Maatregelen kerk ivm coronavirus

GerefGemeente-lid
Verbannen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door GerefGemeente-lid »

Marco schreef:Dat is nog geen reden om de NOS er bij te halen en van kwade intenties te voorzien.
Precies.

Weet je, @HersteldHervormd, ik respecteer je visie volledig. Maar ga dan vervolgens niet zelf visies van anderen als belachelijk wegzetten. Dat is niet fair.
Bogerman

Bericht door Bogerman »

TSD schreef:
Ambtenaar schreef:
Charles schreef:Ik zei tegen mn vrouw: als ze echt QR gaan invoeren in mn kerk zeg ik subiet mn lidmaatschap op. Zie het overigens echt niet gebeuren. De koster zei al: dan zoeken ze maar een nieuwe koster.
Dus als de kerkenraad dit zou besluiten, dan is het vijfde gebod opeens niet meer van toepassing? Dan is de vermaning aan de gemeente zoals verwoord in het formulier ter bevestiging van ambtsdragers niet meer relevant?
Als de kerkenraad dit zou besluiten handelen ze in strijd met de Bijbel doordat de kerk dan meewerkt in de richtig van drang naar gewetensbezwaarden.

Dus nee, dan is het vijfde gebod niet van toepassing.
Helemaal mee eens!! In de kerk hoort iedereen welkom te zijn. Ik vind het onbegrijpelijk dat de GerGem alwwer zegt dat we weer 1,5 meter moeten doen. Kunnen we weer thuis gaan zitten. Dat is voor mij geen kerken! Als je klachten blijf je thuis, maar anders niet, en goed ventileren.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Marco schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik niet, omdat ik overtuigd ben dat de Heere dat niet wil. Daarnaast twijfel ik ook aan de medische kant van het verhaal. Maar het komt er in ieder geval op neer dat mijn vrouw en ik niet doen wat de regering graag wil. En dat geeft een conflict. Zeker als er sancties volgen vanwege mijn overweging.

Begrijp je dit?

Over het besmetten van andere, ik mag dat overgeven. Ik heb er ook niet om gevraagd om besmet te worden. Op het moment dat ik klachten kreeg heb ik getest, ik heb geen regel overtreden. Ik kan er simpelweg niets aan doen. Ik vind het natuurlijk wel erg vervelend. Maar het is wel een beetje flauw dat je het aanhaalt, alsof het allemaal bewust gegaan is ofzo.
Over de medische kant is ondertussen aardig wat gezegd. Eigenlijk vind ik het zo langzamerhand wel vreemd om daar nog aan te twijfelen - maar dat zal voor iedereen anders liggen.

Geen regel overtreden betekent niet dat je automatisch goed zit. Je hebt dan nog steeds wel een maatregel nagelaten die het risico voor je naaste had beperkt (even er vanuit gaand dat vaccinatie nog steeds een gunstig effect heeft op besmettingskans). En ook: de kans om op de IC komt en daarmee anderen van de IC vandaan te houden die daardoor langer moeten lijden. Ook die effecten zul je in je overweging mee moeten nemen.
Volstrekt onmogelijk dat jij garanties kan geven voor op de (middel)lange termijn. Ik zeg niet dat vaccinaties niet helpen.

Klopt dat je het met alleen naleven van regels niet komt. Maar ik heb voor mijzelf de regels nageleefd. Vaccineren is geen regel, dus die valt daar niet onder.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

GerefGemeente-lid schreef:
Marco schreef:Dat is nog geen reden om de NOS er bij te halen en van kwade intenties te voorzien.
Precies.

Weet je, @HersteldHervormd, ik respecteer je visie volledig. Maar ga dan vervolgens niet zelf visies van anderen als belachelijk wegzetten. Dat is niet fair.
Fijn dat je het respecteert.

