Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]
Helaas voor je... Maar dan heb je het helemaal mis!
Heb pas bijvoorbeeld ook het boek van Dr Ad Prosman belezen. Homoseksualiteit tussen Bijbel en actualiteit....
Heb pas bijvoorbeeld ook het boek van Dr Ad Prosman belezen. Homoseksualiteit tussen Bijbel en actualiteit....
Het gaat er niet om wat je nog meer hebt gelezen.
De manier waarop je DIT boek benadert geeft aan dat je vooral graag in je gelijk wordt bevestigt.
Maar volgens mij heb je wel wat met W.G. v.d. Hulst.
Al die puntjes.....
De manier waarop je DIT boek benadert geeft aan dat je vooral graag in je gelijk wordt bevestigt.
Al die puntjes.....
Die inderdaad kritisch staat tegen het denken dat o.a. ook steeds meer gangbaar wordt in christelijke en reformatorische kringen..
En dan ben ik dus benieuwd naar de onderbouwing daarvan... Niet om mijn gelijk te krijgen. Maar om gedachten hierover helder te krijgen!D
Bovenste citaat is van mij uit een eerdere post over dit boek.refo schreef:Het gaat er niet om wat je nog meer hebt gelezen.
Al die puntjes.....
Verder was van der Hulst een meesterverteller, daar heb ik inderdaad wel wat mee. Maar ik zal wat spaarzamer met mijn puntjes proberen te zijn!

He he, kom niet aan de puntjes. Daar hou ik ook van ....refo schreef:Het gaat er niet om wat je nog meer hebt gelezen.
Al die puntjes.....
dennis schreef:Oeps, net een paar dagen geleden gekocht....lien75 schreef:En wat vind jij er dan niet boeiend aan?Dodo schreef:Ik vind dat eerste hoofdstuk helemaal niet zo boeiend. Ik zou niet snel naar dit boek grijpen.
Kan jij er ons straks wat meer over vertellen?
dennis schreef:He he, kom niet aan de puntjes. Daar hou ik ook van ....refo schreef:Het gaat er niet om wat je nog meer hebt gelezen.
Al die puntjes.....

Als je de hoofdletters maar niet vergeet...dennis schreef:He he, kom niet aan de puntjes. Daar hou ik ook van ....refo schreef:Het gaat er niet om wat je nog meer hebt gelezen.
Al die puntjes.....
We zullen het maar niet over jouw d'tjes en t'tjes hebben...refo schreef:Het gaat er niet om wat je nog meer hebt gelezen.
Al die puntjes.....
En @lien75, het is Van de Hulst, zonder r dus.
Posthoorn schreef:We zullen het maar niet over jouw d'tjes en t'tjes hebben...refo schreef:Het gaat er niet om wat je nog meer hebt gelezen.
Al die puntjes.....
En @lien75, het is Van de Hulst, zonder r dus.

- Bert Mulder
- Contacteer:
Ik heb het gelezen, het is de moeite waard
Sent from my GT-P7500M using Tapatalk
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Mooi, maar wat is jou dan het meest bijgebleven van het boek?Bert Mulder schreef:Ik heb het gelezen, het is de moeite waard
Ik heb het boek binnen een paar dagen uitgelezen en vond het absoluut interessant. Alleen al het feit dat een feministische seculiere hoogleraar terechtkomt in een behoudend kerkverband. Dat gebeurt niet vaak. Maar als God werkt gebeuren er wonderen. De wijze waarop ze over de zonde denkt, met name ook over seksuele zonden, heeft me aan het denken gezet. Ze heeft een Bijbels standpunt, maar daarin liggen soms accenten die wij niet zo snel naar voren brengen.
Ik noem een voorbeeld: Ze staaft vanuit de Schrift dat de zonde van Sodom niet in de eerste plaats de homoseksualiteit was, maar veelmeer de achterliggende zonden, die wel tot dit gedrag leidden.
Wat me ook aantrok is de afkeer van de schrijfster van een oppervlakkig christendom dat - ik zeg het in mijn eigen woorden - beweert dat je dezelfde kunt blijven als je God leert kennen. Ze gaat nogal in tegen bijvoorbeeld Warren.
Natuurlijk kan ik ook best een paar kritische opmerkingen maken, maar dat doe ik niet. Per saldo heb ik zeker iets van dit boek geleerd.
Ik noem een voorbeeld: Ze staaft vanuit de Schrift dat de zonde van Sodom niet in de eerste plaats de homoseksualiteit was, maar veelmeer de achterliggende zonden, die wel tot dit gedrag leidden.
Wat me ook aantrok is de afkeer van de schrijfster van een oppervlakkig christendom dat - ik zeg het in mijn eigen woorden - beweert dat je dezelfde kunt blijven als je God leert kennen. Ze gaat nogal in tegen bijvoorbeeld Warren.
Natuurlijk kan ik ook best een paar kritische opmerkingen maken, maar dat doe ik niet. Per saldo heb ik zeker iets van dit boek geleerd.
Dank je voor je inhoudelijke reactiedennis schreef:Ik heb het boek binnen een paar dagen uitgelezen en vond het absoluut interessant. Alleen al het feit dat een feministische seculiere hoogleraar terechtkomt in een behoudend kerkverband. Dat gebeurt niet vaak. Maar als God werkt gebeuren er wonderen. De wijze waarop ze over de zonde denkt, met name ook over seksuele zonden, heeft me aan het denken gezet. Ze heeft een Bijbels standpunt, maar daarin liggen soms accenten die wij niet zo snel naar voren brengen.

Ik denk dat ik het boek ga

ik ook.lien75 schreef:Dank je voor je inhoudelijke reactiedennis schreef:Ik heb het boek binnen een paar dagen uitgelezen en vond het absoluut interessant. Alleen al het feit dat een feministische seculiere hoogleraar terechtkomt in een behoudend kerkverband. Dat gebeurt niet vaak. Maar als God werkt gebeuren er wonderen. De wijze waarop ze over de zonde denkt, met name ook over seksuele zonden, heeft me aan het denken gezet. Ze heeft een Bijbels standpunt, maar daarin liggen soms accenten die wij niet zo snel naar voren brengen.
Natuurlijk kan ik ook best een paar kritische opmerkingen maken, maar dat doe ik niet. Per saldo heb ik zeker iets van dit boek geleerd.![]()
Ik denk dat ik het boek ga
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Ongeveer hetzelfde wat ook Dennis beschrijft. Ook dat geen enkele zonde God in de weg staat. Wonderlijk zijn Zijn wegen. Vond het ook opmerkelijk hoe 'verdraagzaam' de predikant was waar ze mee in kontakt kwam.lien75 schreef:Mooi, maar wat is jou dan het meest bijgebleven van het boek?Bert Mulder schreef:Ik heb het gelezen, het is de moeite waard
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.