De lauwheid.Jantje schreef:Welk ander oordeel bedoel je?Ad Anker schreef:(...) Het is de lauwheid van de kerken zelf geweest waardoor deze situatie is ontstaan. En dat is weer onderdeel van een ander oordeel.
Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Ik denk niet dat ik het begrijp, maar dat hoeft ook niet. Dat ik het vaak een inconsequent standpunt vindt, zal ook niet door iedereen begrepen worden.
Maar goed, dit voert misschien inderdaad te ver in dit topic.
Maar goed, dit voert misschien inderdaad te ver in dit topic.
Afgeleid van een on topic opmerking.Jantje schreef: Dit is niet het juiste draadje. Ik zeg het maar even, ondanks dat ik geen moderator ben.
-
- Verbannen
Jawel. Maar je schrijft dat dát onderdeel is van een ander oordeel. Dus mijn vraag is, wélk ander oordeel is er dan nog meer?Ad Anker schreef:De lauwheid.Jantje schreef:Welk ander oordeel bedoel je?Ad Anker schreef:(...) Het is de lauwheid van de kerken zelf geweest waardoor deze situatie is ontstaan. En dat is weer onderdeel van een ander oordeel.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ja is oneerlijk geregeld. In British Columbia en Manitoba. In BC mogen de kerken ook geen klein percentage van de kerkgebouw vullen en dat is het oneerlijke probleem. Maar ik geloof niet dat er in BC een ref kerk is die net als in Urk en de Veluwe zoveel mensen wil toelaten! Dat is echt een verschil met de rebellerende kerken in HollandAd Anker schreef: Ik las gisteren wel over Canada. Daar worden hoge boetes opgelegd terwijl horeca en pretparken open zijn. Daar wordt het wel gezien als 'verdrukking'.
Laatst gewijzigd door KB_ op 30 mar 2021, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
-
- Verbannen
Jaja, zo lust ik er nog wel een paar.Ad Anker schreef:Afgeleid van een on topic opmerking.Jantje schreef: Dit is niet het juiste draadje. Ik zeg het maar even, ondanks dat ik geen moderator ben.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Hoe zijn de rechten van de kerken daar in de grondwet geregeld? Ik las gisteren van een kerk met 1700 plaatsen waar ruim 250 mensen werden toegelaten. Dat werd beboet. Schijnt dus niet te mogen? Toch rebellie?KB_ schreef:Ja is oneerlijk geregeld. In British Columbia en Manitoba. In BC mogen de kerken ook geen klein percentage van de kerkgebouw vullen en dat is het oneerlijke probleem. Maar ik geloof niet dat er in BC een ref kerk is die net als in Urk en de Veluwe zoveel mensen wil toelaten! Dat is echt een verschil met de rebellerende kerken in HollandAd Anker schreef: Ik las gisteren wel over Canada. Daar worden hoge boetes opgelegd terwijl horeca en pretparken open zijn. Daar wordt het wel gezien als 'verdrukking'.
Waarom hier rebellie? Urk en Krimpen zijn juist toch niet aan het rebelleren? Ze doen niets wat niet mag. Dat ze de publieke opinie tegen hebben en zich niet aan adviezen houden is een ander verhaal.
Ik lees in Duitsland ook geen max aantal:
"In de gezamenlijke resolutie van federale regering en die van de deelstaten staat letterlijk: “Diensten in kerken, synagogen en moskeeën en bijeenkomsten van andere religieuze gemeenschappen zijn alleen toegestaan onder de volgende voorwaarden: de minimale afstand van 1,5 meter wordt gehandhaafd, maskers zijn verplicht, zelfs op het plein, samenzang is verboden.”
"In de gezamenlijke resolutie van federale regering en die van de deelstaten staat letterlijk: “Diensten in kerken, synagogen en moskeeën en bijeenkomsten van andere religieuze gemeenschappen zijn alleen toegestaan onder de volgende voorwaarden: de minimale afstand van 1,5 meter wordt gehandhaafd, maskers zijn verplicht, zelfs op het plein, samenzang is verboden.”
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ad Anker schreef:Hoe zijn de rechten van de kerken daar in de grondwet geregeld? Ik las gisteren van een kerk met 1700 plaatsen waar ruim 250 mensen werden toegelaten. Dat werd beboet. Schijnt dus niet te mogen? Toch rebellie?KB_ schreef:Ja is oneerlijk geregeld. In British Columbia en Manitoba. In BC mogen de kerken ook geen klein percentage van de kerkgebouw vullen en dat is het oneerlijke probleem. Maar ik geloof niet dat er in BC een ref kerk is die net als in Urk en de Veluwe zoveel mensen wil toelaten! Dat is echt een verschil met de rebellerende kerken in HollandAd Anker schreef: Ik las gisteren wel over Canada. Daar worden hoge boetes opgelegd terwijl horeca en pretparken open zijn. Daar wordt het wel gezien als 'verdrukking'.
