Het grote WEERTOPIC

Rens

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Rens »

Marnix schreef:Wat is hier ongezellig aan? Een voorspelling van weer wat sneeuw en kou... en witte kerst... mooi toch? ;)
voor mij is het momenteel een compleet horrorscenario door een constant hoge luchtvochtigheid van 96 tot 100%, waardoor ik niet weet hoe ik nog aan voldoende lucht moet komen.......

gelukkig hebben jullie daar geen weet van, en God verhoede dát jullie er ooit weet van zullen hebben!!

ik vind het een pracht gezicht om te zien hoe de jeugd en jongeren genieten van al die sneeuw etc, maar voor mij mag het vandaag nog voorbij zijn...............ik wil graag weer een béétje normaal kunnen ademhalen.....................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
*girly*

Bericht door *girly* »

Even gal spuwen; Ik wilde kerset bij m'n vriend in Groningen doorbrengen...Maar om nou morgenochtend met die ijzel die kant op te gaan...EN vanav moet ik tot 11 uur werken, dus dat word 'm ook niet... :banghead *zucht* en 't is de vraag of zijn auto weer klaar is, dus ik hoop heeeel erg dat die ijzel mee mag vallen ::please
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Marnix

Bericht door Marnix »

Waarschuwing is tot 11 uur... dus je kan vast wel om een uur of 10 de weg op en een beetje voorzichtig doen.... Om 11 uur is de ijzel sowieso wel weg dus dan ben je tussen 1 uur in 2 uur wel Groningen, maar mogelijk kan je al wel wat eerder weg.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
judith

Bericht door judith »

vlinder schreef:
fluitje schreef:Kom net uit Veenendaal en Ede. Er wordt al volop gestrooid.

Maar van mij er nog een metertje sneeuw komen hoor
Van mij ook! :yahoo
Me too. Er werd me gezegd dat er gisteren avond sneeuw zou komen... maar nee hoor... het ging gewoon langs NL op. Als de wind nou ietsie draaide...

:huhu
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Rens

Bericht door Rens »

Website KNMI

Verwachting tot morgen middernacht
donderdag 24 december en vrijdag 25 december 2009
Vanavond en vannacht grote kans op gladheid
Het is bewolkt en in de avond gaat er af en toe neerslag vallen. Dit zal zijn in de vorm van regen of natte sneeuw. Ook kan er IJZEL voorkomen, de kans daarop is het grootst in het noordoosten. De temperatuur loopt vanmiddag uiteen van net iets onder nul in het noordoosten tot 2 a 3 graden boven nul in het zuiden. De zwakke tot matige zuidoostenwind draait geleidelijk naar oostelijke richtingen en neemt daarbij iets in kracht toe, overwegen matig, kracht 3 tot 4, aan de kust en op het IJsselmeer tot vrij krachtig, kracht 5.

In loop van de Kerstnacht bedekt het neerslaggebied vrijwel het hele land en blijft de kans op IJZEL vooral in het noordoosten groot. Met name in het westen kan ook (natte) sneeuw voorkomen. De temperatuur loopt uiteen van om het vriespunt in het westen en noorden tot 5 graden boven nul in het zuidoosten. De verwachting van zowel de neerslagvorm als de temperatuur is nog enigszins onzeker. De wind is oostelijk en wordt aan het einde van de nacht in het zuidoosten zuidelijk. Vooral aan de noordkust kan de wind kan de wind toenemen tot krachtig.

Gedurende de ochtend van eerste Kerstdag trekt de neerslag noordoostwaarts weg. De temperatuur loopt op tot ruim boven nul en daar waar nog neerslag valt gaat die over in regen. In de middag kunnen er nog enkele regenbuien voorkomen. De wind draait in de loop van de ochtend geleidelijk overal naar westelijke richtingen en neemt naar vrij krachtig tot krachtig, 5 tot 6, in het zuidwestelijk kustgebied mogelijk hard, kracht 7.
Moderatorbericht:
albion

Bericht door albion »

Ik hoop niet dat het glad wordt. Zoonlief zit in V'daal met een paar vrienden. Moeten zo nodig daar wokken of ze niet dichterbij ook niet kunnen wokken.... +1:((
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
judith

Bericht door judith »

albion schreef:Ik hoop niet dat het glad wordt. Zoonlief zit in V'daal met een paar vrienden. Moeten zo nodig daar wokken of ze niet dichterbij ook niet kunnen wokken.... +1:((
K weet niet... volgensmij valt het wel een beetje mee met de gladheid... alleen in de straatjes in woonwijken is het aardig glad.
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Lassie

Bericht door Lassie »

dat wordt morgen lopend naar de karke.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

En het weer in Edmonton, Alberta, Canada:

Edmonton[ Alberta ]Current Conditions
Observed at: Edmonton City Centre Airport 9:00 AM MST Thursday 24 December 2009

Condition:Sunny Temperature:-22.7°C Pressure / Tendency:102.8 kPa / falling Visibility:15 km Humidity:71% Wind Chill:-30 Dew Point:-26.5°C Wind Speed:SSW 8 km/hForecast
Issued: 5.00 AM MST Thursday 24 December 2009

Today:A mix of sun and cloud. High minus 7. Tonight:A few clouds. Low minus 11. Friday:Sunny. High minus 4. Saturday:Sunny. Low minus 7. High plus 4. Sunday:Sunny. Low minus 9. High minus 7. Monday:Sunny. Low minus 16. High minus 15. Tuesday:Sunny. Low minus 22. High minus 13. Wednesday:A mix of sun and cloud. Low minus 21. High minus 13. Historical Data
Yesterday Max:-16.7°C
Min:-23.7°C
Precip.:0.5 mm
Normals Max:-8°C
Min:-18°C
Today Sunrise:8:49
Sunset:16:18

Zal vandaag dus zo'n 15 graden opwarmen...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
refo

Bericht door refo »

Ik kreeg net van CNN breaking news:
Winter storm rapidly intensifies in central U.S. with blizzard warnings in Oklahoma, Texas, North Dakota and Minnesota.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
*girly*

Bericht door *girly* »

M'n vriend komt me zo halen, en dan rijden we samen naar 't Hoge Noorden..Ben blji dat ik niet zelf hoef te rijden, ben toch wel behoorlijk moe...Maar de schat bood aan om 'even' van SChildwolde heir naar toe te komen en ook weer terug te rijden :love ...Als dat geen liefde is :oops
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Rens

Bericht door Rens »

HET IJZELT!!!!!!!!!!!!!!!!!! 't Is SPEK- en SPEKGLAD HIER..................
Moderatorbericht:
Lassie

Bericht door Lassie »

ach dat zal vast wel mee vallen.... zal vast wel niet zo spek en spek glad zijn als in Rusland :jongle
Rens

Bericht door Rens »

Lassie schreef:ach dat zal vast wel mee vallen.... zal vast wel niet zo spek en spek glad zijn als in Rusland :jongle
jij woont niet hier, en bent waarschijnlijk ook nog niet buiten geweest.............ik dus wél.........
Moderatorbericht:
Lassie

Bericht door Lassie »

en dan kan ik je zeggen dat den gladheid hier in Nederland echt niks voorstel (ene paar dagen maar), in Rusland (st. Petersburg) is dat echt wel even wat anders met -20 en ijzel. :jongle
Gesloten