Kritiek op de HSV inhoudelijk gewogen
-
Re: Kritiek op de HSV inhoudelijk gewogen
Terechte aanvulling van Elbert!
Hoezo "woord van Tiberius"?Luther schreef: ... dat de HSV geen slechte (lees: onbetrouwbare - woord van Tiberius-) vertaling is.
Wat denk je zelf?Tiberius schreef:Hoezo "woord van Tiberius"?Luther schreef: ... dat de HSV geen slechte (lees: onbetrouwbare - woord van Tiberius-) vertaling is.

In elke post van jou over de HSV kun je het niet nalaten om de HSV onbetrouwbaar te noemen.
O ja? Wijs er dan maar 3 aan.ZWP schreef:Wat denk je zelf?Tiberius schreef:Hoezo "woord van Tiberius"?Luther schreef: ... dat de HSV geen slechte (lees: onbetrouwbare - woord van Tiberius-) vertaling is.![]()
In elke post van jou over de HSV kun je het niet nalaten om de HSV onbetrouwbaar te noemen.
En anders graag deze leugen terugnemen.
Tib, je weet drommels goed dat je dat zelfs eergisteren nog geschreven hebt. En later gauw weggehaald, ja, maar 't stond er wel degelijk. Dus nou niet kinderachtig gaan doen alsjeblieft.Tiberius schreef:O ja? Wijs er dan maar 3 aan.ZWP schreef:Wat denk je zelf?Tiberius schreef:Hoezo "woord van Tiberius"?Luther schreef: ... dat de HSV geen slechte (lees: onbetrouwbare - woord van Tiberius-) vertaling is.![]()
~~Soli Deo Gloria~~
Nope; ik gebruik het altijd in vergelijking tot; onbetrouwbaarder dus.
Dus graag die misselijke leugens terugnemen.
De meeste keren heb je het over onbetrouwbaar in vergelijking met de SV, maar volgens mij heb je de HSV zeker een aantal keren onbetrouwbaar genoemd, zonder meer.Tiberius schreef:O ja? Wijs er dan maar 3 aan.ZWP schreef:Wat denk je zelf?Tiberius schreef:Hoezo "woord van Tiberius"?Luther schreef: ... dat de HSV geen slechte (lees: onbetrouwbare - woord van Tiberius-) vertaling is.![]()
Maar goed, als je de HSV dus blijkbaar wel betrouwbaar vindt, snap ik een heel aantal felle reacties van jou in dit topic (en vele andere) niet echt.
Ik ben in ieder geval blij en opgelucht dat een van de meest fervente tegenstanders van de HSV op dit forum de HSV een betrouwbare vertaling van God's Woord vindt.
Is dit misschien wat?Tiberius schreef:Nope; ik gebruik het altijd in vergelijking tot; onbetrouwbaarder dus.
Tiberius schreef:Het is maar wat je betrouwbaar durft te noemen.ZWP schreef:Het topic gaat inderdaad over de HSV, een betrouwbare overzetting van Gods Woord.
Als het werkelijk een betrouwbare herziening zou zijn, in plaats van een dubieuze nieuwe vertaling, zou dit en dergelijke topics niet eens bestaan.
Dubieus met betrekking tot de uitgangspunten en dubieus met betrekking tot het resultaat.
Deze had ik ook net gevonden. Het is dus in ieder geval geen leugen, maar je kunt natuurlijk van gedachte veranderen.Afgewezen schreef:Is dit misschien wat?Tiberius schreef:Nope; ik gebruik het altijd in vergelijking tot; onbetrouwbaarder dus.
Dus graag die misselijke leugens terugnemen.Tiberius schreef:Het is maar wat je betrouwbaar durft te noemen.ZWP schreef:Het topic gaat inderdaad over de HSV, een betrouwbare overzetting van Gods Woord.
