Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Inderdaad een interessante gedachte. Rampen zijn niet oneindig omdat lankmoedigheid en geduld deugden Gods zijn. Ook ziekte is een sprake Gods, terwijl genezing niet altijd lijdt tot bekering.Panny schreef: Ik vind dat wel interessant om verder over na te denken.
Dus:
- Een ramp is een straf van God.
- Er is alleen uitkomst door wederkeer en verootmoediging tot God.
Maar wat als er geen wederkeer en verootmoediging komt? Dan zouden alle rampen op aarde oneindig duren?
En wat betekent het als een ramp 'opgelost' wordt zonder wederkeer en verootmoediging?
Geeft God alleen de ramp of in dit geval ook de 'oplossing'?
En geldt dit alleen voor rampen op grote schaal, of ook voor 'kleine' rampen in elk persoonlijk leven?
Ik denk dat het grootste oordeel dat een land kan treffen te lezen is in Romeinen 1:18-32
"Daarom heeft God hen overgegeven..."
En voor dat oordeel helpt geen enkele 'menselijke oplossing'.
Ook dat is een mening. Tussen het weer samenkomen en het stillen van de sprake Gods past geen = teken.GGotK schreef: Daarom is het zo erg dat kerken vooruit willen lopen op wanneer God deze sprake Zelf zal stillen.
Verkeerde topic maar wel zorgelijk ja.Wim Anker schreef:https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... anden.html
Zo simpel wordt het niet.....
Als je het niet samenkomen/het verstrooid zijn niet onder de sprake/straf Gods wilt laten vallen, klopt dat ja.Ad Anker schreef:Ook dat is een mening. Tussen het weer samenkomen en het stillen van de sprake Gods past geen = teken.GGotK schreef: Daarom is het zo erg dat kerken vooruit willen lopen op wanneer God deze sprake Zelf zal stillen.
Er wordt af en toe gedaan alsof de adviezen van de overheid in Nederland samenvallen met die in Noord-Korea. Wat een verdrukking toch, als er wordt aangedrongen om de erediensten te verplaatsen naar het internet.
Precies, áls. Laat ik het daar nu fundamenteel mee oneens zijn. Het is de lauwheid van de kerken zelf geweest waardoor deze situatie is ontstaan. En dat is weer onderdeel van een ander oordeel.GGotK schreef:Als je het niet samenkomen/het verstrooid zijn niet onder de sprake/straf Gods wilt laten vallen, klopt dat ja.Ad Anker schreef:Ook dat is een mening. Tussen het weer samenkomen en het stillen van de sprake Gods past geen = teken.GGotK schreef: Daarom is het zo erg dat kerken vooruit willen lopen op wanneer God deze sprake Zelf zal stillen.
Maar diezelfde mensen willen als ze ziek zijn wel vaak tot het uiterste behandeld worden. Zijn die behandelingen en de gebruikte medicijnen dan wel onder Gods voorzienigheid tot stand gekomen?Ad Anker schreef:Omdat er mensen zijn de vaccinatie zijn als in strijd met het geloof in Gods voorzienigheid. Dus ik begrijp wel dat bij die mensen vaccinatie niet de uitkomst is.Profesto schreef:Ik begrijp niet waarom de uitkomst na een weg van wederkeer en verootmoediging niet een vaccinatie kan zijn.Ad Anker schreef:Nee, dat is echt niet eerlijk. Je gaat dan helemaal voorbij aan de pandemie als sprake Gods waar het antwoord op moet zijn wederkeer en verootmoediging. En in sommige denominaties wordt het licht aan het einde van de tunnel gekoppeld aan Gods barmhartigheid en trouw voor een wederstrevig volk. In een weg van wederkeer en verootmoediging is er uitkomst te verwachten. En dat staat haaks op de boodschap van de vaccinatie lobby.Ambtenaar schreef: En daarmee ontkent men het simpele feit dat vaccineren werkt.
Als je hier geen oog voor wil hebben kom je tot uitspraken die jij doet.
Prachtig middel dat God ons geeft om de pandemie te beëindigen.
