Dat is niet op de persoon. Je kunt van iemand zeggen dat hij als recensent niet deugt, als hij een recensie publiceert.
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
1. Niets
2. Ja
3. Duidelijkheid
4. Nu wel namelijk 92.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ken jij hem?helma schreef: ↑16 sep 2024, 08:10Oh wat erg. Ik zie nu pas wie het boek geschreven heeft.Groot Blankenstein schreef:Arja vroeg me om een verslagje van dit boek. Dat gaat erg kort worden.Groot Blankenstein schreef: ↑10 sep 2024, 19:12 Heeft iemand hier dit boek al gelezen? De openbaring van Jasper Christiaan.
https://www.nd.nl/geloof/reformatorisch ... closemodal
https://www.bol.com/nl/nl/p/de-openbari ... oductTitle
Ik wilde het boek vooral lezen omdat ik weet waar en in welk gezin de schrijver opgegroeid is. Maar ik ben gestopt en wil niet verder lezen.
Ik denk dat er heel veel dingen in staan die terug te leiden zijn op feitelijke dingen. Maar het is me echt veel te godslasterlijk. Ik heb spijt dat ik erin begonnen ben. Als ik houtkachel had, ging hij daarin.
Ik vind het boek echt veel extremer dan bijvoorbeeld “Dorsvloer vol confetti”, “Hoor nu mijn stem” en “Knielen op een bed vioolen”. En de verhaallijn minder boeiend.
Het lijkt me voor zijn familie ook erg moeilijk dat hij dit boek op de markt heeft gebracht. Ik wens ze heel veel Sterkte..
Uitermate verdrietig.
Hij heeft veel gebed nodig.
Ik lees deze boeken niet. Ik heb Siebelink gelezen en Franca Treur en erger mij mateloos aan de karikatuur die zij schetsen.
Ik ken het dorp en het gezin waarin hij opgroeide..
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Ik hoop dat er hier niemand meer is die dit boek gaat lezen..
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Hij schrijft zelf over zijn dorp "Bunder" dat het een dorp aan de rivier is. Waar veel boomkwekerijen en boomkwekers zijn. En als je er op de dijk sta, kun je de brug over de rivier zien die naar "Cunerastad" gaat. Maar dan moet je eerst door het dorp "De Spees". Verder zie je vanaf de dijk bebosde heuvels aan de overkant. En verderop schoorsteenpijpen van de haven in "Waag".
Ik ga daar verder maar niets aan toevoegen..
Ik ga daar verder maar niets aan toevoegen..
Bedankt! Dit maakt voor mij veel duidelijk en ik zal het dan ook niet kopen.Groot Blankenstein schreef: ↑14 sep 2024, 23:41Arja vroeg me om een verslagje van dit boek. Dat gaat erg kort worden.Groot Blankenstein schreef: ↑10 sep 2024, 19:12 Heeft iemand hier dit boek al gelezen? De openbaring van Jasper Christiaan.
Ik wilde het boek vooral lezen omdat ik weet waar en in welk gezin de schrijver opgegroeid is. Maar ik ben gestopt en wil niet verder lezen.
Ik denk dat er heel veel dingen in staan die terug te leiden zijn op feitelijke dingen. Maar het is me echt veel te godslasterlijk. Ik heb spijt dat ik erin begonnen ben. Als ik houtkachel had, ging hij daarin.
Ik vind het boek echt veel extremer dan bijvoorbeeld “Dorsvloer vol confetti”, “Hoor nu mijn stem” en “Knielen op een bed vioolen”. En de verhaallijn minder boeiend.
Het lijkt me voor zijn familie ook erg moeilijk dat hij dit boek op de markt heeft gebracht. Ik wens ze heel veel Sterkte..
Ik weet wie hij is (was..) en ik ken het gezin.merel schreef:Ken jij hem?helma schreef: ↑16 sep 2024, 08:10Oh wat erg. Ik zie nu pas wie het boek geschreven heeft.Groot Blankenstein schreef:Arja vroeg me om een verslagje van dit boek. Dat gaat erg kort worden.Groot Blankenstein schreef: ↑10 sep 2024, 19:12 Heeft iemand hier dit boek al gelezen? De openbaring van Jasper Christiaan.
Uitermate verdrietig.
Hij heeft veel gebed nodig.
Ik lees deze boeken niet. Ik heb Siebelink gelezen en Franca Treur en erger mij mateloos aan de karikatuur die zij schetsen.
Een van onze dochters was bevriend met een van de dochters van het gezin
Oeps..ik had deze vraag ook al beantwoord maar zie nu dat hij helemaal niet voor mij bedoelt was. Ik ben nog steeds wat van slag denk ik. Sorry hoor!
Inmiddels even gebeld met het ND om te melden dat ik absoluut niet kan begrijpen dat ze als christelijke krant zo’n positieve recensie hebben geplaatst bij zo’n boek. Ze gingen het doorgeven om er nog eens naar te kijken. Ik ben benieuwd of ze er op terug komen in hun krant en op de site.
En verder een review over m’n leeservaring geplaatst op de site van B
- Maanenschijn
Overigens lees ik dat de schrijver de schijn van autobiografie afwijst. Alleen is dat door zijn achtergrond niet erg geloofwaardig. Al lijkt het gezin waar hij uit komt zeker niet te passen in sfeer van het boek.
“Autobiografisch is binnen de fictie een beladen woord. Volgens mij was het de Amerikaanse schrijver John Irving die ooit zei: ‘De auteur die over zijn eigen verleden schrijft, liegt bij elke ademtocht.' Dat moeten lezers die mij aan de hoofdpersoon spiegelen zich maar goed voor ogen houden, ha ha."
“Autobiografisch is binnen de fictie een beladen woord. Volgens mij was het de Amerikaanse schrijver John Irving die ooit zei: ‘De auteur die over zijn eigen verleden schrijft, liegt bij elke ademtocht.' Dat moeten lezers die mij aan de hoofdpersoon spiegelen zich maar goed voor ogen houden, ha ha."
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ja, las ik ook in De Stad Amersfoort..
In het boek las ik dingen die ik wel kon plaatsen bij het gezin. En dingen die gewoon waar zijn. Maar ook dingen die ik me niet voor kon stellen.
In het boek las ik dingen die ik wel kon plaatsen bij het gezin. En dingen die gewoon waar zijn. Maar ook dingen die ik me niet voor kon stellen.
- Heidebloem
De Afvallige.
Inmiddels een (naar ik kan beoordelen) evenwichtige recensie in het RD.Groot Blankenstein schreef: ↑18 sep 2024, 12:55 Ja, las ik ook in De Stad Amersfoort..
https://www.rd.nl/artikel/1078353-marni ... jammerboek