Welk boek ben jij nu aan het lezen?
- Christiaan
Satan kent ons beter dan wij onszelf!Unionist schreef:In mijn geval?
Dat ik niet zo snel moet denken: op die plek kan satan mij niet raken, want daar ben ik sterk genoeg. Want gegarandeerd, op die plek slaat hij een bres.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Aansluitend: Kende ik satan maar zoals hij mij kent.Christiaan schreef:Satan kent ons beter dan wij onszelf!Unionist schreef:In mijn geval?
Dat ik niet zo snel moet denken: op die plek kan satan mij niet raken, want daar ben ik sterk genoeg. Want gegarandeerd, op die plek slaat hij een bres.
Om een vijand te kunnen verslaan moet je hem kennen.
En die kennis van satan leidt tot mezelf: Ik blijk die satan te zijn......., tenminste ben ik hem volledig toegevallen.
Calvijn ziet dat anders: Nagenoeg de ganse hoofdinhoud van onze wijsheid, die verdient voor de ware en hechte wijsheid gehouden te worden, bestaat uit twee delen, de kennis van God en de kennis van onszelf.jvdg schreef:Aansluitend: Kende ik satan maar zoals hij mij kent.Christiaan schreef:Satan kent ons beter dan wij onszelf!Unionist schreef:In mijn geval?
Om een vijand te kunnen verslaan moet je hem kennen.
En die kennis van satan leidt tot mezelf: Ik blijk die satan te zijn......., tenminste ben ik hem volledig toegevallen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Eeen maal in mijn leven hoorde ik Yehudi Menuhin , samen met mijn vader , hij nam mij mee en mijn moeder was boos, want het was veel te duur.... maar ik vergeet het nooit meer..wim schreef:Da's beter. Een handtekening van Jehudi himself, neem ik aan?Kislev schreef:Die heb ik met handtekening erinwim schreef:"Onvoltooide reis" van Jehudi Menuhin. Gekocht bij de kringloopwinkel voor €2,00. Da's niet veel voor 400 pagina's.
Jammer genoeg heb ik nog nooit een 'grote' violist' live gehoord.
Het is nu al lang geleden en ik denk dat het in die dagen misschien 60 gulden was.
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
- jakobmarin
Wel wat droeviger.... het gaat een paar duizend jaar terug. Ik kende het verhjaal overigens al wel uit Unfinished Tales en The Silmarillion maar daarin is het een veel minder uitgebreide versie.jakobmarin schreef:even mooi als 'in de ban'?Marnix schreef:De Kinderen van Hurin - J.R.R. Tolkien
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
"Stof tot hoop" van Adrian en Bridget Plass.
over hun bezoek aan Bangladesh.
Een echt Plass-boek.
citaat (uit mijn hoofd): "Je kunt op het vliegveld kiezen: of je pakt gauw het laatste goeie bagagekarretje weg vlak voor het oude, slechtziende vrowutje dat net de andere kant opkijkt, of je pakt dat kapotte karretje, dat iedereen heeft laten staan.
Als christen ben je dan dus weer de pineut."
Een echt Plass-boek.
citaat (uit mijn hoofd): "Je kunt op het vliegveld kiezen: of je pakt gauw het laatste goeie bagagekarretje weg vlak voor het oude, slechtziende vrowutje dat net de andere kant opkijkt, of je pakt dat kapotte karretje, dat iedereen heeft laten staan.
- jakobmarin
BDS '73 schreef:"Stof tot hoop" van Adrian en Bridget Plass.
Een echt Plass-boek.

Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
- Christiaan
-