Wedergeboorte of schijngeboorte [2]

GGBeroopingswerk

Re: Wedergeboorte of schijngeboorte

Bericht door GGBeroopingswerk »

Tiberius schreef:
GGBeroopingswerk schreef:Wat ik graag zou willen horen van de groep die het met ds. Moerkerken eens zijn: Mag een kindeke in de genade (die dus wel wedergeboren is jullie optiek, maar Christus niet kent) wel of niet deelnemen aan het Heilig Avondmaal?
Niet mogen is wat sterk uitgedrukt, want daar kan een ander mens niets over zeggen. Maar ik geloof niet, dat voor hem het avondmaal is ingesteld.
Als je antwoord 81 van de HC in beschouwing neemt, dat zegt, dat het avondmaal des Heeren is ingesteld voor degenen, die zichzelven vanwege hun zonden mishagen, en nochtans vertrouwen, dat deze hun om Christus' wil vergeven zijn, dan kan je stellen, dat ze het eerste wel kennen (zelfmishagen), maar het tweede niet.
Het Heilig Avondmaal is ingesteld ter versterking van het geloof. Dan is het toch vreemd dat juist de 'kinderkens' niet mogen eten? Dat dat pas mag als je tot de jongelingen hoort?
Is het dan niet logischer in de lijn van ds. Kort te stellen: Wie leeft, mag eten.
klever

Bericht door klever »

evjl zegt, dat als je ds. Kort vraagt er nog velen zullen zijn die zijn leer ook verkondigen. : ,rLees maar in zijn boek op blz. 18 :".........De predikers van vrije genade lijken te ontbreken. Het wordt nog wel genoemd hier en daar, maar de zaken worden maar weinig verklaard. Bijna overal lijkt men zijn levenshuis op zandgrond te willen bouwen.........." enz. Dus volgens ds. Kort zijn dat er echt geen groot aantal, nee alleen op de woeste weg wordt het geluid nog gehoord, hij participeert daar ook volop met zijn predikatie's zelfs met zijn foto prijkt hij op deze site, bedroevend.
op de weg naar de vrijstad staan geen rustbankjes
klever

Bericht door klever »

GGBeroopingswerk schreef:Wat ik graag zou willen horen van de groep die het met ds. Moerkerken eens zijn: Mag een kindeke in de genade (die dus wel wedergeboren is jullie optiek, maar Christus niet kent) wel of niet deelnemen aan het Heilig Avondmaal?
wat is een kindeke in de genade?
Wat het avondmaal betreft wat moet iemand die geen kennis aan Christus heeft aan het avondmaal doen?
GGBeroopingswerk

Bericht door GGBeroopingswerk »

knip

Klopt, Thomas Boston participeert er ook volop. Zelfs met zijn foto! Of nee, schilderij. Ik zal hem er eens op aanspreken!

Denk alsjeblieft na voor je zulke beschuldigingen uit. Wie zegt dat hij dit zelf doet? Zulke beschuldigingen moet je eerst even toetsen aan de HC over het 9e gebod.
Cees

Bericht door Cees »

-knip- geen insinuaties over dominees.
mvg modteam
Marieke

Bericht door Marieke »

GGBeroopingswerk schreef:
Tiberius schreef:
Niet mogen is wat sterk uitgedrukt, want daar kan een ander mens niets over zeggen. Maar ik geloof niet, dat voor hem het avondmaal is ingesteld.
Als je antwoord 81 van de HC in beschouwing neemt, dat zegt, dat het avondmaal des Heeren is ingesteld voor degenen, die zichzelven vanwege hun zonden mishagen, en nochtans vertrouwen, dat deze hun om Christus' wil vergeven zijn, dan kan je stellen, dat ze het eerste wel kennen (zelfmishagen), maar het tweede niet.
Het Heilig Avondmaal is ingesteld ter versterking van het geloof. Dan is het toch vreemd dat juist de 'kinderkens' niet mogen eten? Dat dat pas mag als je tot de jongelingen hoort?
Is het dan niet logischer in de lijn van ds. Kort te stellen: Wie leeft, mag eten.
En wanneer weet je dat je leeft? Kijk even in mijn posting hieronder, daar schreef ik dat ook.
Toch pas als je kennis aan Christus mag hebben?
Dat wil niet zeggen dat de Heere die wedergeboorte dan al niet eerder gewerkt kan hebben, maar het Fundament is en blijft Christus. Dat hebben wij steeds gezegd, dat zegt ds. Moerkerken ook.
klever

