COVID-19
Re: COVID-19
De vraag is of de 'neveneffecten' (ik weet even geen betere term te verzinnen) niet meegewogen worden. Sommigen roepen dat dat niet gebeurt, terwijl de betrokken politici zeggen dat ze dat wel doen. Daar valt weinig zinnigs over te zeggen, ben ik bang.
Over de vergelijking met het verkeer: als het glad is, wordt inderdaad code 'rood' afgegeven. Om te voorkomen dat er doden vallen in het verkeer. Dat is dan wel een advies, maar toch..
Over de vergelijking met het verkeer: als het glad is, wordt inderdaad code 'rood' afgegeven. Om te voorkomen dat er doden vallen in het verkeer. Dat is dan wel een advies, maar toch..
Neveneffecten worden wel meegenomen natuurlijk. De scholen gingen relatief laat over op thuisonderwijs (en terecht).
En het blijft een punt: Nu is er een vaccin, en zijn maatregelen waarschijnlijk meer dan uitstel. Dat was vorig jaar anders. Juist nu is voorzichtigheid gepast.
En het blijft een punt: Nu is er een vaccin, en zijn maatregelen waarschijnlijk meer dan uitstel. Dat was vorig jaar anders. Juist nu is voorzichtigheid gepast.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
nieuwe preprint over de Britse variant: https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 21252528v1
De variant lijkt wat gevaarlijker dan de oorspronkelijke variant. Ik weet niet of ze gecontroleerd hebben voor druk op het zorgstelsel.
Het is een preprint, maar van een goede groep.
De variant lijkt wat gevaarlijker dan de oorspronkelijke variant. Ik weet niet of ze gecontroleerd hebben voor druk op het zorgstelsel.
Het is een preprint, maar van een goede groep.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Daar valt zeker het nodige over te zeggen.Marco schreef:De vraag is of de 'neveneffecten' (ik weet even geen betere term te verzinnen) niet meegewogen worden. Sommigen roepen dat dat niet gebeurt, terwijl de betrokken politici zeggen dat ze dat wel doen. Daar valt weinig zinnigs over te zeggen, ben ik bang.
Bij de eerste golf is er wel sprake van geweest om naast het OMT nog een tweede adviesorgaan in te stellen waar economen, planbureaus en maatschappelijke organisaties in vertegenwoordigd zijn. Dit is er echter nooit van gekomen. Het is dus ook nu niet geregeld.
Het enige orgaan dat structureel advies geeft over de covid-maatregelen is dus het OMT.
En het OMT heeft zelf verklaard dat zij zich niet bezighouden met neveneffecten.
De enige weging waarop het kabinet zich kan beroepen is dus de weging in het kabinet zelf (op persoonlijke titel van de bewindslieden).
Het kabinet, de individuele bewindslieden en hun ambtenaren apparaat.
Ik meen me wat alternatieve rekenscenarios te herinneren van economische zaken die de opening van de horeca hadden uitgerekend.
Ik meen me wat alternatieve rekenscenarios te herinneren van economische zaken die de opening van de horeca hadden uitgerekend.
Ik heb 0,0% respect voor uitspraken van een minister die 0,0% respect heeft voor het weigeren van een vaccin. Zeker ook nog eens wanneer betreffende minister van CDA-huize is.
Ik heb iets gemist, denk ik. Waar verwijs je nu naar?Piet Puk schreef:Ik heb 0,0% respect voor uitspraken van een minister die 0,0% respect heeft voor het weigeren van een vaccin. Zeker ook nog eens wanneer betreffende minister van CDA-huize is.
Op dit: https://www.lc.nl/binnenland/De-Jonge-h ... 33437.htmlZita schreef:Ik heb iets gemist, denk ik. Waar verwijs je nu naar?Piet Puk schreef:Ik heb 0,0% respect voor uitspraken van een minister die 0,0% respect heeft voor het weigeren van een vaccin. Zeker ook nog eens wanneer betreffende minister van CDA-huize is.
