COVID-19
Re: COVID-19
Whaha, echt een vooropgezet spel van VirusWAANZIN. Die advocaat heeft op het moment van wraking niets in te brengen. Die gekkie van een jurist bepaalt dat?? Wat doet die advocaat uberhaupt daar? Hij kijkt er niet eens van op, en hij reageert er niet op. Ze hadden die wraking gewoon vooraf al bedacht 

-
- Verbannen
Ze hadden waarschijnlijk willen proberen om dusdanig lang te rekken dat het 21.00 uur zou worden. Dan zou er vanavond in ieder geval al geen avondklok meer gelden.Simon0612 schreef:Whaha, echt een vooropgezet spel van VirusWAANZIN. Die advocaat heeft op het moment van wraking niets in te brengen. Die gekkie van een jurist bepaalt dat?? Wat doet die advocaat uberhaupt daar? Hij kijkt er niet eens van op, en hij reageert er niet op. Ze hadden die wraking gewoon vooraf al bedacht
Maar dat is dus niet gelukt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Gisteravond was op het Jeugdjournaal een persconferentie voor kinderen met Mark Rutte en Hugo de Jonge. Erg leuk om te kijken.
De ochtenduitspraak was dus duidelijk een pyrrusoverwinning voor de waanzinnigen. Voor vrijdag is alles weer in kannen en kruiken met een nieuwe spoedwet als het een politieke meerderheid haalt.
Het zou kunnen.Herman schreef:De ochtenduitspraak was dus duidelijk een pyrrusoverwinning voor de waanzinnigen. Voor vrijdag is alles weer in kannen en kruiken met een nieuwe spoedwet als het een politieke meerderheid haalt.
Destijds ging de Tweede Kamer schoorvoetend akkoord onder het dreigende vooruitzicht van een derde golf.
Inmiddels zijn (ruim 3 weken verder) de besmettingscijfers ongeveer gehalveerd; de voorspelde stijging heeft zich tot nu toe niet gemanifesteerd.
Ik vraag mij af of de oppositie nu nog genegen is om het gezichtsverlies van het kabinet te beperken.
Sprake is van een afzonderlijk wetje, dus geen integratie in de bestaande covid-wet; ik ben ook wel benieuwd hoe de SGP daartegen aankijkt.
Al met al is m.i. de situatie nog niet duidelijk; eerst moet maar blijken of er steun is voor deze nieuwe wet in beide Kamers.
aantal testen is ook hardt afgenomen. de testbereidheid is wel een dingetje, ziekenhuisopnames nemen wel weer toe!Valcke schreef:Het zou kunnen.Herman schreef:De ochtenduitspraak was dus duidelijk een pyrrusoverwinning voor de waanzinnigen. Voor vrijdag is alles weer in kannen en kruiken met een nieuwe spoedwet als het een politieke meerderheid haalt.
Destijds ging de Tweede Kamer schoorvoetend akkoord onder het dreigende vooruitzicht van een derde golf.
Inmiddels zijn (ruim 3 weken verder) de besmettingscijfers ongeveer gehalveerd; de voorspelde stijging heeft zich tot nu toe niet gemanifesteerd.
Ik vraag mij af of de oppositie nu nog genegen is om het gezichtsverlies van het kabinet te beperken.
Sprake is van een afzonderlijk wetje, dus geen integratie in de bestaande covid-wet; ik ben ook wel benieuwd hoe de SGP daartegen aankijkt.
Al met al is m.i. de situatie nog niet duidelijk; eerst moet maar blijken of er steun is voor deze nieuwe wet in beide Kamers.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Vandaag moet de hele klas van onze dochter getest worden. Inmiddels 1 coronabesmetting en diverse zieken ( waaronder de 60+juf)
Er is altijd aanleiding om de kritische elementen te blijven beoordelen. Het is wel de vraag of je bij een dalende trend niet al te makkelijk een negatief oordeel over de omstandigheden moet geven. Hopelijk beseffen van Dissel & Co dat ook en resetten te af en toe hun bril.Bertiel schreef:aantal testen is ook hardt afgenomen. de testbereidheid is wel een dingetje, ziekenhuisopnames nemen wel weer toe!
Ik ben benieuwd wanneer de kappers weer open mogen. In Duitsland en België is dat moment al gepland.
Het testen is toch geen moeten/verplichting? Je zit dan alleen 5 dagen langer in quarantaine als begrijpelijke voorzorgsmaatregel.merel schreef:Vandaag moet de hele klas van onze dochter getest worden. Inmiddels 1 coronabesmetting en diverse zieken ( waaronder de 60+juf)
Niemand zit te wachten op onnodig rekken van de lockdown, heeft niemand baat bij!Herman schreef:Er is altijd aanleiding om de kritische elementen te blijven beoordelen. Het is wel de vraag of je bij een dalende trend niet al te makkelijk een negatief oordeel over de omstandigheden moet geven. Hopelijk beseffen van Dissel & Co dat ook en resetten te af en toe hun bril.Bertiel schreef:aantal testen is ook hardt afgenomen. de testbereidheid is wel een dingetje, ziekenhuisopnames nemen wel weer toe!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Het opengaan van middelbare en vervolgscholen heeft mi zeer hoge prioriteit voor het welzijn van de jongeren. Daarnaast zouden mi de niet-essentiële winkels weer geopend dienen te worden. Met een aantal besmettingen onder de 3000/dag zijn we weer op het niveau van eind september. Het is meer dan tijd om de maatregelen te verlichten en de ontstellend schadelijke effecten als gevolg van de lockdown te beperken.
