Wat sommigen in dit topic vergeten, is dat hier niet een maar twee volken zijn die, op uitzonderingen na, elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
En de nare werkelijkheid is dat de ontmenselijking van de ander nu ook doorgedrongen is tot in de regering van Israël. Dat heeft de Israëlische mensenrechtenorganisatie B'tselem vorig jaar al geconstateerd in een rapport over seksueel geweld tegen, uithongering en marteling van Palestijnse gevangenen. Het rapport heet Welcome to hell.
Bezet gebied?
Re: Bezet gebied?
Syrian Leader Asks Putin for Russian Forces on Golan Border to Curb "Israel’s Interference"
In a remarkable diplomatic overture following a change in government, Syria's interim president, Ahmed al-Shara, has formally requested Russian military police patrols to resume along the border with Israel to curb what he terms "Israel's interference in Syrian affairs."
In a remarkable diplomatic overture following a change in government, Syria's interim president, Ahmed al-Shara, has formally requested Russian military police patrols to resume along the border with Israel to curb what he terms "Israel's interference in Syrian affairs."
Het ‘is gelijkteken’ tussen een democratische rechtstaat en een terroristische beweging is walgelijk. Hamas heeft in zijn ‘grondwet’ staan dat Israël en haar inwoners vernietigd moet worden. Israël heeft nergens staan dat een buurland vernietigd moet worden. Sterker nog een zeer kritische organisatie als B’tselem kan in de rechtstaat Israël gewoon haar mening uiten. Noem eens een land in de regio van Israël waar dat ook zou mogen?Profesto schreef: ↑Gisteren, 19:42 Wat sommigen in dit topic vergeten, is dat hier niet een maar twee volken zijn die, op uitzonderingen na, elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
En de nare werkelijkheid is dat de ontmenselijking van de ander nu ook doorgedrongen is tot in de regering van Israël. Dat heeft de Israëlische mensenrechtenorganisatie B'tselem vorig jaar al geconstateerd in een rapport over seksueel geweld tegen, uithongering en marteling van Palestijnse gevangenen. Het rapport heet Welcome to hell.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Inderdaad. Dit walgelijke antisemitisme!huisman schreef: ↑Gisteren, 21:15Het ‘is gelijkteken’ tussen een democratische rechtstaat en een terroristische beweging is walgelijk. Hamas heeft in zijn ‘grondwet’ staan dat Israël en haar inwoners vernietigd moet worden. Israël heeft nergens staan dat een buurland vernietigd moet worden. Sterker nog een zeer kritische organisatie als B’tselem kan in de rechtstaat Israël gewoon haar mening uiten. Noem eens een land in de regio van Israël waar dat ook zou mogen?Profesto schreef: ↑Gisteren, 19:42 Wat sommigen in dit topic vergeten, is dat hier niet een maar twee volken zijn die, op uitzonderingen na, elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
Ik zit ook in de Volkskrant zo'n klaagverhaal te lezen van een vrijgelaten Palestijn. Ziet er prima en weldoorvoed uit. Zit relaxed op de bank. Wil niet zeggen waarom hij was vastgezet. (Zelfs de VK geeft toe dat hij in de explosieven en wapenhandel zat),
Ik heb het in het eerste deel van mijn bericht over volken, niet over Hamas.huisman schreef: ↑Gisteren, 21:15Het ‘is gelijkteken’ tussen een democratische rechtstaat en een terroristische beweging is walgelijk. Hamas heeft in zijn ‘grondwet’ staan dat Israël en haar inwoners vernietigd moet worden. Israël heeft nergens staan dat een buurland vernietigd moet worden. Sterker nog een zeer kritische organisatie als B’tselem kan in de rechtstaat Israël gewoon haar mening uiten. Noem eens een land in de regio van Israël waar dat ook zou mogen?Profesto schreef: ↑Gisteren, 19:42 Wat sommigen in dit topic vergeten, is dat hier niet een maar twee volken zijn die, op uitzonderingen na, elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
En mijn punt ging niet over dat kritische organisaties mogen bestaan of rapporten mogen uitbrengen, maar wat ze rapporteren. Maar daar reageer je niet op.
Rare reactie. Terroristen horen voor de rechtbank en de leiders horen voor het Internationaal Strafhof in Den Haag, samen met Netanyahu.huisman schreef: ↑Gisteren, 18:06Volgens sommigen op dit forum mag dat niet. Pas als ze een substantieel aantal Israëliërs hebben afgeslacht komen ze in aanmerking voor een taakstraf. Nu moet Israël ze voeden, zorgen voor een goede woning en genoeg spaargeld anders begaat Israël een misdrijf…..Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 16:53 https://x.com/wierdduk/status/197842798 ... HcAzQ&s=19
Mogen deze Palestijnen in voorarrest de eerste decennia?
