Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
IK ben nu bezig in het jubileumboekje 160 jaar Gereformeerde Gemeente Benthuizen, Door L, Vogelaar
Best een mooi boekje
Best een mooi boekje
Al & Joanna Lacy; Cherokee Rose serie: a place to call home dl 1
Long captivated with the study of American history, Al and JoAnna Lacy eagerly researched the time in the 1800s when the five “civilized tribes” were forced by the U.S. government to make a one-thousand-mile journey to Indian Territory (now the state of Oklahoma). The tribes were the Cherokee, the Chickasaw, the Choctaw, the Creek, and the Seminole. Repeatedly forced to surrender their lands, the people of the Cherokee Nation, as well as those of the other four tribes, were hoping to find in Indian Territory a place to call home .
heel indrukwekkend boek over de gedwongen verhuizing van Indianenstammen
De Indian Removal Act oftewel: "trail of tears"
Wat een verdriet. En wat een onrecht zijn de Indianen aangedaan vanaf het moment dat blanken het land in bezit namen. Onvoorstelbaar.
Long captivated with the study of American history, Al and JoAnna Lacy eagerly researched the time in the 1800s when the five “civilized tribes” were forced by the U.S. government to make a one-thousand-mile journey to Indian Territory (now the state of Oklahoma). The tribes were the Cherokee, the Chickasaw, the Choctaw, the Creek, and the Seminole. Repeatedly forced to surrender their lands, the people of the Cherokee Nation, as well as those of the other four tribes, were hoping to find in Indian Territory a place to call home .
Wat een verdriet. En wat een onrecht zijn de Indianen aangedaan vanaf het moment dat blanken het land in bezit namen. Onvoorstelbaar.
"Grote vooruitzichten" van Charles Dickens.
Ik heb het uitgekregen maar vond het eerlijk gezegd best saai.
Maar goed, je moet de klassiekers een beetje kennen.
Ik heb het uitgekregen maar vond het eerlijk gezegd best saai.
Maar goed, je moet de klassiekers een beetje kennen.
De laatste 10 bladzijden had ik nog niet gelezen. (gebeurd wel vaker als er iets anders tussendoor komt..helma schreef:Dat is toch al best een 'oud' boekjeWilhelm schreef:Verachtering in de genade van Dr. J.R. Beeke.
Wist van het bestaan van dit boekje niet af. Scherp maar eerlijk.
wij hebben op vakantie wat lezingen geluisterd van ds Beeke
o.a. over de huisgodsdienst. Ook de moeite waard; heel opscherpend.

Maar van die laatste bladzijden verbaasde me.
Dr. Beeke gaat in op de vijfvoudige rechtvaardigmaking en stelt dat de rechtvaardigmaking in de vierschaar der conscientie in deze tijd door weinig kinderen van God bevindelijk beleefd wordt.
Van deze visie stond ik wel te kijken. Het is echt de Comrie lijn die door hem beschreven wordt.
Dat leert Dr Beeke nu toch niet meer? Ik kan me namenlijk een prachtige preek herinneren van hem over Bethel en Pniel waarin Dr Beeke (mi terecht) niet de standenlijke uitleg volgt die in onze kringen soms gebruikelijk is.
Ben ik het mee eens, maar ook de pioniers van het land Amerika hebben het ontzettend moeilijk gehad. Ik heb dit boekhelma schreef:Al & Joanna Lacy; Cherokee Rose serie: a place to call home dl 1

Jonathan Blair, advocaat van het beloofde land. Daarin wordt beschreven hoe de dollar als muntstuk evenveel waard wordt in alle staten. (vooral de noordelijke staten waren niet in tel, en de dollar daar was veel minder waard dan in bijvoorbeeld Washington).
Laatst gewijzigd door albion op 01 aug 2011, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
ik ben nu aan 't lezen van David Brainerd; Leven van kracht tot kracht,
(dagboek van een zendeling onder de indianen)

(dagboek van een zendeling onder de indianen)
- MarthaMartha
Ik heb zojuist: de gereedschapskist van de Heilige Geest, door ds MM van Campen klaargelegd om in te gaan beginnen...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
John Newton
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Het boek zal vast een titel hebben???PvS schreef:John Newton

Tijdgeest van Ds.P.van Ruitenburg
De verkorte uitgave: 'slaaf en meester'.Gijs83 schreef:Het boek zal vast een titel hebben???PvS schreef:John Newton
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
De nodiging gaat uit. Dr. J. van Beelen
Ondertitel: Over de deelname aan het Heilig Avondmaal
Ondertitel: Over de deelname aan het Heilig Avondmaal
let sin never hold true, that Love never broke through.
Ds. J.C. Philpot - De gangen van Gods Kerk - deel II
(10 preken)
(10 preken)
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Het beschermend schild, 100 jaar Gereformeerde Gemeente Oostkapelle
en daarvoor het boek van Die trouwe houdt 100 jar Meliskerke
De schrijver van allebei de boeken is: P. Davidse
Zijn allebei mooie boeken
maar van Oastkapol gaat het over 1909 en dan over 1922 en dan weer over 1o jaar terug
en daarvoor het boek van Die trouwe houdt 100 jar Meliskerke
De schrijver van allebei de boeken is: P. Davidse
Zijn allebei mooie boeken
maar van Oastkapol gaat het over 1909 en dan over 1922 en dan weer over 1o jaar terug
-
God doet recht van dr. A. van de Beek.
Hier beneden is het niet.