Waarom hier rebellie? Urk en Krimpen zijn juist toch niet aan het rebelleren? Ze doen niets wat niet mag. Dat ze de publieke opinie tegen hebben en zich niet aan adviezen houden is een ander verhaal.
De rebellie ligt hierin dat in Krimpen een brief is gestuurd waarin gevraagd is zich aan de adviezen te houden. Nadat via pers plannen naar buiten lekte. In Urk zit de rebellie hierin dat er zelfstandig besloten us coronamaatregelen los te laten. Eerder zei ik al. Er zijn genoeg gemeenten waar wel zonder gedoe meer mensen dan 30 in de kerk zaten. Kennelijk is dat mogelijk. Zonder rebellerende over te komen. Maar handel verstandig. En ga niet provocerend te werk. En daar zat ook de rebellie in. Het een en ander kwam nogal provocerend over. Terwijl ik echt ook vind dat de kerk lauw was *aan de andere kant vorig jaar maart dacht iedereen dat alles sneller normaal zou zijn.
En ik denk dat met verstandige maatregelen er inderdaad meer mogelijk is dan nu ( dit kalenderjaar 2 keer fysiek dienst bij mogen wonen) en ik weet ook dat er gemeenten zijn waar dat mogelijk is. Ad Anker hoevaak mogen jullie fysiek naar de kerk?
Eens in de 6 diensten momenteel.
Het is natuurlijk een utopie om te denken dat de media zich hier niet in vastbijten. Als ze niet in Urk of Krimpen zouden zitten, dan wel in Staphorst, Barneveld of een andere aansprekende kerk met refosignatuur waar de uitnodigingen op 33% of 50% van het totaal van de gemeente per dienst liggen.
Nou nou janneman...Jantje schreef:Jaja, zo lust ik er nog wel een paar.Ad Anker schreef:Afgeleid van een on topic opmerking.Jantje schreef: Dit is niet het juiste draadje. Ik zeg het maar even, ondanks dat ik geen moderator ben.

Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
Maar er blijft een verschil zitten tussen iedereen uitnodigen of de gemeente verdelen. Ik dacht trouwens dat ze in Krimpen ongeveer 50% van de capaciteit benutten. En je moet ook geluk hebben. Ik begreep dat de OGG op Urk al langere tijd gewoon vol zit, niemand over gehoord.Herman schreef:Het is natuurlijk een utopie om te denken dat de media zich hier niet in vastbijten. Als ze niet in Urk of Krimpen zouden zitten, dan wel in Staphorst, Barneveld of een andere aansprekende kerk met refosignatuur waar de uitnodigingen op 33% of 50% van het totaal van de gemeente per dienst liggen.
Maar inderdaad, de media zoekt altijd wel een kerk op. De vraag is, wat vind je als kerkenraad verantwoord? Waar leg je de grens? Daar gaat elke gemeente anders mee om.
De media stonden overigens zondag voor beide kerkgebouwen. De OGG ligt op een steenworp afstand. Ook de kerkenraad van de GG had oog voor verschillende factoren, die worden alleen niet als geldig gezien terwijl eerdere verhalen van een maand of 3 a 6 terug draaiden om een set aan maatregelen en toen viel de ophef mee.Henk J schreef:Maar er blijft een verschil zitten tussen iedereen uitnodigen of de gemeente verdelen. Ik dacht trouwens dat ze in Krimpen ongeveer 50% van de capaciteit benutten. En je moet ook geluk hebben. Ik begreep dat de OGG op Urk al langere tijd gewoon vol zit, niemand over gehoord.
Maar inderdaad, de media zoekt altijd wel een kerk op. De vraag is, wat vind je als kerkenraad verantwoord? Waar leg je de grens? Daar gaat elke gemeente anders mee om.
Onzin hier in ... gaat in de ger gem al maanden veel meer mensen naar de kerk. En doordat er meerdere diensten zijn. Kan iedereen 1 keer per zondag. En reken maar dat hier de refo's niet positief worden bejegend. Maar dit kan zonder groot gedoe. En zo op meerdere plaatsen.Herman schreef:Het is natuurlijk een utopie om te denken dat de media zich hier niet in vastbijten. Als ze niet in Urk of Krimpen zouden zitten, dan wel in Staphorst, Barneveld of een andere aansprekende kerk met refosignatuur waar de uitnodigingen op 33% of 50% van het totaal van de gemeente per dienst liggen.
De media zat er al bovenop door allerlei andere onverkwikkelijke toestanden.