Bericht door klever »

Tiberius schreef:
logisch, die dood is heeft geen behoefte aan eten en kan ook niet eten
klever

Bericht door klever »

Knip, geen insinuaties over dominees.
Gerson

Bericht door Gerson »

Gerson schreef:Klevers vroeg een paar postings terug naar een paar voorbeelden van het van 2 walletjes eten van de uitgever Vermeulen.
Ik weet niet of je het boek:' De koopman van Axel ' hebt
Daarin beschrijft Vermeulen
op blz34 hoe God hem (Mieras) arresteerde
Op blz46 hoe God hem het Middel openbaarde
Op blz64 en 65 hoe hij vrijgesproken werd van schuld en straf en een recht kreeg op het eeuwige leven

Kan je het allemaal nog een beetje volgen.....?
Dit is niet zo moeilijk te volgen hoor!
op blz34 hoe God hem (Mieras) arresteerde >> De Heilige Geest overtuigde Mieras van zijn zonden

Op blz46 hoe God hem het Middel openbaarde
Op blz64 en 65 hoe hij vrijgesproken werd van schuld en straf en een recht kreeg op het eeuwige leven >> Eén van deze twee zal de openbaring van Christus, de wedergeboorte, het begin van het ware leven zijn geweest.
De vraag was niet of je de bekering van Mieras wilde fileren als samenvaldrijver dan wel embryotheoloog, maar of je ds Korts geschrijf over ds Mieras nog kon volgen.
klever

Bericht door klever »

klever schreef:evjl zegt, dat als je ds. Kort vraagt er nog velen zullen zijn die zijn leer ook verkondigen. : ,rLees maar in zijn boek op blz. 18 :".........De predikers van vrije genade lijken te ontbreken. Het wordt nog wel genoemd hier en daar, maar de zaken worden maar weinig verklaard. Bijna overal lijkt men zijn levenshuis op zandgrond te willen bouwen.........." enz. Dus volgens ds. Kort zijn dat er echt geen groot aantal, knip
Klopt, Thomas Boston participeert er ook volop. Zelfs met zijn foto! Of nee, schilderij. Ik zal hem er eens op aanspreken!

Denk alsjeblieft na voor je zulke beschuldigingen uit. Wie zegt dat hij dit zelf doet? Zulke beschuldigingen moet je eerst even toetsen aan de HC over het 9e gebod.
de pot verwijt de ketel ds. Kort weet dat!
Thomas Boston kan er niet meer tegen ageren want dan had hij dat zeker gedaan.
Cees

Bericht door Cees »

klever schreef:
Cees schreef:
klever schreef:evjl zegt, dat als je ds. Kort vraagt er nog velen zullen zijn die zijn leer ook verkondigen. : ,rLees maar in zijn boek op blz. 18 :".........De predikers van vrije genade lijken te ontbreken. Het wordt nog wel genoemd hier en daar, maar de zaken worden maar weinig verklaard. Bijna overal lijkt men zijn levenshuis op zandgrond te willen bouwen.........." enz. Dus volgens ds. Kort zijn dat er echt geen groot aantal, nee alleen op de woeste weg wordt het geluid nog gehoord, hij participeert daar ook volop met zijn predikatie's zelfs met zijn foto prijkt hij op deze site, bedroevend.
Ds. Kort participeert helemaal niet. Het is bekend dat de eigenaar van dewoesteweg foto's en ook predikaties zonder toestemming plaatst.
Ds. Kort weet drommels goed dat hij op deze site participeert, want hij is daar al nadrukkelijk op gewezen. Als hij aangeeft dat hij dat niet wil is Kleen verplicht om het te verwijderen, maar ds. Kort wil dat wel.
Heb jij dit uit de mond van ds Kort zelf gehoord? Anders moet je dit terugnemen, want dan valt dit in de categorie laster.

