Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Kislev

Bericht door Kislev »

Onder de Korenmaat van Maarten 't Hart diagonaal herlezen.

Mening: waardeloos. Gaat van de de boekenkast dan ook naar de oud-papierbak. Je gooit dan ook niks literairs weg.
Anderen boeken van hem ook maar eens diagonaal doorlezen. Zal waarschijnlijk niet veel in de kast blijven staan.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Corydoras schreef:Ha, ik heb volgende week een excursie naar het CERN. Ik zal goed kijken of ik nog ergens een pakje antimaterie zie rondslingeren :wink:
Zo, wereldreiziger, jij komt nog eens ergens :wink:
Hoe was 't eigenlijk in Erice?
Rens

Bericht door Rens »

helma schreef:
Dát zou ik dus nooit willen lezen.
heb er een indrukwekkende lezing van Ds koppelaar over gehoord :cry:
de lezing staat helaas niet meer op audioserver

wel vond ik ergens een veelzeggend artikel:
http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel22/kn2227f.htm
Boeken als deze, fictie dus, mag je nooit lezen in de waan dat er wel eens waarheid in zou kunnen schuilen.

Kun je fictie niet van werkelijkheid onderscheiden, tja, dan kun je dit soort boeken maar beter niet lezen, feitelijk geen enkel boek die in de categorie thriller, roman of wat dan ook vallen.

Ik kén de échte feiten wel zo'n beetje, al zeg ik het zelf, en ik zie dit soort boeken als een spannend verhaal sec, en neem de als feiten opgediste zaken met een stevig pak zout.

Het afgaan op artikelen van zgn. deskundigen die zo nodig hun persóónlijke visie op het een of andere boek moeten laten schijnen is bijkans je eigen onderscheidingsvermogen op nul stellen. Komt bij dat het heel verhaal zich afspeelt binnen een kerk die de jouwe niet is, en dan ben je al snel geneigd de opgediste zaken als wáár aan te nemen, omdat je de werkelijke feiten niet kent.

Maar goed, ik ken de kerkelijke zaken "vrij goed", dus ik kijk er aardigjes dwars doorheen.

Een spannende thriller, meer niet. Precies zoals "het Bernini-Mysterie" dat zich eveneens binnen de RK afspeelt. Knap bedacht, maar gespeend van de echte realiteit.
Rens

Bericht door Rens »

Corydoras schreef:
Rens schreef:
Rens schreef:"Het Bernini mysterie" van Dan Brown.

eenmaal begonnen kun je het haast niet meer wegleggen........
Vrijwel in één ruk uitgelezen...........meeslepend.........nu begonnen de Da Vinci Code van dezelfde schrijver
Ha, ik heb volgende week een excursie naar het CERN. Ik zal goed kijken of ik nog ergens een pakje antimaterie zie rondslingeren :wink:
Misschien mag je wel even een kijkje nemen in het geheime lab waar de anti-materie werd vervaardigd :mrgreen: :mrgreen: Afgaande op het verhaal moet je wel over stevige wandelschoenen beschikken om het héle CERN door te wandelen....................
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

" The Hull House " van Jane Adams, gekocht in de museumwinkel op O'Hare airport Chicago
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
wim

Bericht door wim »

"Onvoltooide reis" van Jehudi Menuhin. Gekocht bij de kringloopwinkel voor €2,00. Da's niet veel voor 400 pagina's.
helma

Bericht door helma »

Rens schreef:
Boeken als deze, fictie dus, mag je nooit lezen in de waan dat er wel eens waarheid in zou kunnen schuilen.

Kun je fictie niet van werkelijkheid onderscheiden, tja, dan kun je dit soort boeken maar beter niet lezen, feitelijk geen enkel boek die in de categorie thriller, roman of wat dan ook vallen.

Ik kén de échte feiten wel zo'n beetje, al zeg ik het zelf, en ik zie dit soort boeken als een spannend verhaal sec, en neem de als feiten opgediste zaken met een stevig pak zout.

Het afgaan op artikelen van zgn. deskundigen die zo nodig hun persóónlijke visie op het een of andere boek moeten laten schijnen is bijkans je eigen onderscheidingsvermogen op nul stellen. Komt bij dat het heel verhaal zich afspeelt binnen een kerk die de jouwe niet is, en dan ben je al snel geneigd de opgediste zaken als wáár aan te nemen, omdat je de werkelijke feiten niet kent.

Maar goed, ik ken de kerkelijke zaken "vrij goed", dus ik kijk er aardigjes dwars doorheen.

