Ik begrijp dat ook niet. Ik constateerde pas dat iemand zelfs nadat hij naar de wc ging, zijn handen niet waste. Op die manier wordt het nooit wat met de ziektebestrijding.Habitat schreef:Ja, als het warmer wordt, zal de naleving van de avondklok ook wel achteruit gaan.Zeeuw schreef:Let eens op wanneer het straks tot 10 uur 's avonds lekker licht en warm is buiten..Habitat schreef:Op het coronadashboard kunnen de nalevings-cijfers bekeken worden. Ik pik er een paar uit:
91% Avondklok
65% Houd 1,5 meter afstand
50% Blijf thuis bij klachten
36% Laat je testen bij klachten
De avondklok wordt dus goed nageleefd. Maar de basisregels heel slecht.
De maatregel die trouwens het slechtste scoort, is het advies "was vaak je handen": slechts 31% volgt dat advies op.
In dit topic werd wel eens geklaagd over de hygiene van de Spanjaarden, maar wij Nederlanders zijn daar dus blijkbaar ook geen ster in.
COVID-19
Re: COVID-19
Ik vind het ook wel opmerkelijk hoe kritisch Valcke is op het overheidsbeleid, zie ook het hoofdredactioneel commentaar daarop.Vervolgde schreef:Uiteraard ben ik het met jouw analyse niet eens. Wat betreft de disproportionaliteit en de kwaliteit van het bestuur verwijs ik naar mijn eerdere bijdragen. En mijn bijdragen zijn zeker niet meer of minder op de persoon dan zijn reacties op mijn bijdragen. Daarover zal ik niet meer zeggen, omdat ik anders het Mod-beleid in discussie zou brengen.Zeeuw schreef:Ik vind het te triest voor woorden dat je Valcke dit verwijt. Hij geeft zeer duidelijk aan de ernst te zien, maar wijst, zeer terecht, op disproportionaliteit en niet doeltreffendheid van sommige maatregelen.Vervolgde schreef:---knip---
Wat mij echt heel diep raakt, veel dieper dan menigeen hier beseft is dat zij die protsteren en rad-braken hier een stem hebben en zij die dat niet kunnen geen stem zouden mogen hebben, omdat dat niet respectvol zou zijn. Nee, voorlopig zie je mij hier niet meer.
Maar jouw persoonlijkheid is ook wel erg rigide, daar zou je wel rekening mee mogen houden in je beoordeling van andere mensen. Ik vind overwegend hetzelfde van Valcke, daarom vind ik deze situatie ook wel weer erg grappig. Maar dat geheel terzijde.
Ik kan mij wel vinden in de zelfstandig denkende houding van Valcke, al schuurt het soms tegen burgerlijke ongehoorzaamheid, en daar ben ik geen voorstander van, zeker niet bij zulke onderwerpen.
Voor alle duidelijkheid en hopelijk ten overvloede: ik roep beslist niet op tot ongehoorzaamheid aan de overheid in seculiere zaken, zolang we het welzijn van onze naaste maar geen schade toebrengen.
Ik begrijp ook niet dat sommigen dit in mijn posting lezen. Ik distantieer mij daarvan.
Ik begrijp ook niet dat sommigen dit in mijn posting lezen. Ik distantieer mij daarvan.
Laatst gewijzigd door Valcke op 03 mar 2021, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Duidelijk. Helder. Dankjewel.Valcke schreef:Voor alle duidelijkheid en hopelijk ten overvloede: ik roep beslist niet op tot ongehoorzaamheid aan de overheid in seculiere zaken, zolang we het welzijn van onze naaste maar geen schade toebrengen.
Om eerlijk te zijn las ik het er ook wel een beetje in. Zo zie je maar dat je elkaar soms heel verkeerd kunt begrijpen. Goed dat je het toelicht.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
De overheid en het RIVM hebben hun geloofwaardigheid in mijn ogen allang verloren. Menselijkheid gaat voor adviezen.
Virologen en statistici met hun modellen maken nu de dienst uit.
Over het RD commentaar wil ik overigens nog dit zeggen: de constatering in het commentaar dat het gros van de maatregelen los staat van de dienst van God en Zijn geboden, zou ik wel willen nuanceren; naast een eerste tafel is er namelijk ook een tweede tafel van de wet en deze heeft betrekking op het welzijn van onze naaste in brede zin; de maatregelen gaan hier wel degelijk (ten dele) over. In die zin geloof ik dat de hoofdredacteur de dienst van God en Zijn geboden te smal ziet.Valcke schreef:Voor alle duidelijkheid en hopelijk ten overvloede: ik roep beslist niet op tot ongehoorzaamheid aan de overheid in seculiere zaken, zolang we het welzijn van onze naaste maar geen schade toebrengen.
