huisman schreef: ↑02 jan 2026, 15:50
MidMid schreef: ↑02 jan 2026, 15:22
huisman schreef: ↑02 jan 2026, 15:12
MidMid schreef: ↑02 jan 2026, 14:30
Fijn opnieuw dat verwijt van 'geen leiderschap' tonen. Wacht nu gewoon biddend die vast snel komende GS af.
Wat links en rechts allemaal wel of niet voor snelheid willen, vind ik geen argument. Lokaal en grotendeels ook classicaal ('k schat in 70%) gaat veel door.
Verschillende keren heb je al laten blijken sowieso niet met de linkerflank verder te willen. Overigens zit er al een sterk jullie en ons (?!) uiten in wat je schrijft. Laat 'ons' dan ook 'ons' ding doen. De agenda wordt simpelweg bepaald door wat er ingediend wordt. En dat is sowieso al meer dan enkel het ene punt wat jij graag ziet. Er ligt nog een berg werk van de vorige GS en een afspraak om dat op een komende GS alsnog te behandelen. Daar heb jij destijds zelf ook mee ingestemd...
Ik wil inderdaad niet verder met die gemeenten die zelfs na vermaning ongehoorzaam blijven t.o.v. v&a en/of homoseksualiteit. Zou jij ook niet moeten willen! Die doen iets wat onmogelijk is. CGK willen zijn zonder zich te houden aan de CGK besluiten.
Alle linkerflank gemeenten die zich houden aan de GS besluiten blijven natuurlijk van harte welkom binnen de CGK.
P.S. ik heb zonder last en ruggespraak gestemd op de G.S. Waar ik voor en tegen heb gestemd weet jij niet.
Deze opmerking snap ik niet. Na een stemming sta je toch voor de genomen besluiten of je nu voor of tegen was?
Daar sta ik voor inderdaad. Ook wanneer ik tegengestemd heb. Ik wel….

Maar misschien ben je het vergeten er was geen roepende kerk aangewezen omdat alles in het teken stond van toekomst kerkverband. Alle andere onderwerpen werden plichtmatig afgehandeld. Dat heb je allemaal zelf kunnen zien. En over die toekomst was geen consensus te vinden. Daar is o.a. door CTK hard aan gewerkt daarna door alle afgevaardigden en bijzonder het moderamen. Er was geen toekomst. Het huis stond in brand en we waren niet in staat het te blussen. De houding van jou en de andere ‘mid’ lijkt op een ontkenning dat er een brand is geweest.
Drie opmerkingen:
- het niet aanwijzen van een roepende kerk is door de rechter gecorrigeerd oftewel dat besluit had nooit genomen mogen worden; ik begrijp niet zo goed waarom dan toch dat als argument blijven noemen?!
- dat er grote zorgen en moeiten zijn in ons kerkverband onderschrijf ik van harte; of dat gewaardeerd moet worden met de woorden 'brand', daar blijf ik vanaf (en als dat al wel zou moeten, dan met de spreuk op het kerkelijk zegel in gedachten!);
- dat de GS er samen niet uitkwam heb ik ook gezien; maar zoals al eerder hier gezegd - snap ik niets van de houding 'als wij er niet uitkomen, dan ook niemand na ons'; vandaar dat ik blij ben met een nieuwe roepende kerk.