Een spannende thriller, meer niet. Precies zoals "het Bernini-Mysterie" dat zich eveneens binnen de RK afspeelt. Knap bedacht, maar gespeend van de echte realiteit.
toch trekt het me niet; boeken waar de Heere Jezus neergezet wordt als hebbende een verhouding met Maria magdalena
Kislev

Bericht door Kislev »

wim schreef:"Onvoltooide reis" van Jehudi Menuhin. Gekocht bij de kringloopwinkel voor €2,00. Da's niet veel voor 400 pagina's.
Die heb ik met handtekening erin :P
Rens

Bericht door Rens »

Kislev schreef:
wim schreef:"Onvoltooide reis" van Jehudi Menuhin. Gekocht bij de kringloopwinkel voor €2,00. Da's niet veel voor 400 pagina's.
ook voor € 2,00 ??????? of is het je eigen handtekening..............
wim

Bericht door wim »

Kislev schreef:
Da's beter. Een handtekening van Jehudi himself, neem ik aan?
Jammer genoeg heb ik nog nooit een 'grote' violist' live gehoord.
Laatst gewijzigd door wim op 07 sep 2007, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Kislev

Bericht door Kislev »

wim schreef:
Kislev schreef:
Jammer genoeg heb ik nog nooit een 'grote' violist' life gehoord.
In de klassieke muziek heb ik heel wat beroemdheden gehoord (studententijd he: OV-jaarkaart en vaak lekker veel korting op concerten.) Beroemde violisten trouwens niet zo veel, alleen Janine Jansen kan ik me herinneren. Perlman was ooit in A'dam maar dat was helaas op een zondag. Oeps, bijna vergeten: maxim vengerov heb ik ook live gehoord.

Eind 1997 was Yehudi in Den Haag en ben toen naar dat concert van hem geweest. Hij speelde niet viool maar dirigeerde. Ik wilde perse een handtekening van hem. Werd heel moeilijk over gedaan (hij had zo'n duitstalige organisatie mee die alles regelde). Hebben ze mn boek meegenomen en teruggegeven met handtekening.
Was leuk, maar kwas niet helemaal tevreden omdat ik eigenlijk de maestro zelf wel wilde ontmoeten. Dus na het concert weer paar keer vragen en toen mocht ik via de deur waar de instrumenten van het orkest uitgereden worden het gebouw in en kwam ik bij Menuhin terecht. Tot mn stomme verbazing stonden er nog veel meer mensen voor een handtekening (hoe die binnengekomen waren?! :shock: ). Menuhin handje gegeven en omdat ik geen zin had om helemaal uit te leggen dat ik al een handtekening had hem nog maar een keer een handtekening in het boek laten zetten.

Zitten er dus 2 in :lol:

Handtekeningen is verder geen sport (wat heb je er uiteindelijk aan...). Maar als het toevallig snel en gemakkelijk kan laat ik het wel doen op een cd ofzo. Heb zo bijvoorbeeld handtekening van Cristina Deutekom,Rolando Villazon (die nog snel een spotprent van zichzelf erbij tekende), Véronique Gens en Riccardo Chailly gescoord.
jvdg

Bericht door jvdg »

Kislev schreef:
wim schreef:
Kislev schreef:
Jammer genoeg heb ik nog nooit een 'grote' violist' life gehoord.
In de klassieke muziek heb ik heel wat beroemdheden gehoord (studententijd he: OV-jaarkaart en vaak lekker veel korting op concerten.) Beroemde violisten trouwens niet zo veel, alleen Janine Jansen kan ik me herinneren. Perlman was ooit in A'dam maar dat was helaas op een zondag. Oeps, bijna vergeten: maxim vengerov heb ik ook live gehoord.

Eind 1997 was Yehudi in Den Haag en ben toen naar dat concert van hem geweest. Hij speelde niet viool maar dirigeerde. Ik wilde perse een handtekening van hem. Werd heel moeilijk over gedaan (hij had zo'n duitstalige organisatie mee die alles regelde). Hebben ze mn boek meegenomen en teruggegeven met handtekening.
Was leuk, maar kwas niet helemaal tevreden omdat ik eigenlijk de maestro zelf wel wilde ontmoeten. Dus na het concert weer paar keer vragen en toen mocht ik via de deur waar de instrumenten van het orkest uitgereden worden het gebouw in en kwam ik bij Menuhin terecht. Tot mn stomme verbazing stonden er nog veel meer mensen voor een handtekening (hoe die binnengekomen waren?! :shock: ). Menuhin handje gegeven en omdat ik geen zin had om helemaal uit te leggen dat ik al een handtekening had hem nog maar een keer een handtekening in het boek laten zetten.

Zitten er dus 2 in :lol:

Handtekeningen is verder geen sport (wat heb je er uiteindelijk aan...). Maar als het toevallig snel en gemakkelijk kan laat ik het wel doen op een cd ofzo. Heb zo bijvoorbeeld handtekening van Cristina Deutekom,Rolando Villazon (die nog snel een spotprent van zichzelf erbij tekende), Véronique Gens en Riccardo Chailly gescoord.
Is dat nog handel, die handtekeningen enzo?
Kislev

Bericht door Kislev »

Ik zou het eerlijk niet weten. Je hebt daarin wel een hele handel. Maar echt rijk wordt je daar niet van geloof ik. Van een collega een keer een foto met originele handtekening van Karl Donitz overgenomen. Niet echt veel waard geloof ik.
Unionist

Bericht door Unionist »

Rens schreef:
helma schreef:
Dát zou ik dus nooit willen lezen.
heb er een indrukwekkende lezing van Ds koppelaar over gehoord :cry:
de lezing staat helaas niet meer op audioserver

wel vond ik ergens een veelzeggend artikel:
http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel22/kn2227f.htm

Wie meent te staan...
Rens

Bericht door Rens »

Unionist schreef:
Wie meent te staan...
en wat mag dat in jouw geval inhouden??
Gesloten