??-DIA- schreef:INDERDAAD! Dat heeft me ook wat te zeggen! Het wordt blijkbaar niet verdragen.samanthi schreef:Ik krijg iets anders.-DIA- schreef:De link mag hopelijk wel, en hopelijk mag het stukje van ds. Schot nog een middel zijn om ogen te openen.
Maar we vrezen dat het niet meer gebeurt. We kunnen een voortrazende trein niet stoppen of keren.
Dan zou alleen kunnen, als het, zoals ds. Schot ook zegt, in de geest en de kracht van Elia mag zijn.
Bron: RD 20-12-2019
https://www.rd.nl/opinie/toegerust-om-d ... n-1.161917
Schuivende panelen onder ons?
Re: Schuivende panelen onder ons?
Ik weet niet hoe het u gaat? Maar ik goed aan dat de oude leer moeilijk verdragen wordt. En de mens is zo wars van een waarheidsclaim, want dan valt het andere erbuiten. Toch moeten we onze Belijdenissen eens nalezen. Dan is het in feite niet vreemd.Jongere schreef:??-DIA- schreef:INDERDAAD! Dat heeft me ook wat te zeggen! Het wordt blijkbaar niet verdragen.samanthi schreef:Ik krijg iets anders.-DIA- schreef:De link mag hopelijk wel, en hopelijk mag het stukje van ds. Schot nog een middel zijn om ogen te openen.
Maar we vrezen dat het niet meer gebeurt. We kunnen een voortrazende trein niet stoppen of keren.
Dan zou alleen kunnen, als het, zoals ds. Schot ook zegt, in de geest en de kracht van Elia mag zijn.
Bron: RD 20-12-2019
https://www.rd.nl/opinie/toegerust-om-d ... n-1.161917
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Er komt oorlog, en zomaar, er gaat een geestelijke strijd woeden. Ik voel wel goed dat die zwaar gaat worden.
Er wordt al jaren ontzaglijk fel gereageerd als het om een (ik zeg één) bepaalde leer gaat.
Deze leer moet weg. Velen zouden dat wensen.
Ik hoop dat het gezegd mag worden, want er mochten er eens wat onderzoeken.
Ik bedoel geen rebellie, verre daarvan.
Maar we hopen we de kracht te ontvangen om in deze waarheid staande te blijven.
Nogmaals ik ben geen rebel of een zoeken van polarisatie, nee, maar juist het tegendeel.
Dat we samen een front mochten vormen tegen de grote antichristelijke machten en de vele valse godsdiensten.
De geestelijke strijd is er al en zij is al zwaar.
Jeruzalem, Jeruzalem, gij die de profeten doodt, en stenigt die tot u gezonden zijn, hoe menigmaal heb Ik uw kinderen willen bijeenvergaderen, gelijkerwijs een hen haar kiekens bijeenvergadert onder de vleugelen, en gijlieden hebt niet gewild.
Belijd uw zonden en kom tot Mij.
Johannes 8
30 Als Hij deze dingen sprak, geloofden velen in Hem.
31 Jezus dan zeide tot de Joden die in Hem geloofden: Indien gijlieden in Mijn woord blijft, zo zijt gij waarlijk Mijn discipelen,
32 En zult de waarheid verstaan, en de waarheid zal u vrijmaken.
Wat/wie bedoelt u met deze waarheid?
Er wordt al jaren ontzaglijk fel gereageerd als het om een (ik zeg één) bepaalde leer gaat.
Deze leer moet weg. Velen zouden dat wensen.
Ik hoop dat het gezegd mag worden, want er mochten er eens wat onderzoeken.
Ik bedoel geen rebellie, verre daarvan.
Maar we hopen we de kracht te ontvangen om in deze waarheid staande te blijven.
Nogmaals ik ben geen rebel of een zoeken van polarisatie, nee, maar juist het tegendeel.
Dat we samen een front mochten vormen tegen de grote antichristelijke machten en de vele valse godsdiensten.
De geestelijke strijd is er al en zij is al zwaar.
Jeruzalem, Jeruzalem, gij die de profeten doodt, en stenigt die tot u gezonden zijn, hoe menigmaal heb Ik uw kinderen willen bijeenvergaderen, gelijkerwijs een hen haar kiekens bijeenvergadert onder de vleugelen, en gijlieden hebt niet gewild.
Belijd uw zonden en kom tot Mij.
Johannes 8
30 Als Hij deze dingen sprak, geloofden velen in Hem.
31 Jezus dan zeide tot de Joden die in Hem geloofden: Indien gijlieden in Mijn woord blijft, zo zijt gij waarlijk Mijn discipelen,
32 En zult de waarheid verstaan, en de waarheid zal u vrijmaken.
Wat/wie bedoelt u met deze waarheid?
