ze zien er eng uit. Dat is als eerste. Het is een raar duivels feest, overgewaaid uit Amerika en moeten wij ons dan aan gaan passen met een Bijbeltekst?vlinder schreef:Dat is niet de juiste vraag. De juiste houding is: Wie Mij zal belijden voor de mensen zal ik belijden voor de Vader.Mara schreef:
Beetje laat advies![]()
Ze komen toch vragen aan de deur om snoepjes? Juist dan kan je ze iets meegeven. Het mooie schaapje op de voorkant willen ze misschien wel bewaren...kinderen zijn ontvankelijk voor hebbedingetjes. De Heere kan het zegenen. Als ik alles moet laten wat niet op prijs gesteld wordt, kan ik dan nog wel een levende christen in deze samenleving zijn? Je kunt deze doosjes ook van tevoren maken. Bij mij in de kast liggen ze klaar voor de collecte-kinderen. Ze krijgen wat geld (als ik het in huis heb), en snoepjes met een tekst uit de Bijbel daarop.
Als er kinderen komen voor een collecte, is dat een heel andere insteek!
Ik wens niet mee te doen aan dit soort duivelse onzin. Ik vind het schandelijk dat er ouders zijn die hier hun kinderen aan blootstellen.
En denk jij hen dan te kunnen "bekeren", of indruk te maken op hun ouders, met een doosje tik tak (wat ze waarschijnlijk niet lusten) en met een Bijbeltekstje?
Lijkt mij een tikkeltje naief.