Er is allang gefundeerd onderzoek gedaan, het probleem is alleen dat kiezers zich daar weinig van aantrekken of zelf ook racistische en fascistische denkbeelden gaan aanhangen.Maanenschijn schreef: ↑Vandaag, 09:12Ik vind dat altijd grote woorden… radicaal- extreem- fascistisch-, deportatie. Woorden die vooral meer te maken hebben met framing dan met gefundeerd onderzoek naar de basis of ideologie van een partij.Profesto schreef:We hebben gisteren gezien dat het uitsluiten en wegzetten van de PVV wel werkt bij een deel van het electoraat. Ze hebben flink verloren.MGG schreef: ↑Vandaag, 08:05Ik vind de PVV geen ernstige fascistische trekken hebben. Het uitsluiten en wegzetten van partijen werkt niet. Zie ook de resultaten van AFD in Duitsland. Door de VVD hebben veel mensen gezien dat de PVV niet levert.Profesto schreef: ↑Vandaag, 07:58
Voor mij spreekt vooral dat het Yesilgöz is die de samenwerking met de PVV - een partij met ernstig fascistische trekken - mogelijk heeft gemaakt met haar nareis-op-nareis leugens. Vervolgens heeft ze recent een motie gesteund waarin antifa (anti-fascisme) verboden werd. Dan begeef je je toch gewoon aan de fascistische kant van het politieke spectrum?
Dat je extremisten verbiedt, is niet heel raar. Diverse extreemrechtse groepen zijn ook verboden. Zelf ben ik tegenstander van het verbieden van gedachtegoed. Ga het gesprek aan en duw iemand niet in een hoek. Ik ben bang dat het wegzetten en verachten van mensen leidt tot radicalisering.
Ik denk dat gewoon benoemd moet worden als gedachtegoed niet acceptabel en gevaarlijk is.
Bijvoorbeeld de remigratieplannen van de FvD, wat gewoon neerkomt op deportatie van bevolkingsgroepen. Remigratie is een extreemrechts hondenfluitje.
Bijvoorbeeld de plannen voor de Syrisch-Nederlandse bevolking die Wilders wil wegsturen. Ook dat is rechtstreeks fascistisch gedachtegoed wat in onze democratie niet thuishoort.
Het is eveneens ondemocratisch om 33 zetels (en daarmee hun stemmers) niet serieus te nemen en met één pennenstreek als fascistisch af te doen.
Gisteren was er een vrouw uit Lelystad aan het woord bij de NOS die precies alle uitspraken die Wilders voortdurend doet (de eigen-volk-eerst uitspraken) herhaalde.
We moeten niet normaal gaan vinden wat niet normaal is.