Jazeker. Mijn tank zit vol en mijn toeter doet het goedgrote gerrit schreef:Ga jij dit vanavond vieren, huisman?

Jazeker. Mijn tank zit vol en mijn toeter doet het goedgrote gerrit schreef:Ga jij dit vanavond vieren, huisman?
Ook al een Turkse vlag gekocht?huisman schreef:Jazeker. Mijn tank zit vol en mijn toeter doet het goedgrote gerrit schreef:Ga jij dit vanavond vieren, huisman?
Van die mijnheer zou ik me niet zoveel aantrekken Ad, die dropt wat verwerpelijks en is weer weg.Ad Anker schreef:Dit doet zeer. Ik heb bij mijn weten niets weggewuifd of bewust niet gereageerd. Ook heb ik, dwaze zondaar, geen patent op bijbeluitleg.refo schreef: Nou, dat klopt ook allemaal niet. Iedereen put zich uit in argumenten, voorbeelden, parallellen, maar alles wordt weggewuifd of er wordt niet op gereageerd. Ad heeft patent op bijbeluitleg en de anderen zijn wereldlingen, dat is het verhaal.
Ik merk vrijwel alleen te staan in mijn standpunt, behoudens enkele zeer gewaardeerde steunbetuigingen die ik kreeg. Het is niet mijn gewoonte om zo persoonlijk te reageren. Laten we nu weer gewoon standpunten uitwisselen en het af en toe goed met elkaar oneens zijn. Daar is dit een discussieforum voor.
Dat klopt. En ook door de Raad van State.eilander schreef:Ze zijn wel gewaarschuwd door Van der Staaij.parsifal schreef:Inderdaad een blunder van het kabinet. Dit soort zaken moeten gewoon juridisch goed dichtgetimmerd zijn. Waar zijn de juridische zwaargewichten in de politiek? Donner, Hirsch-Ballin etc hadden hun zwaktes, maar ze kenden de wet.
Ik vind het pijnlijk dat dit überhaupt plaatsvindt.Valcke schreef:Dat klopt. En ook door de Raad van State.eilander schreef:Ze zijn wel gewaarschuwd door Van der Staaij.parsifal schreef:Inderdaad een blunder van het kabinet. Dit soort zaken moeten gewoon juridisch goed dichtgetimmerd zijn. Waar zijn de juridische zwaargewichten in de politiek? Donner, Hirsch-Ballin etc hadden hun zwaktes, maar ze kenden de wet.
Dit alles zegt wel iets over de onzorgvuldigheid waarmee thans soms tot regelgeving wordt overgegaan. Vorig jaar was dit ook al het geval toen het ging om illegale bepalingen in noodverordeningen. Ik vind het in dit verband wel positief dat een rechtbank de moed heeft gehad om daar een heldere uitspraak over te doen. Ik hoop ook dat het kabinet het spoedappèl vanmiddag verliest. Ik ben niet per se tegen een avondklok, maar wel tegen maatregelen waarvoor een deugdelijke juridische basis ontbreekt. Een overheid dient het voorbeeld te geven door zich aan (grond)wettelijke bepalingen te houden.
Als dat zo is dan kan jij vast een paar inhoudelijke reacties van Jan opsnorren op de postings van Ad? Onvindbaar. Enkel persoonlijke aanvallen.refo schreef: Nou, dat klopt ook allemaal niet. Iedereen put zich uit in argumenten, voorbeelden, parallellen, maar alles wordt weggewuifd of er wordt niet op gereageerd. Ad heeft patent op bijbeluitleg en de anderen zijn wereldlingen, dat is het verhaal.
Eens met de door jouw voorgestelde route. Per slot van rekening is de avondklok an sich niet slecht, wel de route!Erskinees schreef:Inderdaad. Er is een fout gemaakt in de procedure tot het optuigen van de avondklok. Vervolgens moet de schade via een spoedprocedure beperkt worden. Juist op deze wijze verliest de overheid sowieso haar geloofwaardigheid. Ik zie dan wel weer nieuwe rellen ontstaan.
