Vakantie

Bertiel

Re: Vakantie

Bericht door Bertiel »

onzin, gaat ook via de oosterschelde naar buiten
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Klavart

Bericht door Klavart »

Bertiel schreef:onzin, gaat ook via de oosterschelde naar buiten
Volgens mij gaat het water van de Maas niet via de Oosterschelde naar de Noordzee, maar hoofdzakelijk via het Haringvliet.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Vandaag vakantie wat kunnen vervroegen, in de hoop dat Duitsland niet tijdens volgende week de regels nog eens aanscherpt.
- Niet meer zo actief -
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Tiberius schreef:
J.C. Philpot schreef:
Bezorgd schreef:Gaan er nog forummers met Vakanz mee dit jaar?
Wij hopen naar Limburg te gaan.
Kan ik daar nog forummers ontmoeten? ;)
Ik hoop ook met mijn gezin naar Vakanz in Limburg te gaan. Je bent welkom om een bakkie te doen.
Het wordt voor jullie nu meer een kwestie van ramptoerisme dan van vakantie, ben ik bang als ik de berichten zo lees en zie.
Ik was vanmiddag in het Heuvelland in Zuid-Limburg. In plaatsen als Simpelveld, Wijlre, Eyserheide, Wittem, Voerendaal, Heerlen en omgeving is al het water weg. In Valkenburg zitten ze uiteraard nu niet op toeristen te wachten maar verder gaat men weer over tot de orde van de dag en waren toeristen weer overal welkom. Langs de Maas moet je nu even niet zijn, maar als er geen doorbraken meer komen zal daar de druk volgende week ook weg zijn verwacht ik.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Ditbenik schreef:
Tiberius schreef:
J.C. Philpot schreef:
Bezorgd schreef:Gaan er nog forummers met Vakanz mee dit jaar?
Wij hopen naar Limburg te gaan.
Kan ik daar nog forummers ontmoeten? ;)
Ik hoop ook met mijn gezin naar Vakanz in Limburg te gaan. Je bent welkom om een bakkie te doen.
Het wordt voor jullie nu meer een kwestie van ramptoerisme dan van vakantie, ben ik bang als ik de berichten zo lees en zie.
Ik was vanmiddag in het Heuvelland in Zuid-Limburg. In plaatsen als Simpelveld, Wijlre, Eyserheide, Wittem, Voerendaal, Heerlen en omgeving is al het water weg. In Valkenburg zitten ze uiteraard nu niet op toeristen te wachten maar verder gaat men weer over tot de orde van de dag en waren toeristen weer overal welkom. Langs de Maas moet je nu even niet zijn, maar als er geen doorbraken meer komen zal daar de druk volgende week ook weg zijn verwacht ik.
Afbeelding
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Klavart schreef: Volgens mij gaat het water van de Maas niet via de Oosterschelde naar de Noordzee, maar hoofdzakelijk via het Haringvliet.
Klopt. Een collega van mij die zich al jaren bezig houdt met de Haringvliet, o.a. het kierbesluit, is zelfs van vakantie teruggekomen vanwege het hoge water.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Weet iemand wat de reden is dat er in onze gezindte - vooral vanaf de kansel - een aversie lijkt te bestaan tegen wat verre zon- en vliegvakanties maar Veluwe en bergvakanties juist verheerlijkt worden?
Mara

Bericht door Mara »

Erskinees schreef:Weet iemand wat de reden is dat er in onze gezindte - vooral vanaf de kansel - een aversie lijkt te bestaan tegen wat verre zon- en vliegvakanties maar Veluwe en bergvakanties juist verheerlijkt worden?
Dat lijkt mij wel makkelijk te verklaren.
Bruinbakken op een strand is niet bepaald gezond en de meeste mensen liggen daar voor het grootste gedeelte in hun blootje.
In de bergen verkeren is vaak heilzaam, schone lucht, geen allergie, zuurstof en men komt heel gemakkelijk onder de indruk van de massieve bergen met hun onvoorspelbare wisselende weersomstandigheden.
Ik hoor ook weleens dat een reis naar Israël aanbevolen wordt, door predikanten die de reis zelf gemaakt hebben. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Dat lijkt mij wel makkelijk te verklaren.
Bruinbakken op een strand is niet bepaald gezond en de meeste mensen liggen daar voor het grootste gedeelte in hun blootje.
In de bergen verkeren is vaak heilzaam, schone lucht, geen allergie, zuurstof en men komt heel gemakkelijk onder de indruk van de massieve bergen met hun onvoorspelbare wisselende weersomstandigheden.
Ik hoor ook weleens dat een reis naar Israël aanbevolen wordt, door predikanten die de reis zelf gemaakt hebben. :)
Dat laatste natuurlijk omdat ze als reisleider gratis naar Israël kunnen.

Overigens biedt Israël voor elk wat wils. Van zonnige strandvakantie tot cultuurhistorische reizen en avontuurlijke reizen. Heb tijdens mijn reizen in Israël het hele spectrum aan reizen ervaren.
DDD

Bericht door DDD »

Vliegen is natuurlijk ook niet goed voor het milieu, dus dat zal naar ik aanneem ook een rol spelen.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Vliegen is natuurlijk ook niet goed voor het milieu, dus dat zal naar ik aanneem ook een rol spelen.
Nee hoor. Men waarschuwt voornamelijk voor verleidingen tegen het zesde en zevende gebod, die tijdens zonvakanties groter zijn.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

1, 2, 3, 4, 5, 8, 9 en 10 zijn voor en in de vakantie niet van belang
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD

Bericht door DDD »

GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Vliegen is natuurlijk ook niet goed voor het milieu, dus dat zal naar ik aanneem ook een rol spelen.
Nee hoor. Men waarschuwt voornamelijk voor verleidingen tegen het zesde en zevende gebod, die tijdens zonvakanties groter zijn.
Ik geloof dat ik dat dan weer nog nooit heb gehoord. Wel eens over ski-vakanties, via via. Maar ook nooit live meegemaakt, gelukkig.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Ik geloof dat ik dat dan weer nog nooit heb gehoord. Wel eens over ski-vakanties, via via. Maar ook nooit live meegemaakt, gelukkig.
Toch begrijp ik op zichzelf genomen wel de gedachtegang.

Maar de verleidingen aan de Franse Riviera zijn vast niet groter dan aan de Zeeuwse kust. Dus die vakantiebestemmingen zouden dan ook verboden moeten worden. ;)
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: Ik geloof dat ik dat dan weer nog nooit heb gehoord. Wel eens over ski-vakanties, via via. Maar ook nooit live meegemaakt, gelukkig.
Ik begrijp de focus op het zesde en zevende gebod niet. Is de kans op echtscheiding groter op het strand dan in de Alpen? En worden op het strand meer moorden gepleegd?
Plaats reactie