Dat is waar. En dat brengt mee dat jij het recht van verzet wel buitengewoon ruim lijkt uit te leggen.
- Bonny
- Contacteer:
Wie of wat zou dan de dienst moeten uitmaken?Wim Anker schreef:De overheid en het RIVM hebben hun geloofwaardigheid in mijn ogen allang verloren. Menselijkheid gaat voor adviezen.
The Groom's still waiting at the altar
Roep ik op tot verzet. Nee toch? Maar het welzijn van de naaste gaat in ons persoonlijk handelen wel boven een blinde gehoorzaamheid. Dan eer ik nog steeds onverminderd de overheid.DDD schreef:Dat is waar. En dat brengt mee dat jij het recht van verzet wel buitengewoon ruim lijkt uit te leggen.
Het is mij ook niet altijd precies duidelijk waartoe jij oproept. Maar niet tot verzet, dus.
-
- Verbannen
Mensen die ook denken aan het mentale, het sociale en het psychische belang van de mens.Bonny schreef:Wie of wat zou dan de dienst moeten uitmaken?Wim Anker schreef:De overheid en het RIVM hebben hun geloofwaardigheid in mijn ogen allang verloren. Menselijkheid gaat voor adviezen.
Dat wordt totaal uit het oog verloren.
T - o - t - a - a - l.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... 1-decemberDe mondkapjesplicht is vastgelegd in een ministeriële regeling, die door de ministers De Jonge (VWS), Grapperhaus (J&V) en Ollongren (BZK) naar de Tweede en Eerste Kamer is gestuurd, tegelijk met de ministeriële regeling met de maatregelen die in de huidige noodverordening staan. Op basis van de tijdelijke coronawet heeft het Parlement zeven dagen om zich over deze regelingen te buigen. De regelingen, en dus ook de mondkapplicht, gelden in eerste instantie voor drie maanden. Na die periode is verlenging mogelijk. Zodra er geen medische noodzaak meer is worden de regelingen weer ingetrokken.
Mogelijk heb ik iets gemist, maar is deze verlening nu wel officieel of niet? Als dat niet zo is dan zou er geen mondkapjesplicht meer zijn vanaf 1 maart.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruik die afwezigheid dan wellicht wat op na te denken dat het niet om de inhoud van je berichten, maar om de felle toonzetting hierin.Vervolgde schreef:Nee, voorlopig zie je mij hier niet meer.
Wat ik ook lees op het coronadashboard, dat in de GGD regio’s Utrecht en Gelderland-Midden het percentage positieve testen gewoon daalt en nu op 6,6% en 5,3% zit! Dat lijkt mij voor deze regio’s gewoon goed nieuws. Alleen hoor ik hier niets over in de media.
Het RIVM weet heus wel wat aan maatregelen nodig is. Een volledige lockdown op de Engelse manier. Mijn dochter heeft in haar gemeente in Cambridge een man die al 6 weken in het ziekenhuis ligt zonder bezoek. 50 jaar getrouwd en zelfs zijn vrouw mag er niet bij. Hij kwijnt weg.
Politiek wordt dat hier niet haalbaar geacht. Dus zoekt men een middenweg. Twee bezoekers en later één. Maar niet nul. Dan gaat de Nederlander allerlei uitvluchten verzinnen. "Ik mag wel bij jullie op bezoek, maar jullie samen niet bij mij". Hoe vaak je dat niet hoort, de laatste weken. Het idee is echter: blijf thuis. Niet: zoek op wat nog kan of mag. En bezoek is op allerlei manieren mogelijk. Bel elkaar elke dag en tel de zegeningen in plaats van op Hollandse wijze de regels te frustreren.
Politiek wordt dat hier niet haalbaar geacht. Dus zoekt men een middenweg. Twee bezoekers en later één. Maar niet nul. Dan gaat de Nederlander allerlei uitvluchten verzinnen. "Ik mag wel bij jullie op bezoek, maar jullie samen niet bij mij". Hoe vaak je dat niet hoort, de laatste weken. Het idee is echter: blijf thuis. Niet: zoek op wat nog kan of mag. En bezoek is op allerlei manieren mogelijk. Bel elkaar elke dag en tel de zegeningen in plaats van op Hollandse wijze de regels te frustreren.