Habitat schreef:En onze gezindte, onze groep dus, heeft een negatieve bijdrage geleverd aan deze lange crisis.
Wil je zeggen dat door kerkgang het aantal besmettingen onverantwoord opgelopen is waardoor de crisis verlengd wordt? Als je dat bedoelt, dan ben je het zicht op de werkelijkheid m.i. wel heel erg kwijt.
Jannah schreef:Er wordt ons door de overheid ook niets verboden, we mogen samenkomen, er mag gezongen worden (met allerlei mogelijke variaties) dat was in de tijd van de reformatie anders toch? Wij vinden het belangrijk om ook met zwakheden en gebreken van de overheid geduld te hebben.
Ik begrijp echt niet wat je wilt zeggen... De allereerste vraag moet zijn wat het gezag is van de overheid in bepaalde zaken. Als de overheid in bepaalde zaken geen gezag heeft, dan moeten we dat gezag ook niet half-half erkennen.
Natuurlijk moeten we met zwakheden en gebreken geduld hebben. Maar (om even een vergelijking te maken) wanneer mijn buurman wil bepalen wat er in mijn tuin gebeurt, dan wil ik wel met zijn zwakheden en gebreken geduld hebben, maar ik ga toch echt hem zijn zin niet geven.
Dat laat onverlet dat ook kerken verantwoordelijkheid dragen om gezondheidsmaatregelen te treffen en adviezen van de overheid te overwegen.