-
Wat een negatieve toonzetting van ds Schot. Ik word er in ieder geval niet door opgewekt. Hij schrijft over toenemende verdeeldheid, met dit soort opiniestukken werkt hij daar zelf hard aan mee.
Ik zie het alweer: We zij heel eensgezind. Of lijkt dat alleen zo?
Nee, en dat is ds Schot ook niet. In feite pleit hij ervoor dat anderen vinden wat hij ook vindt.-DIA- schreef:Ik zie het alweer: We zij heel eensgezind. Of lijkt dat alleen zo?
Wie heeft het nu gedaan: Ik of ds. Schot?Ambtenaar schreef:Nee, en dat is ds Schot ook niet. In feite pleit hij ervoor dat anderen vinden wat hij ook vindt.-DIA- schreef:Ik zie het alweer: We zij heel eensgezind. Of lijkt dat alleen zo?
En dat vind ik ook kwalijk. Ga het gesprek aan op inhoud. Op basis van argumenten.Ambtenaar schreef:Nee, en dat is ds Schot ook niet. In feite pleit hij ervoor dat anderen vinden wat hij ook vindt.-DIA- schreef:Ik zie het alweer: We zij heel eensgezind. Of lijkt dat alleen zo?
Iemand anders overtuigen d.m.v een soort tijdrede is mischien zinvol voor de eigen achterban maar werkt averechts t.o.v die je wilt overtuigen.
… (weggehaald door mezelf)Wim Anker schreef:En dat vind ik ook kwalijk. Ga het gesprek aan op inhoud. Op basis van argumenten.Ambtenaar schreef:Nee, en dat is ds Schot ook niet. In feite pleit hij ervoor dat anderen vinden wat hij ook vindt.-DIA- schreef:Ik zie het alweer: We zij heel eensgezind. Of lijkt dat alleen zo?
Iemand anders overtuigen d.m.v een soort tijdrede is mischien zinvol voor de eigen achterban maar werkt averechts t.o.v die je wilt overtuigen.
Precies, ga met elkaar in gesprek.Wim Anker schreef:
En dat vind ik ook kwalijk. Ga het gesprek aan op inhoud. Op basis van argumenten.
-
Prof G Wisse zei eens toen hij het over tijdredes had: “Een man als Daniël beschouwde niet alleen de toestand waarin zijn volk zich bevond, maar hij sloot zich daar persoonlijk bij in. En niet alleen wat de gevolgen betrof, maar ook aangaande de oorzaak.”Wim Anker schreef:En dat vind ik ook kwalijk. Ga het gesprek aan op inhoud. Op basis van argumenten.Ambtenaar schreef:Nee, en dat is ds Schot ook niet. In feite pleit hij ervoor dat anderen vinden wat hij ook vindt.-DIA- schreef:Ik zie het alweer: We zij heel eensgezind. Of lijkt dat alleen zo?
Hoe anders zou het genoemde artikel eruit zien?
Ik vind dit een kernzin. En de opinie tegen dit artikel gaan hierop mank.Zonden mogen niet meer als zonden benoemd worden. Een deel van de reformatorische achterban vindt dat liefdeloos.
Het lijkt mij niet dat er verschil is. Jullie nemen beiden geregeld niet-onderbouwde en suggestieve standpunten in. Het voornaamste verschil is, dat de uitspraken van ds. Schot wat welluidender zijn geformuleerd.-DIA- schreef:Wie heeft het nu gedaan: Ik of ds. Schot?Ambtenaar schreef:Nee, en dat is ds Schot ook niet. In feite pleit hij ervoor dat anderen vinden wat hij ook vindt.-DIA- schreef:Ik zie het alweer: We zij heel eensgezind. Of lijkt dat alleen zo?
Ik vind het wel een herkenbaar stuk. Het had alleen beter geweest als hij zichzelf en het kerkverband waarin hij predikant is er nadrukkelijker bij insloot. Nu lijkt het, ook al noemt hij dat niet, vooral om andere kerkverbanden te gaan.
Maar misschien is dat niet zijn bedoeling.
Maar misschien is dat niet zijn bedoeling.
Wat hier opgemerkt wordt is heel goed.
Van Daniël lezen wij in de Schrift niet één zonde. Toch belijdt hij de zonden van zijn volk, en sluit zichzelf daarbij in.
Van Daniël lezen wij in de Schrift niet één zonde. Toch belijdt hij de zonden van zijn volk, en sluit zichzelf daarbij in.