De juiste wijze zou zijn: Rutte doet een appel op de Nederlanders met een avondklokadvies en gaat daarna hard aan de slag met een goede juridische regeling.
Met Zeeuw en jou eens (behalve dat ik vind dat de noodzaak voor een avondklok dan eerst moet blijken uit de feiten).Erskinees schreef:Inderdaad. Er is een fout gemaakt in de procedure tot het optuigen van de avondklok. Vervolgens moet de schade via een spoedprocedure beperkt worden. Juist op deze wijze verliest de overheid sowieso haar geloofwaardigheid. Ik zie dan wel weer nieuwe rellen ontstaan.
De juiste wijze zou zijn: Rutte doet een appel op de Nederlanders met een avondklokadvies en gaat daarna hard aan de slag met een goede juridische regeling.
Valcke, wat bedoel je met die laatste zin? Heeft je zoon gewetensbezwaren tegen de avondklok? Hoe moet ik dat zien?Valcke schreef:Mijn zoon is overigens ook heel blij met deze uitspraak gezien zijn gewetensbezwaren op grond van zijn ambtseed.eilander schreef:Ze zijn wel gewaarschuwd door Van der Staaij.parsifal schreef:Inderdaad een blunder van het kabinet. Dit soort zaken moeten gewoon juridisch goed dichtgetimmerd zijn. Waar zijn de juridische zwaargewichten in de politiek? Donner, Hirsch-Ballin etc hadden hun zwaktes, maar ze kenden de wet.
On-topic verder. Deze op-de-persoon-discussie moet afgelopen zijn.Simon0612 schreef:Als dat zo is dan kan jij vast een paar inhoudelijke reacties van Jan opsnorren op de postings van Ad? Onvindbaar. Enkel persoonlijke aanvallen.refo schreef: Nou, dat klopt ook allemaal niet. Iedereen put zich uit in argumenten, voorbeelden, parallellen, maar alles wordt weggewuifd of er wordt niet op gereageerd. Ad heeft patent op bijbeluitleg en de anderen zijn wereldlingen, dat is het verhaal.
Helemaal eens. Net als iedere andere maatregel.Valcke schreef:Met Zeeuw en jou eens (behalve dat ik vind dat de noodzaak voor een avondklok dan eerst moet blijken uit de feiten).Erskinees schreef:Inderdaad. Er is een fout gemaakt in de procedure tot het optuigen van de avondklok. Vervolgens moet de schade via een spoedprocedure beperkt worden. Juist op deze wijze verliest de overheid sowieso haar geloofwaardigheid. Ik zie dan wel weer nieuwe rellen ontstaan.
Maar wat krom is moet rechtgepraat worden.
Ongelijk bekennen en gezichtsverlies is kennelijk voor het kabinet het ergste wat er bestaat.
Hij is jurist én vervult vanuit zijn overheidsambt een adviserende rol bij handhaving. Hij ervaart een gewetensconflict tussen enerzijds de afgelegde eed en anderzijds zijn dagelijks werk indien hij zich moet voegen naar bepalingen die onwettig zijn. Juist afgelopen weken gaf hij weer aan hier grote moeite mee te hebben. Meer kan ik er niet over zeggen.windorgel schreef:Valcke, wat bedoel je met die laatste zin? Heeft je zoon gewetensbezwaren tegen de avondklok? Hoe moet ik dat zien?Valcke schreef:Mijn zoon is overigens ook heel blij met deze uitspraak gezien zijn gewetensbezwaren op grond van zijn ambtseed.eilander schreef:Ze zijn wel gewaarschuwd door Van der Staaij.parsifal schreef:Inderdaad een blunder van het kabinet. Dit soort zaken moeten gewoon juridisch goed dichtgetimmerd zijn. Waar zijn de juridische zwaargewichten in de politiek? Donner, Hirsch-Ballin etc hadden hun zwaktes, maar ze kenden de wet.