Nee, je lezing en conclusie kloppen nietRefojongere schreef: ↑Vandaag, 11:34De synode sprak uit dat de visie van de meerderheid van de deputaten -in tegenstelling tot die van de minderheid- "een deugdelijke en overtuigende onderbouwing is van het standpunt dat in de CGK steeds als het schriftuurlijke heeft gegolden". Uit het geheel van de Heilige Schrift is het volgens de synode duidelijk dat "het gezaghebbend leidinggeven aan de gemeente aan de man en niet aan de vrouw toekomt".MidMid schreef: ↑Vandaag, 10:52Voor de miljoen miljardste keer, of vrouwen in het regeerambt ingaat tegen Gods Woord heeft de CGK nooit uitgesproken.Groepscirkel schreef: ↑Vandaag, 08:10 Ik vind het niet verstandig om op deze manier Bijbelteksten op de persoon in te zetten.
Het grote probleem - eufemistisch gesproken - is het ingaan tegen Gods Woord wat betreft omgang met homoseksualiteit en/of vrouwen in het regeerambt. Allerlei neveneffecten hebben betrekking op ongehoorzaamheid, zondigen tegen de liefde, aanstoot geven, enzovoorts. Weloverwogen voortgaan op dergelijke routes veroorzaakt verwijdering, scheuring, pijn en leed. Wie dit weloverwogen doet en dan bid zónder schuldbelijdenis en bekering, heeft Gods Woord niet aan zijn kant.
Het grote probleem is eerder dat een persoonlijke lezing, standpunt absoluut gemaakt wordt. Kwalijk vind ik dat hier vervolgens bij gesteld wordt het gelijk van Gods Woord aan je kant te hebben.
Tot een oplossing komen, begint met eerlijk en zuiver blijven spreken.
Hoe duidelijk wil je het hebben?? Uiteraard is de keerzijde dat vrouwen volgens de Schrift niet een regeerambt mogen bekleden. Dan ben je echt haren aan het kloven als je het niet onbijbels noemt.
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 959006a317
En daar laat ik het bij.