De NOS is gewoon een links progressief medium. En buiten dat feit om kwam het bericht over de kerken ook bij de NOS vandaan. Vandaar ook mijn opmerking over de NOS. We hebben het hier eerder over gehad, als het goed gaat op Urk is er niemand, maar zodra er maar weer een hak gezet kan worden op kerken/bible belt, dan gebeurd dat ook. Daar gaat het mij om.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

HersteldHervormd schreef:
Precies.

Fijn dat je het respecteert.

De NOS is gewoon een links progressief medium. En buiten dat feit om kwam het bericht over de kerken ook bij de NOS vandaan. Vandaar ook mijn opmerking over de NOS. We hebben het hier eerder over gehad, als het goed gaat op Urk is er niemand, maar zodra er maar weer een hak gezet kan worden op kerken/bible belt, dan gebeurd dat ook. Daar gaat het mij om.
Elke media is gekleurd, NOS ook. De NOS is zeker niet objectief. Je kan dit uitstekend zien in de berichtgeving rondom de genderideologie, vaccinatie, coronamaatregelen, zwarte pietendiscussie enz. Op zich vrij logisch, wie betaalt die bepaald.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Dat zijn wel onderwerpen die, hoewel wij op dit forum er anders over denken, breed in de samenleving leven.
Dus om op grond daarvan de NOS in een hokje te plaatsen vind ik te kort door de bocht.
Forummer

Bericht door Forummer »

Marco schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik niet, omdat ik overtuigd ben dat de Heere dat niet wil. Daarnaast twijfel ik ook aan de medische kant van het verhaal. Maar het komt er in ieder geval op neer dat mijn vrouw en ik niet doen wat de regering graag wil. En dat geeft een conflict. Zeker als er sancties volgen vanwege mijn overweging.

Begrijp je dit?

Over het besmetten van andere, ik mag dat overgeven. Ik heb er ook niet om gevraagd om besmet te worden. Op het moment dat ik klachten kreeg heb ik getest, ik heb geen regel overtreden. Ik kan er simpelweg niets aan doen. Ik vind het natuurlijk wel erg vervelend. Maar het is wel een beetje flauw dat je het aanhaalt, alsof het allemaal bewust gegaan is ofzo.
Over de medische kant is ondertussen aardig wat gezegd. Eigenlijk vind ik het zo langzamerhand wel vreemd om daar nog aan te twijfelen - maar dat zal voor iedereen anders liggen.

Geen regel overtreden betekent niet dat je automatisch goed zit. Je hebt dan nog steeds wel een maatregel nagelaten die het risico voor je naaste had beperkt (even er vanuit gaand dat vaccinatie nog steeds een gunstig effect heeft op besmettingskans). En ook: de kans om op de IC komt en daarmee anderen van de IC vandaan te houden die daardoor langer moeten lijden. Ook die effecten zul je in je overweging mee moeten nemen.
@Marco, dat zijn voor jou belangrijke argumenten. @HersteldHervormd heeft andere argumenten, die voor hem het zwaarst wegen.

Het blijft moeilijk, om argumenten die voor jezelf zwaar wegen, niet te projecteren op een ander. Toch moeten we dat denk ik wel proberen te voorkomen. Beide kanten op overigens.

Ik begrijp beide kanten. Er is niet zoiets als het enige ware standpunt. Dit gaat over je geweten. Een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd, zei Paulus als ik het wel heb.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

Onze kerkenraad heeft het volgende besloten:

Erediensten, wat zijn de gevolgen?
• U en jij worden gevraagd om zoveel als mogelijk de afstand van 1,5 meter aan te houden in de kerk. Wanneer de kerkzaal te vol wordt, zullen stoelen in de hal van de kerk worden gezet. De kerkenraad heeft besloten om nog niet over te gaan tot het
maximeren van het aantal kerkgangers.
• De kosters zullen zo nodig zitplaatsen aanwijzen voor een zo goed mogelijke spreiding.
• U draagt een mondkapje bij binnenkomst in en vertrek uit het kerkgebouw en bij verplaatsingen in het kerkgebouw. En u ontsmet uw handen bij binnenkomst van het kerkgebouw.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

HersteldHervormd schreef:
Habitat schreef:Het coronatoegangsbewijs druppelt langzaam de kerken binnen. Een kerk in Drenthe vraagt al bij kerkdiensten, huwelijken en uitvaarten naar een ctb.
Het CIO adviseert het voor de koorrepetities.
Het is ernstig. De NOS smult hiervan natuurlijk. Dat word straks wijzen, hun doen het toch ook? De ongevaccineerde worden als een stel schapen opgejaagd. Net zo lang tot het doel bereikt is.

