Je bouwt niet op je ervaring of bevinding, OP. Maar dat zijn wel de dingen die het kunnen bevestigen. Om dat uit te leggen? Onmogeljk! Dat moet je zelf ervaren en zelf ondervinden. Het zou hetzelfde zijn als iemand mij probeerde te laten voelen wat voor geweldig gevoel het is om met een parachute uit het vliegtuig te springen en dan een enorm gevoel van vrijheid ervaart. Ik denk dan, het zal wel, je overdrijft. Alleen als ik het zelf meemaak, zal ik weten wat het is.Oude Paden schreef:Ik wil echt niemand beoordelen! Maar ik vind wat jij zegt toch gevaarlijk.Ariene schreef:Ik hoop van harte dat ik dit ook verkeerd begrijp....Oude Paden schreef:Maar ondanks het feit dat ik het zelf mis, is het toch mijn overtuiging dat velen zich bedriegen. Ik wil niet oordelen, dat komt ons niet toe. Maar het gaat vaak allemaal over GEVOEL. En gevoel is niet wezenlijk! Het gaat om de toepassing in ons hart. En als Gods Geest toepast dan is het een krachtig werk.
Je schrijft "Ondanks het feit dat ik het zelf mis"
Hoe kan je mensen "beoordelen" als je zelf niet weet wie God voor jou is?
Ds. Simons(?) zei het zo mooi! "Een kind van God let op het kleine"
God werkt! Het grote wonder daarvan zie ik hier onder mijn eigen dak!
En werkelijk, het is geweldig om dat van zo dichtbij mee te mogen maken!
En let wel, geloof is niet een gevoel, maar er is geen geloof zonder gevoel!!
Toen ik in moeilijkheden zat, en de zorgen mij veel werden, hoorde ik op R.O. zingen.
"Maar de Heer zal uitkomst geven,
Hij die daags Zijn gunst gebied.
'k Zal in dit vertrouwen leven,
en dat melden in mijn lied.
Dan is dat niet een simpel geloven van de tekst.
De tekst kwam binnen in mijn hart, verwarmde en gaf kracht!
Zo is God!
Wij moeten meer praten met andere mensen, en niet over andere mensen.
Steeds zullen we ons moeten afvragen, Is Christus onze Borg voor de onze grote schuld!
Niet, dit verwarmde en dat geeft kracht...hoe waar het ook kan zijn.
Het is m.i. zo'n groot gevaar elkaar hierin op te bouwen.
Ik denk ook welleens: Kan je als niet bekeerde wel meedoen in deze discussie?
Dat is voor mij ook erg moeilijk. Je krijgt al snel te horen: Waar praat je over? Je kent het toch niet!
Ik snap dat wel, maar toch probeer ik vanuit mijn overtuiging mee te forummen.
zo is het ook met de geestelijke dingen. we kunnen heel veel ervaringsdeskundigen (oudvaders) erbij halen, als je zelf niet weet wat het is, zal je de uitspraak van Ariene nooit kunnen begrijpen. Ik hoop van ganse harte OP dat je dat zelf spoedig zult ervaren en ook de uitspraak van Ariene dan zal begrijpen!