Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
'Jeruzalem dat ik bemin' Thomas Watson
Brakel in een braakliggend land, 50 jaar Ger.Gem. Brakel door P.H. Duijzer

Blood Brothers
By: Elias Chacour
From the Back Cover
Is it possible to live at peace in the midst of conflict?
"From my perspective, both as a believer and as a diplomat, I take hope and comfort in knowing that amid all the hatred, destruction, and death, Father Chacour continues his patient work, softening one heart at a time."
James A. Baker III, U.S. Secretary of State, 1989-1992
"An accurate, moving account worthy of careful attention."
Wes Pippert, former UPI bureau chief
As a child, Elias Chacour lived in a small Palestinian village in Galilee. The townspeople were proud of their ancient Christian heritage and lived at peace with their Jewish neighbors. But in 1948 and '49 their idyllic lifestyle was swept away as tens of thousands of Palestinians were killed and nearly one million forced into refugee camps.
An exile in his native land, Elias began a years-long struggle with his love for the Jewish people and the world's misunderstanding of his own people, the Palestinians. How was he to respond? He found his answer in the simple, haunting words of the Man of Galilee: "Blessed are the peacemakers."
In Blood Brothers, Chacour blends his riveting life story with historical research to reveal a little-known side of the Arab-Israeli conflict and the birth of modern Israel. He touches on controversial questions such as:
" What behind-the-scenes politics touched off the turmoil in the Middle East?
" What does Bible prophecy really have to say?
" Can bitter enemies ever be reconciled?
”Bethlehem in het Oude Landt”
75 jaar GG Woerden
Auteur: J. H. Mauritz (red.), mw. A. Blok, H. Cromwijk, J. J. de Jong
75 jaar GG Woerden
Auteur: J. H. Mauritz (red.), mw. A. Blok, H. Cromwijk, J. J. de Jong
Thomas á Kempis. De navolging van Christus
let sin never hold true, that Love never broke through.
Gods akkerwerk: 50 jaar G.G. van Utrecht
En vervolg Solie Deo Gloria: 75 jaar G.G. Utrecht
En vervolg Solie Deo Gloria: 75 jaar G.G. Utrecht
- jakobmarin
welke uitgave/vertaling?Geduld schreef:Thomas á Kempis. De navolging van Christus
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.

Deze uitgave is (voor degenen die graag Engels lezen) zeer de moeite waard. Het klassieke werk 'Holiness' van J.C. Ryle is hier helemaal in opgenomen, maar ook een bespreking ervan (en van Ryle) door J.I. Packer.
In de vertaling van Dr P.A.H. Merkx. In het voorwoord staat vermeld dat in deze vertaling de ritmische val weer hersteld is. Het proza zingt weer en de betoning der woorden loopt weer gelijk met de gang der gedachten....jakobmarin schreef:welke uitgave/vertaling?Geduld schreef:Thomas á Kempis. De navolging van Christus
let sin never hold true, that Love never broke through.
Van Doleantiekerk tot Bethelkerk, 75 jaar GG Werkendam
Ik ga `m zo lezen
Ik ga `m zo lezen
Voor u gelezen (ds. J. Overduin, Worden als een man)
Men kan het evangelie versmallen tot een bepaald bevindelijk schema, tot een soort verbondsmethodisme, tot een telkens herhaalde uitnodigig van "kom tot uw Heiland, toef langer niet", tot een boodschap van apostolaat en medemenselijkheid.
Men kan het evangelie versmallen tot een bepaald bevindelijk schema, tot een soort verbondsmethodisme, tot een telkens herhaalde uitnodigig van "kom tot uw Heiland, toef langer niet", tot een boodschap van apostolaat en medemenselijkheid.
In het RD las ik een nogal lyrisch verhaal over de boeken van ene Runa. Zijn die echt zo geweldig? Een fan houdt vanzelfsprekend een fan-verhaal, maar het kan ook zijn dat er mensen zijn die die boeken gelezen hebben en ze niet zo fanwaardig vonden.
Zita schreef:In het RD las ik een nogal lyrisch verhaal over de boeken van ene Runa. Zijn die echt zo geweldig? Een fan houdt vanzelfsprekend een fan-verhaal, maar het kan ook zijn dat er mensen zijn die die boeken gelezen hebben en ze niet zo fanwaardig vonden.
En als je opzoek gaat naar exemplaren van Runa dan zijn ze 'helaas niet meer te koop, ze zijn verkocht'. Dat artikel heeft wel gezorgd dat er meer mensen nieuwsgierig werden naar Runa.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Toevallig bracht een kennis van me deze week een boek van Runa voor me mee (oud uitgaafje). Ik heb inmiddels één verhaal eruit gelezen. Je zou het kunnen typeren als een stichtelijk verhaal, in een wat verheven stijl geschreven.albion schreef:Zita schreef:In het RD las ik een nogal lyrisch verhaal over de boeken van ene Runa. Zijn die echt zo geweldig? Een fan houdt vanzelfsprekend een fan-verhaal, maar het kan ook zijn dat er mensen zijn die die boeken gelezen hebben en ze niet zo fanwaardig vonden.
En als je opzoek gaat naar exemplaren van Runa dan zijn ze 'helaas niet meer te koop, ze zijn verkocht'. Dat artikel heeft wel gezorgd dat er meer mensen nieuwsgierig werden naar Runa.
"Op het randje van de eeuwigheid" van Randy Allcorn. Je moet ervan houden - is nogal fantasyachtig - maar ook wel weer intrigerend.