Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Mara

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Mara »

Een werkgever dient ook zorg te dragen voor het welbevinden van zijn trouwe werknemers. Niet alles is een kwestie van recht.
Gelukkig heeft mijn man een werkgever getroffen, die ten allen tijde het goede voor zijn werknemers zoekt, ook al kost het het bedrijf geld.
Het betaalt zich op een andere manier terug.
En deze familie doet het niet eens uit christelijke overtuiging!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Een werkgever dient ook zorg te dragen voor het welbevinden van zijn trouwe werknemers. Niet alles is een kwestie van recht.
Gelukkig heeft mijn man een werkgever getroffen, die ten allen tijde het goede voor zijn werknemers zoekt, ook al kost het het bedrijf geld.
Toen ik bij AH in dienst kwam was het nog geen Ahold Winkelbedrijven, maar eem franchisezaak.
De toenmalige bedrijfsleider was beslist geen harde medogenloze werkgever met dollartekens in zijn ogen. Wie nog oude jaargangen van De GezinsGids heeft kan interviews met hem lezen.
Hij had niet alleen hart voor de zaak, maar boven dat had hij hart voor zijn personeel. Hij was naar ik meen, ouderling in een Hersteld Hervormde Kerk.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

-DIA- schreef:
Mara schreef:Een werkgever dient ook zorg te dragen voor het welbevinden van zijn trouwe werknemers. Niet alles is een kwestie van recht.
Toen ik bij AH in dienst kwam was het nog geen Ahold Winkelbedrijven, maar eem franchisezaak.
De toenmalige bedrijfsleider was beslist geen harde medogenloze werkgever met dollartekens in zijn ogen. Wie nog oude jaargangen van De GezinsGids heeft kan interviews met hem lezen.
Hij had niet alleen hart voor de zaak, maar boven dat had hij hart voor zijn personeel. Hij was naar ik meen, ouderling in een Hersteld Hervormde Kerk.
In een hersteld hervormde kerk? hoe kort heb je daar gewerkt dan?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Aan de andere kant zijn werknemers ook verplicht om zich volledig in te zetten voor hun werk.
En voor werkgevers is het soms ontzettend lastig om slechte werknemers te ontslaan.
Wat mij betreft mag het ontslagrecht best versoepeld worden, dan gaan mensen tenminste hun best doen om hun baan te houden.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
-DIA-

Bericht door -DIA- »

MarthaMartha schreef:
-DIA- schreef:
In een hersteld hervormde kerk? hoe kort heb je daar gewerkt dan?
Sinds 2002.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

-DIA- schreef:Nee, geen beschermde werkplek. AH is geen sociale werkplaats.
Je kunt ook een beschermde werkplek elders hebben. In elk geval zijn bazen over het algemeen niet blij met zieke werknemers. Zo is het nu eenmaal.
helma

Bericht door helma »

helma schreef:Bewogen.
Vanavond een kwartiertje aan het sterfbed gezeten van een goeie vriendin van de familie.
De bloem valt af.....
ze is gestorven.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

helma schreef:
helma schreef:Bewogen.
Vanavond een kwartiertje aan het sterfbed gezeten van een goeie vriendin van de familie.
De bloem valt af.....
ze is gestorven.
gecondoleerd
Mara

Bericht door Mara »

Gecondoleerd Helma!
Ik voel me verward na thuiskomst van een crematie. Het leven gaat buiten het crematorium meteen door.
Het is maandag en er wacht veel werk op me.
Na een pittig kopje lekker warme koffie, eerst bijkomen en dan orde op zaken gaan stellen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Innerlijk moe, geradbaakt in de mallemolen van het leven en leeggezogen van alle energie. Regelmatig heb ik dat al rond de middag op mijn werk. Ook zie ik op tegen de werkdagen en de avonden in de week dat ik wat heb.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
henriët

Bericht door henriët »

J.C. Philpot schreef:Innerlijk moe, geradbaakt in de mallemolen van het leven en leeggezogen van alle energie. Regelmatig heb ik dat al rond de middag op mijn werk. Ook zie ik op tegen de werkdagen en de avonden in de week dat ik wat heb.
Joh, sterkte! Het klinkt iig niet gezond. Hou je zelf in acht en anders eens langs de dokter?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

henriët schreef:Joh, sterkte! Het klinkt iig niet gezond. Hou je zelf in acht en anders eens langs de dokter?
Ach, ik heb het vaker. Het gaat meestal beter als ik rustig aan doe, bewust probeer te genieten en geregeld in mijn eentje wandelingen in het bos maak om mijn gedachten leeg te maken. Wellicht dat mijn huidige stemming met de herfst te maken heeft nu.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
henriët

Bericht door henriët »

J.C. Philpot schreef:
henriët schreef:Joh, sterkte! Het klinkt iig niet gezond. Hou je zelf in acht en anders eens langs de dokter?
Ach, ik heb het vaker. Het gaat meestal beter als ik rustig aan doe, bewust probeer te genieten en geregeld in mijn eentje wandelingen in het bos maak om mijn gedachten leeg te maken. Wellicht dat mijn huidige stemming met de herfst te maken heeft nu.
Stil maar, Mijn kind, Ik weet van je verdriet
Huil nu maar uit; je hoeft niet flink te wezen.
Het zal wel duren, voor je wonden zijn genezen;
Ik weet het. Droeg Ik al de smart der wereld niet?

Stil maar, Mijn kind, Ik weet wat je behoeft:
Woorden van troost, die om geen uitleg vragen,
Een arm die steunt en die je last helpt dragen,
Een hart dat mee huilt om wat jou bedroeft.

Stil maar, Mijn kind, de nacht gaat weer voorbij;
Ik strooi het uit licht uit, waar je voeten lopen
Ik doe de dichte deur weer voor je open
Ik ben er altijd. Maar vertrouw op Mij.

Stil maar, Mijn kind, Ik geef je troost en moed,
Meer dan een moeder aan haar kind kan geven;
Je naam staat in Mijn handpalmen geschreven
Ik schreef de letters met Mijn eigen bloed……….

Nel Benschop
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Desiree

Bericht door Desiree »

't het is hier ook druk, avond na avond weg en echt dingen waar je gewoon wordt verwacht... maar dat heeft een blijde reden.. en dan kun je veel hebben. Manlief gun ik trouwens ook wel een boswandeling.. hij vindt dat ook altijd heerlijk. Ff geen gekwaak van je vrouw maar het rustig tjilpen van een vogeltje. Helaas het zit er eventjes niet in.

Maar die reacties van hierboven zijn wel een beetje verontrustend.. het klinkt een beetje als 'moeten' en dat is niet goed. Plan op een avond een mooi concert ofzo en leef daar naartoe.. Een avond kan je al zoveel energie geven voor de komende tijd.. Of doe iets anders wat je zelf erg leuk vindt.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

vlinder

Bericht door vlinder »

Op dit moment weet ik niet zo'n goede omschrijving voor mijn gevoel.
Ik denk dat weemoedig of melancholisch het beste in de buurt komt.

Al moest ik ook wel weer glimlachen bij een definitie van het woord weemoedig: lichtdroevig aangedaan :huhu
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie