Dat komt ook omdat we tegenwoordig geen pepermunt meer mogen doorgeven.Posthoorn schreef:... Ik ruik soms de adem van andere kerkgangers ...
Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Ik bedoel: als ik in de kerk zit, ruik ik die adem. Dat betekent dat er dus ook virussen van een ander mijn neus binnen kunnen gaan.Floppy schreef:Dat komt ook omdat we tegenwoordig geen pepermunt meer mogen doorgeven.Posthoorn schreef:... Ik ruik soms de adem van andere kerkgangers ...
Het ligt er maar aan hoe groot de bevolking is. Het gaat nu al behoorlijk traag, vak na vak, bank na bank.Mannetje schreef:Dan moeten ze beter begeleiden bij het naar buiten gaan. Bij ons gaat dat per gezin, en als de hal wat vol is, is duurt het gewoon wat langer voor de volgende er uit mag. Kan toch geregeld worden?Posthoorn schreef:Kerkgangers lopen na de dienst best dicht bij elkaar. Ik ruik soms de adem van andere kerkgangerseilander schreef:Ik geloof helemaal niet zo in grote risico's in kerken. Op heel veel plaatsen wordt afstand gehouden, iedereen zit op een vaste plaats en blijft daar de hele dienst zitten.
Ik zag nu ook een uitbraak na het optreden van een band in Ter Apel: 170 mensen aanwezig, 40 tot 50 mensen besmet (wel na controle op toegangsbewijs...) Dat lijkt me veel gevaarlijker, mensen lopen door elkaar en zijn bepaald niet rustig.
De focus op de kerken is wat mij betreft onterecht. Wat niet wil zeggen dat mensen onvoorzichtig moeten zijn.. En er zijn mensen met klachten die gewoon naar de kerk gaan. Dus nee, ik denk niet dat het meevalt.
Gergem Gouda heeft iets van 1600 leden en 1200 zitplaatsen.
Wellicht een wake-up call dat zulke grote gemeenten en mensenmassa's helemaal niet handig zijn.
Broers van me wonen in Zeeland en 'kerken' in een cgk waar ook niet zo krap gekeken word wat besmettingsgevaar voor covid betreft.
Corona 'lijkt' daar niet te bestaan

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ze hebben wel een mooie provincie gekozen om te wonen. Dat dan wel.Orchidee schreef:Broers van me wonen in Zeeland en 'kerken' in een cgk waar ook niet zo krap gekeken word wat besmettingsgevaar voor covid betreft.
O daar breng ik niets tegenin!
Wél héél jammer dat we elkaar in real live minder zien en spreken

Zij eten inmiddels FRIET en wij nog steeds PATAT
Wél héél jammer dat we elkaar in real live minder zien en spreken