Waar gaat deze wereld naartoe? Gelukkig is het bijna Kerst, dan zal iedereen zich weer hopelijk een beetje bezinnen en wat vredelievender worden.
Waarom overdrijf je zo? Het irriteert me mateloos.

Heb je er wel eens rekening mee gehouden dat er ook naasten zijn die zich niet kunnen láten vaccineren, i.v.m. bijvoorbeeld onderliggend lijden?

En je schreef pas al over een collega die op de IC ligt, mogelijk omdat je hem zelf besmet hebt. Hoe kun je dan zo onredelijk doen over een QR-code?

Ik begrijp dat echt niet.
NOS is inderdaad links progressief. Zelf heb ik ze wel eens een uitgebreide mail gestuurd met allerlei zaken die kort op elkaar via de NPO in het nieuws kwamen. Alsof ze toen christelijk Nederland even moesten hebben. Je ziet dat ook nu de reformatorische scholen de gebeten hond zijn. Het is even een korte tijd weer stil en uitgerekend nu komt de NPO met een onderzoek van anti-abortus groepen die informatie geven op 'merendeel christelijke scholen'... Dit zou te gekleurd zijn en ze zouden hun mening te veel opdringen aan de scholieren.

Wat betreft de QR-code...ja ik haal ook een test als het nodig is en gebruik de code. Maar is een onzinnige maatregel. Soms scannen ze niet en vragen ze nergens naar, soms kijken ze naar de code zonder te scannen, soms wordt er gescand. Daarnaast zit je daar ongevaccineerd, terwijl er gevaccineerde rondlopen die zich suf hoesten (en dus niet getest hebben en net zo goed besmettelijk kunnen zijn). Maarja... is de redenatie dan...niet alle risico's kun je uitsluiten en de kans op besmetting naar andere gevaccineerde is klein (De Jonge deze week horen zeggen). Simpel weg: De ongevaccineerde heeft dan pech en doet toch niet mee. Fijn die QR-Code...
DDD

Bericht door DDD »

Als er hoestende mensen rondlopen, dan kun je daar zeker wat van zeggen. Dan hoort een restaurant in te grijpen. Dat hoef je echt niet te accepteren.
refo

Bericht door refo »

DDD schreef:Als er hoestende mensen rondlopen, dan kun je daar zeker wat van zeggen. Dan hoort een restaurant in te grijpen. Dat hoef je echt niet te accepteren.
Hoestende mensen zie of hoor je nergens meer.
windorgel

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door windorgel »

refo schreef:
DDD schreef:Als er hoestende mensen rondlopen, dan kun je daar zeker wat van zeggen. Dan hoort een restaurant in te grijpen. Dat hoef je echt niet te accepteren.
Dan weet ik niet waar jij komt, maar ik hoor ze geregeld. In de kerk met name.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

refo schreef:
Kom hier thuis maar luisteren ;)
- Niet meer zo actief -
DDD

Bericht door DDD »

Dat is wel heel bijzonder. Ik heb in geen jaar iemand in de kerk horen hoesten. Kennelijk woon je niet in de Randstad.
huisman

Bericht door huisman »

Dus hoestende mensen moeten ook thuisblijven ondanks negatieve test? Ken nogal wat chronisch hoestende mensen vanwege bronchitis-achtige of allergische aandoeningen.
Zij mogen van @DDD nergens naar binnen?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie