Wist je dat . . . [10]

Moni

Re: Wist je dat . . . [10]

Bericht door Moni »

Tiberius schreef:
Lassie schreef:wij hebben slecht ervaringen met bieders.

Daarom zetten wij er gewoon een prijs neer. Als wij iets op mp zetten willen we het graag zo snel mogelijk kwijt.
Dat willen de meesten.
Zelf heb ik al eens een auto en een fiets via marktplaats verkocht. Geen enkel probleem.
Je moet eerst bedenken wat je er voor wilt hebben; dan zo'n 20% erboven met de vraagprijs.
Dan komen de biedingen vanzelf in de buurt van je gewenste bedrag. Of niet; dan wil je er te veel voor hebben.
Je zou er dus wel een richtprijs bijzetten?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Moni schreef:
Tiberius schreef:
Lassie schreef:wij hebben slecht ervaringen met bieders.

Daarom zetten wij er gewoon een prijs neer. Als wij iets op mp zetten willen we het graag zo snel mogelijk kwijt.
Dat willen de meesten.
Zelf heb ik al eens een auto en een fiets via marktplaats verkocht. Geen enkel probleem.
Je moet eerst bedenken wat je er voor wilt hebben; dan zo'n 20% erboven met de vraagprijs.
Dan komen de biedingen vanzelf in de buurt van je gewenste bedrag. Of niet; dan wil je er te veel voor hebben.
Je zou er dus wel een richtprijs bijzetten?
Dat zou ik wel doen, ja.
Je wilt er toch zoveel mogelijk voor krijgen, neem ik aan.

Maar als ik zelf ga zitten bieden, ga ik ook altijd een heel eind onder de vraagprijs zitten. Ook ver onder de prijs die ik er maximaal voor wil geven.
Lassie

Bericht door Lassie »

Sommige bieders zijn dan niet reeel bezig en als je dan gaat kijken waar die persoon op nog meer artikelen heeft geboden dan weet je ook al genoeg. En dan halen we die dan ook weg.
Moni

Bericht door Moni »

Tiberius schreef:
Moni schreef:
Tiberius schreef:Je zou er dus wel een richtprijs bijzetten?
Dat zou ik wel doen, ja.

Maar als ik zelf ga zitten bieden, ga ik ook altijd een heel eind onder de vraagprijs zitten. Ook ver onder de prijs die ik er maximaal voor wil geven.
Oke, nou we wachten nog even of we reactie krijgen en anders zet ik er een prijs bij. Logisch dat we er zoveel mogelijk voor willen, maar wat is een redelijke prijs voor dit, dat vind ik wel moeilijk.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Lassie schreef:Sommige bieders zijn dan niet reeel bezig en als je dan gaat kijken waar die persoon op nog meer artikelen heeft geboden dan weet je ook al genoeg. En dan halen we die dan ook weg.
Waarom zou je?
Ik bied vaak ook wel op een stuk of advertenties tegelijk.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Moni schreef:
Tiberius schreef:
Moni schreef:
Dat zou ik wel doen, ja.

Oke, nou we wachten nog even of we reactie krijgen en anders zet ik er een prijs bij. Logisch dat we er zoveel mogelijk voor willen, maar wat is een redelijke prijs voor dit, dat vind ik wel moeilijk.
Ook dat kan je op marktplaats uitzoeken: gewoon kijken wat anderen voor iets vergelijkbaars vragen; er zijn maar weinig dingen echt uniek.
Lassie

Bericht door Lassie »

Tiberius schreef:
Lassie schreef:Sommige bieders zijn dan niet reeel bezig en als je dan gaat kijken waar die persoon op nog meer artikelen heeft geboden dan weet je ook al genoeg. En dan halen we die dan ook weg.
Waarom zou je?
Zo bedoel ik het niet.

Ze bieden, je mailt die persoon dat die het kan ophalen. En vervolgens hoor je niks meer van die persoon.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Lassie schreef:
Tiberius schreef:
Waarom zou je?
Zo bedoel ik het niet.

Ze bieden, je mailt die persoon dat die het kan ophalen. En vervolgens hoor je niks meer van die persoon.
Ja, dat is echt irritant. Maar ook het risico van handelen.
Lassie

Bericht door Lassie »

Tuurlijk.

Als wij iets zoeken dan kijken we eigenlijk al niet eens bij: bieden. Wat ik ook altijd wel prettig vindt is als er een telefoonnummer bij staat. Want per mail gaat er toch wel heel wat tijd in zitten.
Jongere

Bericht door Jongere »

Zita
Moderator

Bericht door Zita »

tjonge... Hier word ik echt een beetje naar van. En dan het commentaar van de nieuwbakken opa, die gaat overwegen om zijn zoon onderhand maar eens seksuele voorlichting te geven. :nonnon Ik hoop dat ze een boel geld hebben gekregen voor foto, filmpje en verhaal, dan hebben ze er nog iets aan dat ze hun volledige priveleven op straat gooien.
Arme kinderen.
Arme baby.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Moni schreef:
Tiberius schreef:
Moni schreef:
Dat zou ik wel doen, ja.

je kunt in de advertentie ook zetten: bieden vanaf.... en dan een bedrag.... werkt prima
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
albion

Bericht door albion »

Moni schreef:
Tiberius schreef:
Lassie schreef:....je nooit met bieders in zee moet gaan
.... er gewoon een prijs bij moet zetten
Waarom niet? Ik bied zelf ook vaak.
... ik denk als je de mogelijkheid tot bieden neemt, dat je dan eerder reactie krijgt.
... ik zelf vaak geen bod neerzet, maar gewoon een mail stuur.
.... ik het wel zo aantrekkelijk mogelijk heb gepresenteerd.... http://link.marktplaats.nl/228171756
MM jij zocht toch nog een eethoek? Hier staat er een als je bovenstaande link aantikt
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

albion schreef:
Moni schreef:
Tiberius schreef:
Lassie schreef:....je nooit met bieders in zee moet gaan
.... er gewoon een prijs bij moet zetten
Waarom niet? Ik bied zelf ook vaak.
... ik denk als je de mogelijkheid tot bieden neemt, dat je dan eerder reactie krijgt.
... ik zelf vaak geen bod neerzet, maar gewoon een mail stuur.
.... ik het wel zo aantrekkelijk mogelijk heb gepresenteerd.... http://link.marktplaats.nl/228171756
MM jij zocht toch nog een eethoek? Hier staat er een als je bovenstaande link aantikt
ik zoek er één met 6 stoelen....
(maar zoek niet echt meer actief eigenlijk..... tijdje wel gedaan, maar ach... ik sleep er een paar stoelen bij en dan voldoet de huidige ook nog wel)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Mister schreef:
Hendrikus schreef:...ik een kouwe postbode aan het werk zag...
Hmm, vriend Gijs gezien?
Ik had vandaag wel al het mogelijke aan: een regenpak, een muts en handschoenen. Maar ik heb Hendrikus niet gezien hoor!
Gesloten