Zij eten inmiddels FRIET en wij nog steeds PATAT

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Verreweg de meeste besmettingen gebeuren in de thuissituatie (thuis plus visite thuis bijna 75% van de besmettingen) . Om nu te pleiten voor huisgemeenten lijkt mij niet het juiste moment .Erskinees schreef:Wellicht een wake-up call dat zulke grote gemeenten en mensenmassa's helemaal niet handig zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Hier moet ik toch een opmerking overmaken. Als het over bedriegelijke data gaat is dit toch wel nummer 1. Het kunnen nog steeds nuttige gegevens zijn maar je moet ze goed gebruiken.huisman schreef:Verreweg de meeste besmettingen gebeuren in de thuissituatie (thuis plus visite thuis bijna 75% van de besmettingen) . Om nu te pleiten voor huisgemeenten lijkt mij niet het juiste moment .Erskinees schreef:Wellicht een wake-up call dat zulke grote gemeenten en mensenmassa's helemaal niet handig zijn.
Allereerst gaat het bij die 75% om besmettingen waarbij de bron te achterhalen is. Dat is in huishoudens echt verreweg het makkelijkst en daarom is die 75% waarschijnlijk echt een gigantische overschatting.
Er zijn goede modellen voor de verspreiding van epidemieen waar rekening wordt gehouden met verhoogde besmettingskansen binnen huishoudens (het is een van de dingen waar ik zelf vrij veel aan gewerkt heb). Vaak komt de uiteindelijk analyse neer op huishoudens (of kantoren) als eenheden te zien en te kijken naar hoeveel huishoudens besmet worden door een ander huishouden. Als alle huishoudens vier personen bevatten en de ziekte vrij besmettelijk is dan zal in veel gevallen binnen een besmet huishouden maar 1 persoon buiten het huishouden besmet zijn en de andere besmettingen zullen door "thuis contacten" zijn veroorzaakt. Alle besmette personen in zo'n huishouden kunnen weer mensen in andere huishoudens besmetten en die contacten tussen verschillende huishoudens is wat er werkelijk toe doet voor de epidemie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Maar dit is natuurlijk kul. Natuurlijk worden BCO de meeste besmettingen in de thuissituatie gevonden, maar de sleutel in de bestrijding is hoe je ervoor zorgt dat het virus een huis niet binnenkomt, want het springt over in de sociale contacten en zo van huis naar huis.huisman schreef:Verreweg de meeste besmettingen gebeuren in de thuissituatie (thuis plus visite thuis bijna 75% van de besmettingen) . Om nu te pleiten voor huisgemeenten lijkt mij niet het juiste moment .Erskinees schreef:Wellicht een wake-up call dat zulke grote gemeenten en mensenmassa's helemaal niet handig zijn.
Ik denk dat juist in de thuissituatie het virus uitdooft, want bij 1 positieve test blijft hele gezin in quarantaine (hoop ik), worden ze vaak allemaal positief getest, maar is het lijntje gedoofd, omdat ze pas weer naar buitengaan als er geen besmettingsgevaar meer is.
Het feit dat de meeste besmettingen in de thuissituatie worden geregistreerd is natuurlijk niet meer dan logisch:
1. De meerderheid van de bronnen is onbekend en de thuissituatie is de meest makkelijk opspoorbare bron
2. Bij 1 besmetting buitenhuis steek je vaak meerdere gezinsleden aan, tegelijkertijd moet je niet die laatste besmettingen zien te voorkomen, maar die ene 1e (vanuit bestrijding van de pandemie bekeken).
Dus helpt het natuurlijk als er minder externe sociale contacten zijn.
EDIT: Ik zie dat Parsifal al in grote lijnen hetzelfde zegt, eens dus.
Vraag blijft natuurlijk wel: zijn er dan veel besmettingen die op de kerkdiensten terug te voeren zijn?
In onze gemeente lijkt het daar nog niet op. In andere kerkelijke gemeente op ons dorp wél. Maar dat maakt nog niet dat het heel breed gebeurt en daarom heel ernstig is.
In onze gemeente lijkt het daar nog niet op. In andere kerkelijke gemeente op ons dorp wél. Maar dat maakt nog niet dat het heel breed gebeurt en daarom heel ernstig is.
Op dit moment zijn in onze omgeving de scholen de belangrijkste bron. Op diverse basisscholen zijn grote aantallen kinderen, leerkrachten en ouders positief. Ook op het VO gaat het flink rond.eilander schreef:Vraag blijft natuurlijk wel: zijn er dan veel besmettingen die op de kerkdiensten terug te voeren zijn?
Je zou zeggen dat dit toch op een keer gaat uitdoven. De klas van ons oudste kleinkind is op een paar kinderen na geheel positief getest geweest. Die klas hoeft bij volgende gevallen van de GGD ook niet meer in quarantaine.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
- Verbannen
Onze kerkelijke gemeente mag tot op heden relatief gespaard blijven. Er zijn wel enkele mensen ziek (geweest) door Corona, maar tot op heden hoefde er, voor zover ik weet, niemand te worden opgenomen in het ziekenhuis. Elke zondag mag er per dienst één helft naar de kerk. En aanstaande zondag staat het H.A. weer bediend te worden.
Ik ervaar het als een wonder dat onze gemeente het zo vergaat.
Ik ervaar het als een wonder dat onze gemeente het zo vergaat.
-
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Dit gaat over kerk, niet over werk.HersteldHervormd schreef:https://www.citizengo.org/nl/ot/204868- ... p-het-werk
Wie wil mag ondertekenen.