De kracht zit in de herhaling.Hendrikus schreef:En dan quoten we allemaal die enorme lap tekst erbij. Moet dat nou?

De kracht zit in de herhaling.Hendrikus schreef:En dan quoten we allemaal die enorme lap tekst erbij. Moet dat nou?
Hendrikus schreef:En dan quoten we allemaal die enorme lap tekst erbij. Moet dat nou?
Ik zal het niet quoten, maar het is van dr. P. de Vries.FlyingEagle schreef:Ik zie nergens de naam van de schrijver...
Wel een stukje waar ik het van harte mee eens ben. Soms is het nodig dat alles even goed uitgeschreven wordt
Heeft dat nu geen gestalte dan? Ik heb het nog nooit en never in een wens vorm gehoord. Maar het klinkt altijd:Als ook in de Gereformeerde Gemeenten in Nederland in de prediking het bevel van bekering en geloof echt gestalte krijgt en dat niet slechts als wens klinkt, dan verbleken verschillen over formuleringen over Gods beloften en het aanbod van genade.
Dat staat er toch echt met vette letters bovenFlyingEagle schreef:Ik zie nergens de naam van de schrijver...
Er worden veel karikaturen hierover gemaakt.Simon0612 schreef:Heeft dat nu geen gestalte dan? Ik heb het nog nooit en never in een wens vorm gehoord. Maar het klinkt altijd:Als ook in de Gereformeerde Gemeenten in Nederland in de prediking het bevel van bekering en geloof echt gestalte krijgt en dat niet slechts als wens klinkt, dan verbleken verschillen over formuleringen over Gods beloften en het aanbod van genade.
“Zo zijn wij dan gezanten van Christus wege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christus wege: laat u met God verzoenen.”
Daarnaast vergeet dr. P de Vries dat zijn eigen kerkverband ook vragen gesteld heeft aan de GG betreffende de leer van de beloften.
Ik wil je plezier niet bederven maar ik gebruik altijd Tapatalk en bij mij staat er echt geen naam boven het stukje.Hendrikus schreef:Dat staat er toch echt met vette letters bovenFlyingEagle schreef:Ik zie nergens de naam van de schrijver...
Zo zie je maar weer: een smartphone is leuk voor tussendoor, maar uiteindelijk wil je toch een serieus beeldscherm voor je neus waar alles op staatFlyingEagle schreef:Ik wil je plezier niet bederven maar ik gebruik altijd Tapatalk en bij mij staat er echt geen naam boven het stukje.Hendrikus schreef:Dat staat er toch echt met vette letters bovenFlyingEagle schreef:Ik zie nergens de naam van de schrijver...
Eens met wat je als reactie aan mij schrijft. Daar heb ik onvoldoende rekening mee gehouden.DDD schreef:Ik wil niets afdoen aan de belangrijke kwesties, maar toch nog even reageren op de punten over predikanten in de GG.
@GGotkK:
Er zijn ook predikanten die de predikantennood zo aangrijpend vinden dat ze zich beperken tot het zo goed mogelijk bedienen van enkele gemeenten. Dat brengt inderdaad mee dat ze dan niet in andere gemeenten komen, en dat is heel spijtig voor die gemeenten. Maar dat kan een heel verstandige keuze zijn. Het zegt in ieder geval niets over de vraag of ze wel of niet binnen het geheel van de GG passen.
Jouw =teken voor uitnodigen en preken is dus onterecht en daarmee vervalt je argumentatie.
Ik zie dat Jantje dit in beknopte bewoordingen ook al stelt.
@Jantje:
Er zijn enkele dominees ter rechterzijde die maar twee keer op een zondag preken. Dat kun je natuurlijk gematigde gemeenten niet verwijten en je kunt dus hun preekspreiding ook niet vergelijken zonder daarmee uitdrukkelijk rekening te houden.
@Valcke:
Natuurlijk waren Calvijn en Boston wel links, als het gaat om de meeste discussies hier op het forum. Daar kan geen twijfel over bestaan.
@Muurbloem:
Zo'n dominee zou mijns inziens afgezet moeten worden. Hoe durft hij. Geheel eens met wat Mistig daarover schrijft.
Ja dat moet wel, gisteren was nog het halve forum het eens dat de GGiN de GG links inhaalde zo ruim zou de prediking zijn. En nu hangt de vlag er weer anders bij volgens mij. Ik vraag me af hoe vaak al die toeterende mensen echt een preek luisteren van een GGiN predikant, inclusief dr. de Vries. Want het geciteerde stuk hierboven is echt grote onzin. Daar hoef je geen dr. voor te zijn om dat te kunnen concluderen.-DIA- schreef:Er worden veel karikaturen hierover gemaakt.Simon0612 schreef:Heeft dat nu geen gestalte dan? Ik heb het nog nooit en never in een wens vorm gehoord. Maar het klinkt altijd:Als ook in de Gereformeerde Gemeenten in Nederland in de prediking het bevel van bekering en geloof echt gestalte krijgt en dat niet slechts als wens klinkt, dan verbleken verschillen over formuleringen over Gods beloften en het aanbod van genade.
“Zo zijn wij dan gezanten van Christus wege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christus wege: laat u met God verzoenen.”
Daarnaast vergeet dr. P de Vries dat zijn eigen kerkverband ook vragen gesteld heeft aan de GG betreffende de leer van de beloften.
Zo'n tekst kan geciteerd worden en dat gebeurd vast ook wel, maar toe wie wordt dat gezegd, tot ontwaakte zondaren die hun zonden hebben ingeleefd? Het gaat niet om dat zo'n tekst niet genoemd wordt, maar hoe wordt deze nodiging gezien....en toegepast door de predikant...Simon0612 schreef:Heeft dat nu geen gestalte dan? Ik heb het nog nooit en never in een wens vorm gehoord. Maar het klinkt altijd:Als ook in de Gereformeerde Gemeenten in Nederland in de prediking het bevel van bekering en geloof echt gestalte krijgt en dat niet slechts als wens klinkt, dan verbleken verschillen over formuleringen over Gods beloften en het aanbod van genade.
Johann Gottfried Walther schreef:Zo'n tekst kan geciteerd worden en dat gebeurd vast ook wel, maar toe wie wordt dat gezegd, tot ontwaakte zondaren die hun zonden hebben ingeleefd? Het gaat niet om dat zo'n tekst niet genoemd wordt, maar hoe wordt deze nodiging gezien....en toegepast door de predikant...Simon0612 schreef:Heeft dat nu geen gestalte dan? Ik heb het nog nooit en never in een wens vorm gehoord. Maar het klinkt altijd:Als ook in de Gereformeerde Gemeenten in Nederland in de prediking het bevel van bekering en geloof echt gestalte krijgt en dat niet slechts als wens klinkt, dan verbleken verschillen over formuleringen over Gods beloften en het aanbod van genade.
Wet en Evangelie schreef:Maar de genade Gods in Christus (de aanbieding van Christus in het evangelie, het aanbod van genade) wordt aan alle hoorders verkondigd.