Welk boek ben jij nu aan het lezen?
- Christiaan
- Christiaan
Waar slaat dat op? Staan er onwaarheden in?refo schreef:Hier en daar een korreltje zout aanbrengen.Christiaan schreef:Een troostrijke Wetenschap
van Ds. Chr. van Dam (1893-1976)
Is het geromantiseerd?
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Onwaarheden is een groot woord. Bedenk: hij heeft het wel zelf geschreven.
Iets met een korreltje (of een greintje) zout opvatten:
iets niet al te letterlijk, iets met een weinig gezond verstand en oordeel opvatten.
iets niet al te letterlijk, iets met een weinig gezond verstand en oordeel opvatten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
- Christiaan
Er kunnen zaken zijn, maar ik vind het ook wel positief dat hij het zelf geschreven heeft.refo schreef:Onwaarheden is een groot woord. Bedenk: hij heeft het wel zelf geschreven.
Er zijn ook wel zaken uit te leren vind ik.
Ben ook Bethel en Pniël van A. Moerkerken aan het lezen.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
-
Vergelijk dat dan eens met Erskine die je immers ook het lezen bent!? Of zie je geen verschillen?Christiaan schreef:Er kunnen zaken zijn, maar ik vind het ook wel positief dat hij het zelf geschreven heeft.refo schreef:Onwaarheden is een groot woord. Bedenk: hij heeft het wel zelf geschreven.
Die ziet Christiaan echt wel. (denk ik)Zonderling schreef:Vergelijk dat dan eens met Erskine die je immers ook het lezen bent!? Of zie je geen verschillen?Christiaan schreef:Er kunnen zaken zijn, maar ik vind het ook wel positief dat hij het zelf geschreven heeft.refo schreef:Onwaarheden is een groot woord. Bedenk: hij heeft het wel zelf geschreven.
- Christiaan
Hebben de Erskines ook een of over (de) standenleer geschreven dan?Zonderling schreef:Vergelijk dat dan eens met Erskine die je immers ook het lezen bent!? Of zie je geen verschillen?Christiaan schreef:Er kunnen zaken zijn, maar ik vind het ook wel positief dat hij het zelf geschreven heeft.refo schreef:Onwaarheden is een groot woord. Bedenk: hij heeft het wel zelf geschreven.
Dát zou ik dus nooit willen lezen.Rens schreef:Vrijwel in één ruk uitgelezen...........meeslepend.........nu begonnen de Da Vinci Code van dezelfde schrijverRens schreef:"Het Bernini mysterie" van Dan Brown.
eenmaal begonnen kun je het haast niet meer wegleggen........
heb er een indrukwekkende lezing van Ds koppelaar over gehoord

de lezing staat helaas niet meer op audioserver
wel vond ik ergens een veelzeggend artikel:
http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel22/kn2227f.htm
Ha, ik heb volgende week een excursie naar het CERN. Ik zal goed kijken of ik nog ergens een pakje antimaterie zie rondslingerenRens schreef:Vrijwel in één ruk uitgelezen...........meeslepend.........nu begonnen de Da Vinci Code van dezelfde schrijverRens schreef:"Het Bernini mysterie" van Dan Brown.

- Bert Mulder
- Contacteer:
Goed gereformeerd leesvoer dus........????Rens schreef:Vrijwel in één ruk uitgelezen...........meeslepend.........nu begonnen de Da Vinci Code van dezelfde schrijverRens schreef:"Het Bernini mysterie" van Dan Brown.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.