De GG op Urk nodigt iedereen uit, en hoopt zo uit te komen met de gezinnen dat ze anderhalve meter kunnen handhaven. Dat is toch anders dan de gemeente opdelen in 3 diensten. Volgens mij heb je dan gewoon minder oog voor de geldende adviezen, en neem je de maatregelen gewoon minder serieus.Herman schreef:De media stonden overigens zondag voor beide kerkgebouwen. De OGG ligt op een steenworp afstand. Ook de kerkenraad van de GG had oog voor verschillende factoren, die worden alleen niet als geldig gezien terwijl eerdere verhalen van een maand of 3 a 6 terug draaiden om een set aan maatregelen en toen viel de ophef mee.Henk J schreef:Maar er blijft een verschil zitten tussen iedereen uitnodigen of de gemeente verdelen. Ik dacht trouwens dat ze in Krimpen ongeveer 50% van de capaciteit benutten. En je moet ook geluk hebben. Ik begreep dat de OGG op Urk al langere tijd gewoon vol zit, niemand over gehoord.
Maar inderdaad, de media zoekt altijd wel een kerk op. De vraag is, wat vind je als kerkenraad verantwoord? Waar leg je de grens? Daar gaat elke gemeente anders mee om.
De OGG op Urk doet dit al langer, de hele gemeente uitnodigen, maar is onder de radar gebleven. Als de media er dan rondloopt op zondagochtend valt die kerk natuurlijk ook gelijk op, maar daar is lang niet zoveel ophef over als over de Sionkerk. Terwijl zij dit beleid al langer voeren.