Laatst gewijzigd door Valcke op 17 feb 2021, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
De test-cijfers van afgelopen week zeggen niet zoveel natuurlijk. Ziekenhuisopnames etc is wel een ding. Ik denk dat Nederland verder niet heel slechte cijfers heeft (Duitsland is NL voorbij nu in de groep waar betrouwbare cijfers zijn en eigenlijk doen in Europa alleen de Scandinavische landen (buiten Zweden) het noemenswaardig beter in de tweede golf.Valcke schreef:Het zou kunnen.Herman schreef:De ochtenduitspraak was dus duidelijk een pyrrusoverwinning voor de waanzinnigen. Voor vrijdag is alles weer in kannen en kruiken met een nieuwe spoedwet als het een politieke meerderheid haalt.
Verder is dit wel iets om mee te nemen in je overwegingen: https://www.nu.nl/coronavirus/6116887/o ... -jaar.html
Dat is een hoop levens. En besef dat dit echt oversterfte is, niet zwakkeren die iets eerder overlijden (want dan zou de oversterfte van maart tot mei in de zomer gecompenseerd zijn en niet terug te vinden in deze cijfers). Alleen onder vrouwen onder de 65 is eigenlijk de sterfte in veel landen gedaald.
Ondertussen is de tweede golf zwaarder dan de eerste (ondanks dat we voorbereid hadden kunnen zijn) en waren zwaardere maatregelen dan in maart nodig.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Nee, 3000 per dag is nog steeds veel te veel. Stel dat je dan weer een verdubbeling krijgt elke 4 weken (dat is heel ruim) dan heb je een paar weken nodig om het op te merken en zit je al op 5000 per dag op het moment dat je weer maatregelen kunt gaan nemen. Middelbare scholen open is heel belangrijk, maar daar moet je niet mee beginnen als de ziekte nog wild rondgaat en je niet duidelijk al een subkritische epidemie hebt.Valcke schreef:Het opengaan van middelbare en vervolgscholen heeft mi zeer hoge prioriteit voor het welzijn van de jongeren. Daarnaast zouden mi de niet-essentiële winkels weer geopend dienen te worden. Met een aantal besmettingen onder de 3000/dag zijn we weer op het niveau van eind september. Het is meer dan tijd om de maatregelen te verlichten en de ontstellend schadelijke effecten als gevolg van de lockdown te beperken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Stel je voor...
Ziekte is er altijd geweest en epidemieën ook.
Ingrijpende maatregelen om verspreiding tegen te gaan zijn tot op zekere hoogte o.k., maar niet als daarmee langdurig mensen hun broodwinning ontnomen wordt en gezonde mensen inclusief jongeren vereenzamen en in psychische nood komen.
De nood van de epidemie wordt nu nagenoeg volledig afgewend op anderen dan wie de epidemie werkelijk treft; wat mij betreft is dat ethisch ongeoorloofd.
Aanvaarding en de handen ineenslaan in het verzorgen van zieken en stervenden is mi een verkieslijker weg dan isolatie, vereenzaming en broodroof.
Ziekte is er altijd geweest en epidemieën ook.
Ingrijpende maatregelen om verspreiding tegen te gaan zijn tot op zekere hoogte o.k., maar niet als daarmee langdurig mensen hun broodwinning ontnomen wordt en gezonde mensen inclusief jongeren vereenzamen en in psychische nood komen.
De nood van de epidemie wordt nu nagenoeg volledig afgewend op anderen dan wie de epidemie werkelijk treft; wat mij betreft is dat ethisch ongeoorloofd.
Aanvaarding en de handen ineenslaan in het verzorgen van zieken en stervenden is mi een verkieslijker weg dan isolatie, vereenzaming en broodroof.
Juist. Hier net twee knullen gesproken bij de supermarkt. Stonden zich te vervelen. 'Ja meneer, we zouden graag naar school willen. Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen.' Op mijn vraag wat ze nu de hele dag doen: 'beetje online lessen volgen, maar dat is maar een gedeelte van de dag. Beetje voetballen en dan maar gamen'. De triestheid droop eraf.Valcke schreef:Het opengaan van middelbare en vervolgscholen heeft mi zeer hoge prioriteit voor het welzijn van de jongeren. Daarnaast zouden mi de niet-essentiële winkels weer geopend dienen te worden. Met een aantal besmettingen onder de 3000/dag zijn we weer op het niveau van eind september. Het is meer dan tijd om de maatregelen te verlichten en de ontstellend schadelijke effecten als gevolg van de lockdown te beperken.
Bovendien mag de kapper wel open. Ik krijg een oudvaderlijk kapsel ondertussen.