Als het werkelijk een betrouwbare herziening zou zijn, in plaats van een dubieuze nieuwe vertaling, zou dit en dergelijke topics niet eens bestaan.
Dubieus met betrekking tot de uitgangspunten en dubieus met betrekking tot het resultaat.
Dan zal uit de context wel gebleken hebben, dat het in vergelijking was met de SV.ZWP schreef:De meeste keren heb je het over onbetrouwbaar in vergelijking met de SV, maar volgens mij heb je de HSV zeker een aantal keren onbetrouwbaar genoemd, zonder meer.
Het gaat mij en anderen er om (nogmaals, nogmaals, nogmaals) dat de HSV gelanceerd is om een betrouwbare en getrouwe vertaling in te wisselen voor een onbetrouwbaarder (let op, Hendrikus, lezen!) vertaling.ZWP schreef:Maar goed, als je de HSV dus blijkbaar wel betrouwbaar vindt, snap ik een heel aantal felle reacties van jou in dit topic (en vele andere) niet echt.
Ik ben in ieder geval blij en opgelucht dat een van de meest fervente tegenstanders van de HSV op dit forum de HSV een betrouwbare vertaling van God's Woord vindt.
Ik denk dat ik wel 100 postings aan de HSV gewijd heb op dit forum, misschien wel 1000.ZWP schreef:Deze had ik ook net gevonden. Het is dus in ieder geval geen leugen, maar je kunt natuurlijk van gedachte veranderen.
Goed van jou dat je er dan nog eentje vindt, zodat je kan zeggen "elke post"!

Tiberius, je kunt beter een toontje lager zingen, lijkt me. De indruk die jij kennelijk met je posts hebt achtergelaten is er een die behoorlijk negatief is over de HSV.Tiberius schreef:Ik denk dat ik wel 100 postings aan de HSV gewijd heb op dit forum, misschien wel 1000.ZWP schreef:Deze had ik ook net gevonden. Het is dus in ieder geval geen leugen, maar je kunt natuurlijk van gedachte veranderen.
ZWP schreef:Maar goed, als je de HSV dus blijkbaar wel betrouwbaar vindt, snap ik een heel aantal felle reacties van jou in dit topic (en vele andere) niet echt.
Maar als de mate van betrouwbaarheid desondanks toch nog een zeer hoog niveau heeft (in vergelijking met allerlei Nederlandse, laat staan buitenlandse vertalingen) en de leesbaarheid in belangrijke mate is vergroot (en dat weet een ieder die de HSV leest) dan is de HSV een zeer wenselijke aanvulling en/of vervanging van de SV.Tiberius schreef: Het gaat mij en anderen er om (nogmaals, nogmaals, nogmaals) dat de HSV gelanceerd is om een betrouwbare en getrouwe vertaling in te wisselen voor een onbetrouwbaarder (let op, Hendrikus, lezen!) vertaling.
Die indruk wil ik zeker niet wegnemen hoor. Integendeel.Afgewezen schreef:Tiberius, je kunt beter een toontje lager zingen, lijkt me. De indruk die jij kennelijk met je posts hebt achtergelaten is er een die behoorlijk negatief is over de HSV.Tiberius schreef:Ik denk dat ik wel 100 postings aan de HSV gewijd heb op dit forum, misschien wel 1000.ZWP schreef:Deze had ik ook net gevonden. Het is dus in ieder geval geen leugen, maar je kunt natuurlijk van gedachte veranderen.
Maar het gaat mij nu om een onjuiste kwalificatie, die vervolgens bestreden wordt.
Nou moe...Tiberius schreef:Ik denk dat ik wel 100 postings aan de HSV gewijd heb op dit forum, misschien wel 1000.ZWP schreef:Deze had ik ook net gevonden. Het is dus in ieder geval geen leugen, maar je kunt natuurlijk van gedachte veranderen.
Het is eerst een "misselijke leugen", maar wanneer het geen leugen blijkt, krijg ik nog een uitbrander ook...