Blijkbaar heeft de minister geen begrip voor religieuze bezwaren tegen vaccinatie. En ik vind deze uitspraken dan ook diep triest.
Hij heeft er geen begrip voor. Vind ik nog een nuance anders liggen dan geen respect.Piet Puk schreef:Op dit: https://www.lc.nl/binnenland/De-Jonge-h ... 33437.htmlZita schreef:Ik heb iets gemist, denk ik. Waar verwijs je nu naar?Piet Puk schreef:Ik heb 0,0% respect voor uitspraken van een minister die 0,0% respect heeft voor het weigeren van een vaccin. Zeker ook nog eens wanneer betreffende minister van CDA-huize is.
Blijkbaar heeft de minister geen begrip voor religieuze bezwaren tegen vaccinatie. En ik vind deze uitspraken dan ook diep triest.
Maar 't is wel jammer, ja.
In m'n emotie schrijf ik het net wat anders. Je hebt gelijk, Zita.Zita schreef:Hij heeft er geen begrip voor. Vind ik nog een nuance anders liggen dan geen respect.Piet Puk schreef:Op dit: https://www.lc.nl/binnenland/De-Jonge-h ... 33437.htmlZita schreef:Ik heb iets gemist, denk ik. Waar verwijs je nu naar?Piet Puk schreef:Ik heb 0,0% respect voor uitspraken van een minister die 0,0% respect heeft voor het weigeren van een vaccin. Zeker ook nog eens wanneer betreffende minister van CDA-huize is.
Maar 't is wel jammer, ja.
Ik denk dat hij zich waarschijnlijk onvoldoende realiseert dat er ook mensen zijn die zich om religieuze redenen niet laten vaccineren. Het komt op mij over dat hij doelt op mensen die allerlei complottheorieën aanhangen.
Toen De Jonge zei dat hij "nul begrip, echt nul begrip" had voor mensen die zich niet willen laten vaccineren, schrok ik gewoon een beetje.
De uitdrukking "nul begrip" komt wat grof over, en hij herhaalde het dus ook nog eens. Maar goed, het maakt wel duidelijk hoe hij er in staat.
De uitdrukking "nul begrip" komt wat grof over, en hij herhaalde het dus ook nog eens. Maar goed, het maakt wel duidelijk hoe hij er in staat.
Re: RE: Re: COVID-19
Die indruk heb ik ook. Hij doelt volgens mij op mensen die uit gemakzucht (jongeren) of ivm complottheorieën zich niet laten vaccineren.merel schreef:Ik denk dat hij zich waarschijnlijk onvoldoende realiseert dat er ook mensen zijn die zich om religieuze redenen niet laten vaccineren. Het komt op mij over dat hij doelt op mensen die allerlei complottheorieën aanhangen.
Re: RE: Re: COVID-19
Ook dan vind ik de opmerking niet kunnen.windorgel schreef:Die indruk heb ik ook. Hij doelt volgens mij op mensen die uit gemakzucht (jongeren) of ivm complottheorieën zich niet laten vaccineren.merel schreef:Ik denk dat hij zich waarschijnlijk onvoldoende realiseert dat er ook mensen zijn die zich om religieuze redenen niet laten vaccineren. Het komt op mij over dat hij doelt op mensen die allerlei complottheorieën aanhangen.
Waarom zouden gezonde jonge mensen allemaal gevaccineerd moeten worden, wat heeft dat voor meerwaarde wanneer de werkingsduur van een vaccin ook nog eens beperkt is. Ik begrijp heel goed wanneer jongeren hier niet aan beginnen, ook zonder godsdienstig motief. Covid zal toch ieder jaar terugkomen, zo lijkt het althans.
Dan zijn de minister en ik het met elkaar eens.Piet Puk schreef: Blijkbaar heeft de minister geen begrip voor religieuze bezwaren tegen vaccinatie. En ik vind deze uitspraken dan ook diep triest.