Zo'n ding waardoor het dekbed niet op je been en natte handdoek enzo kom te liggen.jvdg schreef:Maar wat is nou een dekenboog?
Misschien moet je het anders noemen?

die gaat onder het matras aan het voeteneinde, en is een soort U-vormige buizenconstructie die er voor zorgt dat de dekens niet op je benen/voeten komt te liggen.jvdg schreef:Maar wat is nou een dekenboog?
kijk éven naar onderstaande posting!jvdg schreef:Tentstok??uitgeworpen schreef:Zo'n ding waardoor het dekbed niet op je been en natte handdoek enzo kom te liggen.jvdg schreef:Maar wat is nou een dekenboog?
Misschien moet je het anders noemen?:
Gelukkig maar.uitgeworpen schreef:Nee, het internetTiberius schreef:Spreek ik de dokter tegen?
Helaas Tiberius is er bij Belroos geen sprake van een soort open wonde oid.............het is een soort bacterie/infectie die door een héél klein wondje (een klein opengesprongen blaartje is al ruim voldoende, omdat er dan wat vuil oid in kan zijn gekomen) kan worden veroorzaakt.Tiberius schreef:Gelukkig maar.uitgeworpen schreef:Nee, het internetTiberius schreef:Spreek ik de dokter tegen?
Op internet kan elke quasi-deskundige zomaar wat in het rond roepen (sprak hij, vol zelfkennis).
Warme compressen zetten de porien wat verder open en bevorderen de doorbloeding. Dat is bij wonden of dergelijke juist niet gewenst.
Koude compressen doen het tegenovergestelde, zodat de wond een beetje dichttrekt en het lichaam minder vocht verliest.
Warme compressen dienen eigenlijk nooit een medisch of eerste-hulp-verlenend doel.
Weet ik, maar dan geldt nog hetzelfde.Rens schreef:Helaas Tiberius is er bij Belroos geen sprake van een soort open wonde oid.............het is een soort bacterie/infectie die door een héél klein wondje (een klein opengesprongen blaartje is al ruim voldoende, omdat er dan wat vuil oid in kan zijn gekomen) kan worden veroorzaakt.Tiberius schreef:Gelukkig maar.uitgeworpen schreef:Nee, het internetTiberius schreef:Spreek ik de dokter tegen?
Op internet kan elke quasi-deskundige zomaar wat in het rond roepen (sprak hij, vol zelfkennis).
Warme compressen zetten de porien wat verder open en bevorderen de doorbloeding. Dat is bij wonden of dergelijke juist niet gewenst.
Koude compressen doen het tegenovergestelde, zodat de wond een beetje dichttrekt en het lichaam minder vocht verliest.
Warme compressen dienen eigenlijk nooit een medisch of eerste-hulp-verlenend doel.
Streptococ-infectie ( schrijf ik het goed), via wondjes ja. Nou we houden het nog even bij koude lappen...Tiberius schreef:Weet ik, maar dan geldt nog hetzelfde.Rens schreef:Helaas Tiberius is er bij Belroos geen sprake van een soort open wonde oid.............het is een soort bacterie/infectie die door een héél klein wondje (een klein opengesprongen blaartje is al ruim voldoende, omdat er dan wat vuil oid in kan zijn gekomen) kan worden veroorzaakt.Tiberius schreef:Gelukkig maar.uitgeworpen schreef: Nee, het internet
je noemt het juist goed!! want men noemt het oook een dekenboog!! (toen ik de opleiding vz.ig. deed noemden ze het ook nog steeds zo).uitgeworpen schreef:Zo'n ding waardoor het dekbed niet op je been en natte handdoek enzo kom te liggen.jvdg schreef:Maar wat is nou een dekenboog?
Nu nog. Ik vind het altijd verschrikkelijk om een bed goed strak op te maken met een dekenboog. Tip; doe een laken over de lengte dubbelvouwen en die over de dekenboog. Anders heb je ongelooflijk veel tochtgaten en dat is koud....Lassie schreef:je noemt het juist goed!! want men noemt het oook een dekenboog!! (toen ik de opleiding vz.ig. deed noemden ze het ook nog steeds zo).uitgeworpen schreef:Zo'n ding waardoor het dekbed niet op je been en natte handdoek enzo kom te liggen.jvdg schreef:Maar wat is nou een dekenboog?
Goed uitgelegd hoor!vlinder schreef:Nu nog. Ik vind het altijd verschrikkelijk om een bed goed strak op te maken met een dekenboog. Tip; doe een laken over de lengte dubbelvouwen en die over de dekenboog. Anders heb je ongelooflijk veel tochtgaten en dat is koud....Lassie schreef:je noemt het juist goed!! want men noemt het oook een dekenboog!! (toen ik de opleiding vz.ig. deed noemden ze het ook nog steeds zo).uitgeworpen schreef:Zo'n ding waardoor het dekbed niet op je been en natte handdoek enzo kom te liggen.jvdg schreef:Maar wat is nou een dekenboog?
JvdG. Een dekenboog zie je hier!
Als je langdurig onder dekens ligt kun je drukplekken krijgen door de druk van de dekens op je benen. Bijv. op de bovenkant van je voeten en tenen. Ook als je een beenwond hebt en je deken drukt erop is dat erg pijnlijk. De dekenboog doe je met de ene kant onder je matras en de andere kant blijft er boven zodat je een soort huisje onder je dekens krijgt. De dekens worden opgemaakt over de dekenboog heen. Je begrijpt dat je met korte dekens de zijkanten niet helemaal bedekt. Als het nodig is is het een uitkomst, maar om op te maken zijn ze niet handig. Begrijp je het een beetje? Lastig om zoiets uit te leggen
Weet ik.Daphne schreef:wel als je stuwing hebt... :roll:Tiberius schreef:Warme compressen dienen eigenlijk nooit een medisch of eerste-hulp-verlenend doel.
Tiberius schreef:Behalve als hij zegt, dat je warme compressen moet gebruiken. Dat moet je sowieso nooit doen (bij mannen); altijd koude.
ik had er totaal geen moeite meevlinder schreef:Nu nog. Ik vind het altijd verschrikkelijk om een bed goed strak op te maken met een dekenboog. Tip; doe een laken over de lengte dubbelvouwen en die over de dekenboog. Anders heb je ongelooflijk veel tochtgaten en dat is koud....Lassie schreef:je noemt het juist goed!! want men noemt het oook een dekenboog!! (toen ik de opleiding vz.ig. deed noemden ze het ook nog steeds zo).uitgeworpen schreef:Zo'n ding waardoor het dekbed niet op je been en natte handdoek enzo kom te liggen.jvdg schreef:Maar wat is nou een dekenboog?
JvdG. Een dekenboog zie je hier!
Als je langdurig onder dekens ligt kun je drukplekken krijgen door de druk van de dekens op je benen. Bijv. op de bovenkant van je voeten en tenen. Ook als je een beenwond hebt en je deken drukt erop is dat erg pijnlijk. De dekenboog doe je met de ene kant onder je matras en de andere kant blijft er boven zodat je een soort huisje onder je dekens krijgt. De dekens worden opgemaakt over de dekenboog heen. Je begrijpt dat je met korte dekens de zijkanten niet helemaal bedekt. Als het nodig is is het een uitkomst, maar om op te maken zijn ze niet handig. Begrijp je het een beetje? Lastig om zoiets uit te leggen