Maatregelen kerk ivm coronavirus

Wim Anker

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Wim Anker »

Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Panny schreef: Ik vind dat wel interessant om verder over na te denken.
Dus:
- Een ramp is een straf van God.
- Er is alleen uitkomst door wederkeer en verootmoediging tot God.

Maar wat als er geen wederkeer en verootmoediging komt? Dan zouden alle rampen op aarde oneindig duren?
En wat betekent het als een ramp 'opgelost' wordt zonder wederkeer en verootmoediging?
Geeft God alleen de ramp of in dit geval ook de 'oplossing'?
En geldt dit alleen voor rampen op grote schaal, of ook voor 'kleine' rampen in elk persoonlijk leven?

Ik denk dat het grootste oordeel dat een land kan treffen te lezen is in Romeinen 1:18-32
"Daarom heeft God hen overgegeven..."
En voor dat oordeel helpt geen enkele 'menselijke oplossing'.
Inderdaad een interessante gedachte. Rampen zijn niet oneindig omdat lankmoedigheid en geduld deugden Gods zijn. Ook ziekte is een sprake Gods, terwijl genezing niet altijd lijdt tot bekering.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

GGotK schreef: Daarom is het zo erg dat kerken vooruit willen lopen op wanneer God deze sprake Zelf zal stillen.
Ook dat is een mening. Tussen het weer samenkomen en het stillen van de sprake Gods past geen = teken.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Wim Anker schreef:https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... anden.html

Zo simpel wordt het niet.....
Verkeerde topic maar wel zorgelijk ja.
GGotK

Bericht door GGotK »

Ad Anker schreef:
GGotK schreef: Daarom is het zo erg dat kerken vooruit willen lopen op wanneer God deze sprake Zelf zal stillen.
Ook dat is een mening. Tussen het weer samenkomen en het stillen van de sprake Gods past geen = teken.
Als je het niet samenkomen/het verstrooid zijn niet onder de sprake/straf Gods wilt laten vallen, klopt dat ja.
Marco

Bericht door Marco »

Er wordt af en toe gedaan alsof de adviezen van de overheid in Nederland samenvallen met die in Noord-Korea. Wat een verdrukking toch, als er wordt aangedrongen om de erediensten te verplaatsen naar het internet.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

GGotK schreef:
Ad Anker schreef:
Als je het niet samenkomen/het verstrooid zijn niet onder de sprake/straf Gods wilt laten vallen, klopt dat ja.
Precies, áls. Laat ik het daar nu fundamenteel mee oneens zijn. Het is de lauwheid van de kerken zelf geweest waardoor deze situatie is ontstaan. En dat is weer onderdeel van een ander oordeel.
Profesto

Bericht door Profesto »

Ad Anker schreef:
Profesto schreef:
Ad Anker schreef:
Ambtenaar schreef: En daarmee ontkent men het simpele feit dat vaccineren werkt.
Nee, dat is echt niet eerlijk. Je gaat dan helemaal voorbij aan de pandemie als sprake Gods waar het antwoord op moet zijn wederkeer en verootmoediging. En in sommige denominaties wordt het licht aan het einde van de tunnel gekoppeld aan Gods barmhartigheid en trouw voor een wederstrevig volk. In een weg van wederkeer en verootmoediging is er uitkomst te verwachten. En dat staat haaks op de boodschap van de vaccinatie lobby.

Als je hier geen oog voor wil hebben kom je tot uitspraken die jij doet.
Ik begrijp niet waarom de uitkomst na een weg van wederkeer en verootmoediging niet een vaccinatie kan zijn.
Prachtig middel dat God ons geeft om de pandemie te beëindigen.
Omdat er mensen zijn de vaccinatie zijn als in strijd met het geloof in Gods voorzienigheid. Dus ik begrijp wel dat bij die mensen vaccinatie niet de uitkomst is.
Maar diezelfde mensen willen als ze ziek zijn wel vaak tot het uiterste behandeld worden. Zijn die behandelingen en de gebruikte medicijnen dan wel onder Gods voorzienigheid tot stand gekomen?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Marco schreef:Er wordt af en toe gedaan alsof de adviezen van de overheid in Nederland samenvallen met die in Noord-Korea. Wat een verdrukking toch, als er wordt aangedrongen om de erediensten te verplaatsen naar het internet.
Waar in de media heb je vanuit kerken zelf horen spreken over verdrukking? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik kan dat gemist hebben.

Ik las gisteren wel over Canada. Daar worden hoge boetes opgelegd terwijl horeca en pretparken open zijn. Daar wordt het wel gezien als 'verdrukking'.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Profesto schreef:
Maar diezelfde mensen willen als ze ziek zijn wel vaak tot het uiterste behandeld worden. Zijn die behandelingen en de gebruikte medicijnen dan wel onder Gods voorzienigheid tot stand gekomen?
Ik ken(de) juist mensen die dat niet willen omdat ze beseffen dat hun leven in Gods hand is. Verder is het Bijbels om de middelen te gebruiken in geval van ziekte.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Profesto schreef:
Ad Anker schreef:Omdat er mensen zijn de vaccinatie zijn als in strijd met het geloof in Gods voorzienigheid. Dus ik begrijp wel dat bij die mensen vaccinatie niet de uitkomst is.
Dit is zeker niet altijd het geval, al is het best goed om je als gezindte hierop te bezinnen. Maar belangrijker vind ik nu de vraag of je wel begrepen hebt waar de bezwaren tegen vaccinatie liggen voor degenen die zich beroepen op het geloof in Gods voorzienigheid?
GGotK

Bericht door GGotK »

Ad Anker schreef:
GGotK schreef:
Ad Anker schreef:
Precies, áls. Laat ik het daar nu fundamenteel mee oneens zijn. Het is de lauwheid van de kerken zelf geweest waardoor deze situatie is ontstaan. En dat is weer onderdeel van een ander oordeel.
Dat mag je met me oneens zijn, dat zal ook vast niet de laatste keer zijn. De lijn van ds Kersten in deze heb je in ieder geval verlaten, waarvan akte.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

eilander schreef:
Profesto schreef:
Ad Anker schreef:Omdat er mensen zijn de vaccinatie zijn als in strijd met het geloof in Gods voorzienigheid. Dus ik begrijp wel dat bij die mensen vaccinatie niet de uitkomst is.
Dit is zeker niet altijd het geval, al is het best goed om je als gezindte hierop te bezinnen. Maar belangrijker vind ik nu de vraag of je wel begrepen hebt waar de bezwaren tegen vaccinatie liggen voor degenen die zich beroepen op het geloof in Gods voorzienigheid?
Dit is niet het juiste draadje. Ik zeg het maar even, ondanks dat ik geen moderator ben.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:(...) Het is de lauwheid van de kerken zelf geweest waardoor deze situatie is ontstaan. En dat is weer onderdeel van een ander oordeel.
Welk ander oordeel bedoel je?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

GGotK schreef: Dat mag je met me oneens zijn, dat zal ook vast niet de laatste keer zijn. De lijn van ds Kersten in deze heb je in ieder geval verlaten, waarvan akte.
Welke lijn?
Verder vind ik je toon nu niet prettig, maar dat kan aan mij liggen.
Plaats reactie