Of vinden we dat "onrechtvaardig"?![]()
Wat mij betreft mag afschieten ook gewoon overigens.
Ik zeg opsluiten in een Hamas tunnel en de sleutel weggooien.
Verder teleurstellend dat Israël nog steeds te weinig voedsel toelaat in de Gazastrook en Hamas opnieuw razendsnel de macht teruggrijpt. De hele genocide blijkt zinloos, wat we ook al wisten. Het enige positieve aan de deal is dat de gijzelaars terug zijn en het moorden grotendeels is gestaakt.
Tja mensen die soldaten in een rechtvaardige oorlog moordenaars noemen zijn mij kwijt.Philip schreef: ↑Gisteren, 22:25Rare reactie. Terroristen horen voor de rechtbank en de leiders horen voor het Internationaal Strafhof in Den Haag, samen met Netanyahu.huisman schreef: ↑Gisteren, 18:06Volgens sommigen op dit forum mag dat niet. Pas als ze een substantieel aantal Israëliërs hebben afgeslacht komen ze in aanmerking voor een taakstraf. Nu moet Israël ze voeden, zorgen voor een goede woning en genoeg spaargeld anders begaat Israël een misdrijf…..Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 16:53 https://x.com/wierdduk/status/197842798 ... HcAzQ&s=19
Verder teleurstellend dat Israël nog steeds te weinig voedsel toelaat in de Gazastrook en Hamas opnieuw razendsnel de macht teruggrijpt. De hele genocide blijkt zinloos, wat we ook al wisten. Het enige positieve aan de deal is dat de gijzelaars terug zijn en het moorden grotendeels is gestaakt.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Klopt. Dat het moorden in Gaza juist is begonnen ontgaat onze Philip. Tja, als je alleen maar artikelen leest die door het filter "Moet bevatten:huisman schreef: ↑Gisteren, 23:27Tja mensen die soldaten in een rechtvaardige oorlog moordenaars noemen zijn mij kwijt.Philip schreef: ↑Gisteren, 22:25Rare reactie. Terroristen horen voor de rechtbank en de leiders horen voor het Internationaal Strafhof in Den Haag, samen met Netanyahu.huisman schreef: ↑Gisteren, 18:06Volgens sommigen op dit forum mag dat niet. Pas als ze een substantieel aantal Israëliërs hebben afgeslacht komen ze in aanmerking voor een taakstraf. Nu moet Israël ze voeden, zorgen voor een goede woning en genoeg spaargeld anders begaat Israël een misdrijf…..Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 16:53 https://x.com/wierdduk/status/197842798 ... HcAzQ&s=19
Verder teleurstellend dat Israël nog steeds te weinig voedsel toelaat in de Gazastrook en Hamas opnieuw razendsnel de macht teruggrijpt. De hele genocide blijkt zinloos, wat we ook al wisten. Het enige positieve aan de deal is dat de gijzelaars terug zijn en het moorden grotendeels is gestaakt.![]()
Israel", "IDF" of "Joden" " mis je artikelen over de moordpartijen van Hamas in Gaza.
Precies je hebt het niet over Hamas. Die laat je er liever buiten? Verder ken ik de kritische geluiden uit Israël. Fijn toch zo’n rechtstaat waar je kritiek op de overheid mag hebben? Kritiek op Hamas is je eigen graf graven in Gaza. De kritiek zelf is inhoudelijk vele malen gedebugd. Ze noemen bv het niet weten van de datum van vrijlating ‘martelen’ . Daar denk ik toch echt anders over.Profesto schreef: ↑Gisteren, 21:47Ik heb het in het eerste deel van mijn bericht over volken, niet over Hamas.huisman schreef: ↑Gisteren, 21:15Het ‘is gelijkteken’ tussen een democratische rechtstaat en een terroristische beweging is walgelijk. Hamas heeft in zijn ‘grondwet’ staan dat Israël en haar inwoners vernietigd moet worden. Israël heeft nergens staan dat een buurland vernietigd moet worden. Sterker nog een zeer kritische organisatie als B’tselem kan in de rechtstaat Israël gewoon haar mening uiten. Noem eens een land in de regio van Israël waar dat ook zou mogen?Profesto schreef: ↑Gisteren, 19:42 Wat sommigen in dit topic vergeten, is dat hier niet een maar twee volken zijn die, op uitzonderingen na, elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
En mijn punt ging niet over dat kritische organisaties mogen bestaan of rapporten mogen uitbrengen, maar wat ze rapporteren. Maar daar reageer je niet op.
Nu we meer beelden uit Gaza zien moet jij toch ook toegeven dat er van honger geen enkele sprake is. Ze zeuren nu dat er te weinig zonnepanelen binnenkomen. Die zijn toch echt niet te eten.

Er is best veel verwoest. Lijkt een beetje wat wij deden met Berlijn in 45. Oorlog maakt een stad niet mooier….