Dat kan allemaal waar zijn, dat ontslaat echter een kerk/kerkenraad niet tot het nemen van de eigen verantwoordelijkheid.Posthoorn schreef:Ónze eigenwijsheid? Wie hebben de maatregelen losgelaten? Dat waren de bewindspersonen. En nu hebben de burgers het gedaan.Adje schreef:Eind van de week zullen we wel meer horen. Straks dan maar niet mopperen als de maatregelen vanwege onze eigenwijsheid en oplopend aantal besmettingen/ziekenhuisopnames, aangescherpt worden.
Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Heb je je dan zo slecht aan de maatregelen gehouden dat je spreekt over 'onze eigenwijsheid'? Ik merk dat ik toch wel wat voorzichtig gebleven ben, ondanks alle verruiming vanuit de overheid.Adje schreef:Dat kan allemaal waar zijn, dat ontslaat echter een kerk/kerkenraad niet tot het nemen van de eigen verantwoordelijkheid.Posthoorn schreef:Ónze eigenwijsheid? Wie hebben de maatregelen losgelaten? Dat waren de bewindspersonen. En nu hebben de burgers het gedaan.Adje schreef:Eind van de week zullen we wel meer horen. Straks dan maar niet mopperen als de maatregelen vanwege onze eigenwijsheid en oplopend aantal besmettingen/ziekenhuisopnames, aangescherpt worden.
Wat denk je zelf?Ad Anker schreef:Heb je je dan zo slecht aan de maatregelen gehouden dat je spreekt over 'onze eigenwijsheid'? Ik merk dat ik toch wel wat voorzichtig gebleven ben, ondanks alle verruiming vanuit de overheid.Adje schreef:Dat kan allemaal waar zijn, dat ontslaat echter een kerk/kerkenraad niet tot het nemen van de eigen verantwoordelijkheid.Posthoorn schreef:Ónze eigenwijsheid? Wie hebben de maatregelen losgelaten? Dat waren de bewindspersonen. En nu hebben de burgers het gedaan.Adje schreef:Eind van de week zullen we wel meer horen. Straks dan maar niet mopperen als de maatregelen vanwege onze eigenwijsheid en oplopend aantal besmettingen/ziekenhuisopnames, aangescherpt worden.
Bij ons sluit een predikant zich tijdens een preek ook altijd in! Niet alleen u en jij, maar wijst ook naar zichzelf!
Die officiële cijfers is ook een mooi punt. De meeste mensen vermelden bij GGD contactonderzoek niet dat ze in een volle kerk hebben gezeten omdat ze bang zijn voor de gevolgen voor de kerk.Bruna schreef: Er zijn toch bijna geen besmettingen via reguliere kerkdiensten? Wel avondmaalsdiensten heb ik vernomen. Tenminste dit blijkt niet uit de officiële cijfers. En voor het aantal besmettingen houden we ook de officiële cijfers aan.
Dat heb jij grondig onderzocht?newton schreef:Die officiële cijfers is ook een mooi punt. De meeste mensen vermelden bij GGD contactonderzoek niet dat ze in een volle kerk hebben gezeten omdat ze bang zijn voor de gevolgen voor de kerk.Bruna schreef: Er zijn toch bijna geen besmettingen via reguliere kerkdiensten? Wel avondmaalsdiensten heb ik vernomen. Tenminste dit blijkt niet uit de officiële cijfers. En voor het aantal besmettingen houden we ook de officiële cijfers aan.
Onze kerken (CGK) hebben een nuchter advies gegeven wat past bij de huidige stand van de pandemie. Samenvatting: Deel kerkzaal anderhalve meter voor degenen die dat willen daarna de rest vullen. Natuurlijk afstand houden waar mogelijk.
https://cgk.nl/verantwoordelijk-voor-elkaar/
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
De keren dat wij bron- en contactonderzoek hebben gehad, hebben we dit eerlijk aangegeven. Maar de GGD vroeg dan hoe het bij ons geregeld was, en ging vervolgens daaraan voorbij. Er is geen aanleiding om te denken dat er bij ons een besmetting aan de kerkgang is gelinkt.newton schreef:Die officiële cijfers is ook een mooi punt. De meeste mensen vermelden bij GGD contactonderzoek niet dat ze in een volle kerk hebben gezeten omdat ze bang zijn voor de gevolgen voor de kerk.Bruna schreef: Er zijn toch bijna geen besmettingen via reguliere kerkdiensten? Wel avondmaalsdiensten heb ik vernomen. Tenminste dit blijkt niet uit de officiële cijfers. En voor het aantal besmettingen houden we ook de officiële cijfers aan.
Dat is dus exact de reden dat mijn ouders na anderhalf jaar nog steeds niet naar de kerk durven gaan. In hun regio zijn namelijk veel besmettingen en in de kerk zit iedereen hutje mutje naast elkaar.huisman schreef:Dat heb jij grondig onderzocht?newton schreef:Die officiële cijfers is ook een mooi punt. De meeste mensen vermelden bij GGD contactonderzoek niet dat ze in een volle kerk hebben gezeten omdat ze bang zijn voor de gevolgen voor de kerk.Bruna schreef: Er zijn toch bijna geen besmettingen via reguliere kerkdiensten? Wel avondmaalsdiensten heb ik vernomen. Tenminste dit blijkt niet uit de officiële cijfers. En voor het aantal besmettingen houden we ook de officiële cijfers aan.