Er is namelijk een familie bezig geweest om preken van die site af te krijgen en publiekelijk is er op gewezen dat de site in overtreding is, uiteindelijk zijn de preken na een lange periode er af gehaald. Maar nog duikt er af en toe een preek op die er niet hoort, maar die verdwijnen pas dan als er weer een mail is verstuurd. Er zijn ook predikanten die hun schouders ophalen omdat hun preken daar staan, omdat het te veel tijd en werk kost om ze er af te laten halen.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

klever schreef:Ds. Kort participeert helemaal niet. Het is bekend dat de eigenaar van dewoesteweg foto's en ook predikaties zonder toestemming plaatst.
Ds. Kort weet drommels goed dat hij op deze site participeert, want hij is daar al nadrukkelijk op gewezen. Als hij aangeeft dat hij dat niet wil is Kleen verplicht om het te verwijderen, maar ds. Kort wil dat wel.[/quote]
Ds Kort heef geen internet:

Ds. A. Kort, predikant van de Oud Gereformeerde Gemeente in Krimpen aan den IJssel, heeft een computer. Hij vatte het plan op om een abonnement op gefilterd internet te nemen, zodat zijn kinderen daar voor school mee konden werken. ?Maar ik heb ervaren dat ik hierdoor geen toegang meer tot de Heere kreeg en Hem kwijtraakte. Ik werd er zelfs nog door mijn eigen zoon op gewezen, dat ik met internet de wereld in huis haalde. Ik dacht het goed te kunnen praten door te zeggen dat je er toch ook onschuldige dingen mee kon doen, zoals bankieren en via e-mail mijn stukjes voor het kerkblad versturen. Maar ik kreeg er toch wel een dreun mee voor het persoonlijke zielenleven. Ik kon er niet meer mee voor de Heere komen'', aldus de oud-gereformeerde predikant uit Krimpen aan den IJssel.

Je kunt er dus niet vanuit gaan dat hij precies weet van voor site "de woeste weg" is. Je uitspraak "maar ds. Kort wil dat wel" is een insinuatie, waarvan je niet weet of die op waarheid berust. Zaken insinueren die je niet weer vind ik onrespectvol, zeker naar Gods knechten. Dit is overigens ook tegen de forumregels.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gerson

Bericht door Gerson »

klever schreef:
Cees schreef:
klever schreef:evjl zegt, dat als je ds. Kort vraagt er nog velen zullen zijn die zijn leer ook verkondigen. : ,rLees maar in zijn boek op blz. 18 :".........De predikers van vrije genade lijken te ontbreken. Het wordt nog wel genoemd hier en daar, maar de zaken worden maar weinig verklaard. Bijna overal lijkt men zijn levenshuis op zandgrond te willen bouwen.........." enz. Dus volgens ds. Kort zijn dat er echt geen groot aantal, nee alleen op de woeste weg wordt het geluid nog gehoord, hij participeert daar ook volop met zijn predikatie's zelfs met zijn foto prijkt hij op deze site, bedroevend.
Ds. Kort participeert helemaal niet. Het is bekend dat de eigenaar van dewoesteweg foto's en ook predikaties zonder toestemming plaatst.
Ds. Kort weet drommels goed dat hij op deze site participeert, want hij is daar al nadrukkelijk op gewezen. Als hij aangeeft dat hij dat niet wil is Kleen verplicht om het te verwijderen, maar ds. Kort wil dat wel.
Volgens mij staat er een stukje op Kleens site dat de kerkenraad van de ogg van Krimpen aan de IJssel nadrukkelijk toestemming heeft gegeven voor het plaatsen van ds Korts preken
klever

Bericht door klever »

Cees schreef:
klever schreef:
Cees schreef:
Heb jij dit uit de mond van ds Kort zelf gehoord? Anders moet je dit terugnemen, want dan valt dit in de categorie laster.

Er is namelijk een familie bezig geweest om preken van die site af te krijgen en publiekelijk is er op gewezen dat de site in overtreding is, uiteindelijk zijn de preken na een lange periode er af gehaald. Maar nog duikt er af en toe een preek op die er niet hoort, maar die verdwijnen pas dan als er weer een mail is verstuurd. Er zijn ook predikanten die hun schouders ophalen omdat hun preken daar staan, omdat het te veel tijd en werk kost om ze er af te laten halen.
70 preken op mp3 kun je toch niet bestempelen als: af en toe duikt er een op?
Cees

Bericht door Cees »

klever schreef:
Cees schreef:

70 preken op mp3 kun je toch niet bestempelen als: af en toe duikt er een op?
Beter lezen ........

ik neem aan dat jij het dus niet uit de mond van ds Kort hebt gehoord en dat je een eigen aanname hebt geplaatst.
Gesloten