Marco schreef:HersteldHervormd schreef:Ik niet, omdat ik overtuigd ben dat de Heere dat niet wil. Daarnaast twijfel ik ook aan de medische kant van het verhaal. Maar het komt er in ieder geval op neer dat mijn vrouw en ik niet doen wat de regering graag wil. En dat geeft een conflict. Zeker als er sancties volgen vanwege mijn overweging.
Begrijp je dit?
Over het besmetten van andere, ik mag dat overgeven. Ik heb er ook niet om gevraagd om besmet te worden. Op het moment dat ik klachten kreeg heb ik getest, ik heb geen regel overtreden. Ik kan er simpelweg niets aan doen. Ik vind het natuurlijk wel erg vervelend. Maar het is wel een beetje flauw dat je het aanhaalt, alsof het allemaal bewust gegaan is ofzo.
Over de medische kant is ondertussen aardig wat gezegd. Eigenlijk vind ik het zo langzamerhand wel vreemd om daar nog aan te twijfelen - maar dat zal voor iedereen anders liggen.
Geen regel overtreden betekent niet dat je automatisch goed zit. Je hebt dan nog steeds wel een maatregel nagelaten die het risico voor je naaste had beperkt (even er vanuit gaand dat vaccinatie nog steeds een gunstig effect heeft op besmettingskans). En ook: de kans om op de IC komt en daarmee anderen van de IC vandaan te houden die daardoor langer moeten lijden. Ook die effecten zul je in je overweging mee moeten nemen.
@Marco, dat zijn voor jou belangrijke argumenten. @HersteldHervormd heeft andere argumenten, die voor hem het zwaarst wegen.
Het blijft moeilijk, om argumenten die voor jezelf zwaar wegen, niet te projecteren op een ander. Toch moeten we dat denk ik wel proberen te voorkomen. Beide kanten op overigens.
Ik begrijp beide kanten. Er is niet zoiets als het enige ware standpunt. Dit gaat over je geweten. Een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd, zei Paulus als ik het wel heb.