Onze kerken (CGK) hebben een nuchter advies gegeven wat past bij de huidige stand van de pandemie. Samenvatting: Deel kerkzaal anderhalve meter voor degenen die dat willen daarna de rest vullen. Natuurlijk afstand houden waar mogelijk.
Ik heb uitgelegd hoe het geregeld was bij ons. Was geen probleem. Ook verschil met JV uitgelegd, was helemaal helder. Daar was meer vrijheid, dus staat er een ander vinkje bij dan bij kerkdienst.newton schreef:Die officiële cijfers is ook een mooi punt. De meeste mensen vermelden bij GGD contactonderzoek niet dat ze in een volle kerk hebben gezeten omdat ze bang zijn voor de gevolgen voor de kerk.Bruna schreef: Er zijn toch bijna geen besmettingen via reguliere kerkdiensten? Wel avondmaalsdiensten heb ik vernomen. Tenminste dit blijkt niet uit de officiële cijfers. En voor het aantal besmettingen houden we ook de officiële cijfers aan.
- Niet meer zo actief -
Geen anderhalve meter plaatsen?merel schreef:Dat is dus exact de reden dat mijn ouders na anderhalf jaar nog steeds niet naar de kerk durven gaan. In hun regio zijn namelijk veel besmettingen en in de kerk zit iedereen hutje mutje naast elkaar.huisman schreef:Dat heb jij grondig onderzocht?newton schreef:Die officiële cijfers is ook een mooi punt. De meeste mensen vermelden bij GGD contactonderzoek niet dat ze in een volle kerk hebben gezeten omdat ze bang zijn voor de gevolgen voor de kerk.Bruna schreef: Er zijn toch bijna geen besmettingen via reguliere kerkdiensten? Wel avondmaalsdiensten heb ik vernomen. Tenminste dit blijkt niet uit de officiële cijfers. En voor het aantal besmettingen houden we ook de officiële cijfers aan.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ja, volgens mij in een aparte zaal met een beamer. Dan heb je natuurlijk weinig verschil met thuis achter een beeldscherm. Dan zit mijn moeder ( die afgelopen jaar 2 nieuwe knieën gekregen heeft en nog moeizaam loopt) liever thuis.
Ik geloof helemaal niet zo in grote risico's in kerken. Op heel veel plaatsen wordt afstand gehouden, iedereen zit op een vaste plaats en blijft daar de hele dienst zitten.
Ik zag nu ook een uitbraak na het optreden van een band in Ter Apel: 170 mensen aanwezig, 40 tot 50 mensen besmet (wel na controle op toegangsbewijs...) Dat lijkt me veel gevaarlijker, mensen lopen door elkaar en zijn bepaald niet rustig.
De focus op de kerken is wat mij betreft onterecht. Wat niet wil zeggen dat mensen onvoorzichtig moeten zijn.
Ik zag nu ook een uitbraak na het optreden van een band in Ter Apel: 170 mensen aanwezig, 40 tot 50 mensen besmet (wel na controle op toegangsbewijs...) Dat lijkt me veel gevaarlijker, mensen lopen door elkaar en zijn bepaald niet rustig.
De focus op de kerken is wat mij betreft onterecht. Wat niet wil zeggen dat mensen onvoorzichtig moeten zijn.
Op veel plekken wordt inderdaad afstand gehouden, met name in de PKN kerken. In onze kerk wordt nog steeds anderhalve meter afstand gehouden en gaat men ook in afstand naar buiten. In veel kerken is die afstand ook volledig vervallen, waaronder de CGK en bij mijn ouders in het dorp de Ger Gem. Daar gaat iedereen weer volop naar de kerk.eilander schreef:Ik geloof helemaal niet zo in grote risico's in kerken. Op heel veel plaatsen wordt afstand gehouden, iedereen zit op een vaste plaats en blijft daar de hele dienst zitten.
Laatst gewijzigd door merel op 09 nov 2021, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Kerkgangers lopen na de dienst best dicht bij elkaar. Ik ruik soms de adem van andere kerkgangerseilander schreef:Ik geloof helemaal niet zo in grote risico's in kerken. Op heel veel plaatsen wordt afstand gehouden, iedereen zit op een vaste plaats en blijft daar de hele dienst zitten.

Je ouders kunnen daar toch de kerkenraad op aanspreken?merel schreef:
Dat is dus exact de reden dat mijn ouders na anderhalf jaar nog steeds niet naar de kerk durven gaan. In hun regio zijn namelijk veel besmettingen en in de kerk zit iedereen hutje mutje naast elkaar.
Dan moeten ze beter begeleiden bij het naar buiten gaan. Bij ons gaat dat per gezin, en als de hal wat vol is, is duurt het gewoon wat langer voor de volgende er uit mag. Kan toch geregeld worden?Posthoorn schreef:Kerkgangers lopen na de dienst best dicht bij elkaar. Ik ruik soms de adem van andere kerkgangerseilander schreef:Ik geloof helemaal niet zo in grote risico's in kerken. Op heel veel plaatsen wordt afstand gehouden, iedereen zit op een vaste plaats en blijft daar de hele dienst zitten.
De focus op de kerken is wat mij betreft onterecht. Wat niet wil zeggen dat mensen onvoorzichtig moeten zijn.. En er zijn mensen met klachten die gewoon naar de kerk gaan. Dus nee, ik denk niet dat het meevalt.
- Niet meer zo actief -