Echt bar ja.KDD schreef: Behalve als je amerikaan ben natuurlijk. Op die leeftijd wordt je nog president …

Echt bar ja.KDD schreef: Behalve als je amerikaan ben natuurlijk. Op die leeftijd wordt je nog president …
En ook nuchterheid en openheid zou helpen. Ik denk weleens dat een deel van de predikanten beroepen ongeveer hetzelfde ervaart als dat een maat met ongeveer dezelfde job (Erskinees schreef:Helaas is er in de GG geen kerkordelijke mogelijkheid om een beroepingspauze aan te vragen. Dat zou zulke zaken kunnen voorkomen.Job schreef: Even hierheen gehaald. Wel weer GG-gerelateerd, maar het is niet anders.
Met de mond belijd ik dat als God roept, Zijn knechten zeker zullen volgen. Hoe dan ook, wanneer dan ook. Toch merk ik dat ik mijn hart er niet helemaal in mee krijg wanneer ik zie dat een ds. Van Aalst nog is beroepen, terwijl hij al een eigen woning heeft gekocht. Is dat niet ook gewoon een signaal van zo'n predikant? Dan ben je 73 jaar, mag het ook?
Ik denk dat het ook aan het aantal beroepen ligt.Job schreef:En ook nuchterheid en openheid zou helpen. Ik denk weleens dat een deel van de predikanten beroepen ongeveer hetzelfde ervaart als dat een maat met ongeveer dezelfde job (Erskinees schreef:Helaas is er in de GG geen kerkordelijke mogelijkheid om een beroepingspauze aan te vragen. Dat zou zulke zaken kunnen voorkomen.Job schreef: Even hierheen gehaald. Wel weer GG-gerelateerd, maar het is niet anders.
Met de mond belijd ik dat als God roept, Zijn knechten zeker zullen volgen. Hoe dan ook, wanneer dan ook. Toch merk ik dat ik mijn hart er niet helemaal in mee krijg wanneer ik zie dat een ds. Van Aalst nog is beroepen, terwijl hij al een eigen woning heeft gekocht. Is dat niet ook gewoon een signaal van zo'n predikant? Dan ben je 73 jaar, mag het ook?) tegen me zegt: "Joh, we hebben nog een vacature in ons bedrijf. Overweeg het eens! " Dat overwegen doe ik, al dan niet biddend en net naar gelang mijn persoonlijke omstandigheden. Soms/vaak is het ook gewoon geen optie. Punt.
Met het uitbrengen van beroepen idem dito: gaat er ook denk ik minder geestelijk aan toe dan hoe het was bedoeld (al vraag ik me gelijk af: was het zo bedoeld? Paulus handelde heel zakelijk met z'n beroep). Het zou enorm helpen als predikanten daar eens wat opener over kunnen en durven zijn. Maarja...ze doen er meestal maar het zwijgen toe om geen vermoedens en geruchten te stimuleren.
Da's Zeeuws, johrefo schreef:Wat zijn gelederingen?
flankenrefo schreef:Wat zijn gelederingen?
Daar hangen je gordijnen aan toch?refo schreef:Wat zijn gelederingen?
Zeker. Eentje voor de linkerkant en eentje voor de rechterkant van het raam. En als je ze dicht schuift, kom je in het midden uit.huisman schreef:Daar hangen je gordijnen aan toch?refo schreef:Wat zijn gelederingen?
Kijk, de kerkelijke weg. Eindelijk. Want daar wordt altijd naar verwezen van bovenaf.GerefGemeente-lid schreef:Ik las zojuist in de Saambinder het classisverslag van de classisvergadering in Utrecht, begin oktober. Er is een amendement cq. oproep doorgestuurd naar de Particuliere Synode over de predikantennood. Ik begrijp niet helemaal de strekking van dit voorstel, maar het klinkt veelbelovend. De classis Utrecht vertegenwoordigt alle geledingen van de Gereformeerde Gemeenten, dus ik vind het hoopgevend.
Nou, ik heb goede hoop.Mistig schreef:Kijk, de kerkelijke weg. Eindelijk. Want daar wordt altijd naar verwezen van bovenaf.GerefGemeente-lid schreef:Ik las zojuist in de Saambinder het classisverslag van de classisvergadering in Utrecht, begin oktober. Er is een amendement cq. oproep doorgestuurd naar de Particuliere Synode over de predikantennood. Ik begrijp niet helemaal de strekking van dit voorstel, maar het klinkt veelbelovend. De classis Utrecht vertegenwoordigt alle geledingen van de Gereformeerde Gemeenten, dus ik vind het hoopgevend.
Zou het de GS halen?
Wel een beetje een vrije vertaling van het verslag uit de SB. Er staat namelijk dat het gaat om een instructie inzake de nood van het predikantentekort aangevuld met 1 van de 2 ingediende amendementen(t.a.v. de conceptinstructie). Niet dat het er duidelijker op wordt...GerefGemeente-lid schreef:Ik las zojuist in de Saambinder het classisverslag van de classisvergadering in Utrecht, begin oktober. Er is een amendement cq. oproep doorgestuurd naar de Particuliere Synode over de predikantennood. Ik begrijp niet helemaal de strekking van dit voorstel, maar het klinkt veelbelovend. De classis Utrecht vertegenwoordigt alle gelederingen van de Gereformeerde Gemeenten, dus ik vind het hoopgevend.
zoiets als een voorzet tot een aanzet voor een opzet?GGotK schreef:Wel een beetje een vrije vertaling van het verslag uit de SB. Er staat namelijk dat het gaat om een instructie inzake de nood van het predikantentekort aangevuld met 1 van de 2 ingediende amendementen(t.a.v. de conceptinstructie). Niet dat het er duidelijker op wordt...GerefGemeente-lid schreef:Ik las zojuist in de Saambinder het classisverslag van de classisvergadering in Utrecht, begin oktober. Er is een amendement cq. oproep doorgestuurd naar de Particuliere Synode over de predikantennood. Ik begrijp niet helemaal de strekking van dit voorstel, maar het klinkt veelbelovend. De classis Utrecht vertegenwoordigt alle gelederingen van de Gereformeerde Gemeenten, dus ik vind het hoopgevend.
Het is in ieder geval een begin. Nietwaar?Hendrikus schreef:zoiets als een voorzet tot een aanzet voor een opzet?GGotK schreef:Wel een beetje een vrije vertaling van het verslag uit de SB. Er staat namelijk dat het gaat om een instructie inzake de nood van het predikantentekort aangevuld met 1 van de 2 ingediende amendementen(t.a.v. de conceptinstructie). Niet dat het er duidelijker op wordt...GerefGemeente-lid schreef:Ik las zojuist in de Saambinder het classisverslag van de classisvergadering in Utrecht, begin oktober. Er is een amendement cq. oproep doorgestuurd naar de Particuliere Synode over de predikantennood. Ik begrijp niet helemaal de strekking van dit voorstel, maar het klinkt veelbelovend. De classis Utrecht vertegenwoordigt alle gelederingen van de Gereformeerde Gemeenten, dus ik vind het hoopgevend.