Waar in de media heb je vanuit kerken zelf horen spreken over verdrukking? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik kan dat gemist hebben.Marco schreef:Er wordt af en toe gedaan alsof de adviezen van de overheid in Nederland samenvallen met die in Noord-Korea. Wat een verdrukking toch, als er wordt aangedrongen om de erediensten te verplaatsen naar het internet.
Ik las gisteren wel over Canada. Daar worden hoge boetes opgelegd terwijl horeca en pretparken open zijn. Daar wordt het wel gezien als 'verdrukking'.
Ik ken(de) juist mensen die dat niet willen omdat ze beseffen dat hun leven in Gods hand is. Verder is het Bijbels om de middelen te gebruiken in geval van ziekte.Profesto schreef:
Maar diezelfde mensen willen als ze ziek zijn wel vaak tot het uiterste behandeld worden. Zijn die behandelingen en de gebruikte medicijnen dan wel onder Gods voorzienigheid tot stand gekomen?
Dit is zeker niet altijd het geval, al is het best goed om je als gezindte hierop te bezinnen. Maar belangrijker vind ik nu de vraag of je wel begrepen hebt waar de bezwaren tegen vaccinatie liggen voor degenen die zich beroepen op het geloof in Gods voorzienigheid?Profesto schreef:Maar diezelfde mensen willen als ze ziek zijn wel vaak tot het uiterste behandeld worden. Zijn die behandelingen en de gebruikte medicijnen dan wel onder Gods voorzienigheid tot stand gekomen?Ad Anker schreef:Omdat er mensen zijn de vaccinatie zijn als in strijd met het geloof in Gods voorzienigheid. Dus ik begrijp wel dat bij die mensen vaccinatie niet de uitkomst is.
Dat mag je met me oneens zijn, dat zal ook vast niet de laatste keer zijn. De lijn van ds Kersten in deze heb je in ieder geval verlaten, waarvan akte.Ad Anker schreef:Precies, áls. Laat ik het daar nu fundamenteel mee oneens zijn. Het is de lauwheid van de kerken zelf geweest waardoor deze situatie is ontstaan. En dat is weer onderdeel van een ander oordeel.GGotK schreef:Als je het niet samenkomen/het verstrooid zijn niet onder de sprake/straf Gods wilt laten vallen, klopt dat ja.Ad Anker schreef:Ook dat is een mening. Tussen het weer samenkomen en het stillen van de sprake Gods past geen = teken.GGotK schreef: Daarom is het zo erg dat kerken vooruit willen lopen op wanneer God deze sprake Zelf zal stillen.
-
- Verbannen
Dit is niet het juiste draadje. Ik zeg het maar even, ondanks dat ik geen moderator ben.eilander schreef:Dit is zeker niet altijd het geval, al is het best goed om je als gezindte hierop te bezinnen. Maar belangrijker vind ik nu de vraag of je wel begrepen hebt waar de bezwaren tegen vaccinatie liggen voor degenen die zich beroepen op het geloof in Gods voorzienigheid?Profesto schreef:Maar diezelfde mensen willen als ze ziek zijn wel vaak tot het uiterste behandeld worden. Zijn die behandelingen en de gebruikte medicijnen dan wel onder Gods voorzienigheid tot stand gekomen?Ad Anker schreef:Omdat er mensen zijn de vaccinatie zijn als in strijd met het geloof in Gods voorzienigheid. Dus ik begrijp wel dat bij die mensen vaccinatie niet de uitkomst is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
Welk ander oordeel bedoel je?Ad Anker schreef:(...) Het is de lauwheid van de kerken zelf geweest waardoor deze situatie is ontstaan. En dat is weer onderdeel van een ander oordeel.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Welke lijn?GGotK schreef: Dat mag je met me oneens zijn, dat zal ook vast niet de laatste keer zijn. De lijn van ds Kersten in deze heb je in ieder geval verlaten, waarvan akte.
Verder vind ik je toon nu niet prettig, maar dat kan aan mij liggen.