COVID-19
Re: Wuhan virus
Vandaag constateerde ik wel dat er flink gehamsterd werd. Mensen reden soms met hele karren vol met toiletpapier. Ook de paracetamol was op.
Anderzijds las ik dat Amphia (het grootste ziekenhuis hier in West Noord-Brabant, voorbereid is op grote aantallen corona-patiënten.
Anderzijds las ik dat Amphia (het grootste ziekenhuis hier in West Noord-Brabant, voorbereid is op grote aantallen corona-patiënten.
Wat voor mij nu wel begint mee te spelen is het feit dat ik, als aangeboren hartpatiënt, voor dit virus wel tot de risicogroep behoor volgens de info. Bij de gewone griep krijg ik hier nooit een bericht over. Persoonlijk voelt deze situatie nu meer als een dilemma (wat er misschien niet 1 is) tussen vertrouwen op God en voorzorgsmaatregelen nemen. Maar misschien is dit geen dilemma en bestaan beide goed naast elkaar.
Ik behoor ook tot de risico groep.Zeeuw schreef:Wat voor mij nu wel begint mee te spelen is het feit dat ik, als aangeboren hartpatiënt, voor dit virus wel tot de risicogroep behoor volgens de info. Bij de gewone griep krijg ik hier nooit een bericht over. Persoonlijk voelt deze situatie nu meer als een dilemma (wat er misschien niet 1 is) tussen vertrouwen op God en voorzorgsmaatregelen nemen. Maar misschien is dit geen dilemma en bestaan beide goed naast elkaar.
En ja, daarom sta ik er anders in (even los van het geestelijke aspect) dan mijn echtgenoot.
Mij geeft het rust om te gehoorzamen aan degene die over me gesteld zijn en ben ik verwonderd wat er op gang komt aan initiatieven op het gebied van gebed en elkaar bij staan.
Een waarschuwing van God...ja...tegelijk gebeurt er geestelijk ook wat en juist op plaatsen en bij mensen waar ik het niet verwacht had.
'Stil mijn ziel, wees stil.....'
Maar dan krijg je normaal toch een uitnodiging voor een griep prik? @Zeeuw
Vandaag was ik voor 1 product (geen wc papier) naar de winkel getogen maar alle schappen hiervan waren leeggeroofd. Echt storend want ik had het nodig terwijl anderen nu - onnodig - voor maanden hebben ingekocht.Tiberius schreef:Vandaag constateerde ik wel dat er flink gehamsterd werd. Mensen reden soms met hele karren vol met toiletpapier. Ook de paracetamol was op.
De Aldi in Alphen aan den Rijn had zojuist nog hele stapels.
Ik ook. En dit jaar heb ik geen griepprik gehaald maar ben overgegaan op het slikken van hogere doseringen vitamine C.Zeeuw schreef:Wat voor mij nu wel begint mee te spelen is het feit dat ik, als aangeboren hartpatiënt, voor dit virus wel tot de risicogroep behoor volgens de info. Bij de gewone griep krijg ik hier nooit een bericht over. Persoonlijk voelt deze situatie nu meer als een dilemma (wat er misschien niet 1 is) tussen vertrouwen op God en voorzorgsmaatregelen nemen. Maar misschien is dit geen dilemma en bestaan beide goed naast elkaar.
En de griepprik zou toch niet van nut zijn geweest in dit geval.
Die krijg ik ook, maar ik kreeg geen oproep meer achteraf, i.t.t. de bevolkingsonderzoeken.Chrisje72 schreef:Maar dan krijg je normaal toch een uitnodiging voor een griep prik? @Zeeuw
Als je daar niet op reageert krijg je nog een brief en als je nog steeds niet reageert word je gebeld.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... et-covid19
Een 16-jarige jongen uit Breda is besmet met het coronavirus en ligt op dit moment onder narcose op de intensive care van het Erasmus MC-Sophia Kinderziekenhuis. Dat bevestigt de GGD na vragen van RTL Nieuws. De familie van de jongen roept heel Nederland op: "Word wakker en neem dit virus serieus."
Een 16-jarige jongen uit Breda is besmet met het coronavirus en ligt op dit moment onder narcose op de intensive care van het Erasmus MC-Sophia Kinderziekenhuis. Dat bevestigt de GGD na vragen van RTL Nieuws. De familie van de jongen roept heel Nederland op: "Word wakker en neem dit virus serieus."
Blijkbaar niet. Schijnt met het soort afwijking vs griep te maken te hebben.Chrisje72 schreef:Maar dan krijg je normaal toch een uitnodiging voor een griep prik? @Zeeuw
Er is wel weer een Aldi in Breda overvallen, hoor ik net; ik weet niet of dat was om te hamsteren.
Re: RE: Re: Wuhan virus
We zijn naar 4 supermarkten geweest voor brood, maar heb nog net 3 zakken witte bollen mee kunnen nemen. Verder alles op en helaas in dit geval is ook het laatste brood uit mijn vriezer op.Habitat schreef:Vandaag was ik voor 1 product (geen wc papier) naar de winkel getogen maar alle schappen hiervan waren leeggeroofd. Echt storend want ik had het nodig terwijl anderen nu - onnodig - voor maanden hebben ingekocht.Tiberius schreef:Vandaag constateerde ik wel dat er flink gehamsterd werd. Mensen reden soms met hele karren vol met toiletpapier. Ook de paracetamol was op.
Broodbakmixen, bloem en meel waren ook op.
-
- Verbannen
Als er gehamsterd wordt, is er ook meer omzet, dus waarschijnlijk heeft die overvaller gedacht dat er ook meer geld te halen viel, denk ik.Tiberius schreef:Er is wel weer een Aldi in Breda overvallen, hoor ik net; ik weet niet of dat was om te hamsteren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ze doen alles met pin hier.Jantje schreef:Als er gehamsterd wordt, is er ook meer omzet, dus waarschijnlijk heeft die overvaller gedacht dat er ook meer geld te halen viel, denk ik.Tiberius schreef:Er is wel weer een Aldi in Breda overvallen, hoor ik net; ik weet niet of dat was om te hamsteren.
- J.C. Philpot
De UK benaderd het virus op een andere manier als het vasteland:
21 overledenen (vrijdag: 11) en 342 nieuwe bevestigde besmettingen (totaal: 1.140). De Britse regering hanteert een 'kudde-immuniteitsstrategie', die ervan uitgaat dat zo'n 60 procent van de bevolking het virus krijgt en immuniteit ontwikkelt. De wereldgezondheidsorganisatie WHO leverde zaterdag stevige kritiek op die benadering.
Bron: nu.nl
21 overledenen (vrijdag: 11) en 342 nieuwe bevestigde besmettingen (totaal: 1.140). De Britse regering hanteert een 'kudde-immuniteitsstrategie', die ervan uitgaat dat zo'n 60 procent van de bevolking het virus krijgt en immuniteit ontwikkelt. De wereldgezondheidsorganisatie WHO leverde zaterdag stevige kritiek op die benadering.
Bron: nu.nl
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Dat lijkt me dan een goede reden om de grenzen met GB te sluiten. Ik ben wel heel benieuwd of het ook tot Italiaanse toestanden leidt. De temperaturen gaan omhoog. Van een afstand bezien, is het een interessant experiment.